يادواره شهداي هشتم آبان شهرستان پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296773|21:49 - 1396/08/08
نسخه چاپی
يادواره شهداي هشتم آبان شهرستان پاوه برگزار شد
صبح امروز يادواره شهداي هشتم آبان شهرستان پاوه با حضور برخي از مسئولين در مدرسه شهداي هشتم آبان اين شهر، برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، صبح امروز يادواره شهداي هشتم آبان شهرستان پاوه با حضور فرمانده سپاه ناحيه پاوه، معاون فرماندار، مسئول دفتر امام جمعه پاوه و برخي از مسئولين ادارات در مدرسه شهداي هشتم آبان اين شهر، برگزار شد.

 

مدير آموزش و پرورش پاوه در ابتداي اين مراسم در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان و گرامي داشت ياد و خاطره شهدا اظهار داشت: تاريخ انقلاب را اگر بررسي مي كنيم ، تاريخي پرمحتوا پر نغز با برگهايي زرين مي باشد.

 

مختار برزگر فرد افزود: اگر يكي از برگهاي اين تاريخ انقلاب را واكاوي كنيم در شهرستان پاوه برگهاي زرين خوبي همچون پيش قدم و پيش قراول بودن آن قبل از ساير نقاط كشور را داشته است كه ياد آوري آن خاطرات از چند بعد داراي اهميت مي باشد.

 

وي گفت: تعامل و ارتباط بين نسل اول با نسل چهارم ، درس و الگوي رزمندگان براي ما و تجليل از مردان و زنان ابر مرد از مهمترين دلايلي است كه ما اكنون خاطرات رزمندگان دوران انقلاب را كه هم شعور و بينش والا را در زمينه هاي سياسي ، فرهنگي و اجتماعي داشتند، گرامي مي داريم.

 

وي ادامه داد: يكي از آن خاطرات ، گرامي داشت شهداي هشتم آبان است كه ما اگر از يك منظر علمي بررسي كنيم چند ويژگي را براي ما ياداوري مي كند ، پاوه قبل از همه خون را به نظام مقدس جمهوري اسلامي اهدا كرد و در اهداف انقلاب پيش قراول بود كه نشان دهنده دلسوزان اين ديار از جمله روحانيون، فرهنگيان و دانش آموزان و تمامي اقشار اين شهر و ديار به انقلاب بوده است.

 

برزگر تصريح كرد: آنچه كه در تاريخ هشتم آبان پاوه ، خاطره و به عنوان برگ زرين مي باشد آن روز چماق داران در مقابل تدبير علما و روحانيون قرار گرفتند و تدبير علما بر چماق آن روز پيروز شد.

 

وی ادامه داد و گفت: در هشتم آبان ماه سه شهید تقدیم اهداف انقلاب کردیم، اگر از نظر ادبیات فارسی آن سه شهید را بررسی کنیم هرسه با نامهایی با مصما بیان کننده اهداف زیبایی بودند، اینکه آن روز معروف ها فتاح شدند، خورشیدها تا همیشه می مانند و از همه مهمتر هشداری بود برای آنهایی که راه و صراط غیرمستقیم در پیش گرفتند

.

مدیر آموزش و پرورش پاوه در توصیه ای به دانش آموزان گفت: پدران و پدربزرگان شما آن روز خط شکن جبهه و جنگ سخت بودند و انتظار ما این است که امروز نیز شما خط شکن علم، فناوری و جبهه نرم باشید.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به سخنرانی ریاست جمهور در جلسه معرفی وزرای پیشنهادی نیرو و علوم، گفت: امروز آمریکا بی اعتمادترین کشور نزد مردم جهان است.

 

سرهنگ بهشتي راد با اشاره به سخناني از سردار سليماني افزود: سردار قاسم سليماني عنوان كرده اند كه بوش پسر عراق را تقديم ما كرد، اوباما سوريه را تقديم ما كرد و ان شاالله اين رئيس جمهور امريكا اسرائيل را تقديم ما خواهد كرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد