بی اعتنایی پیمانکار گازرسانی به شهر باینگان به مطالبات و دغدغه های مردم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296776|15:51 - 1396/08/09
نسخه چاپی
بی اعتنایی پیمانکار گازرسانی به شهر باینگان به مطالبات و دغدغه های مردم
شهر باینگان مرکز بخشی با همین نام با ییش از 10 هزار تن جمعیت در 130 کیلومتری کرمانشاه واقع شده که قرار بود 13 سال پیش براساس وعده های مسئولان طرح گازرسانی آن افتتاح شود که این آرزوی مردم دهه فجر سال گذشته محقق شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ايرنا مردم این شهر مرزی اکنون از بی اعتنایی پیمانکار گازرسانی به این شهر به مطالبات و دغدغه های آنان ناراضی هستند و معتقدند با وجود چندین ماه مکاتبه، رایزنی و حضور در دفاتر مسئولان استانی و شهرستانی، پیمانکار همچنان به خواسته های ما بی اعتنا است.

 

دغدغه های مردم این شهر را رئیس شورای اسلامی شهر باینگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مطرح کرد و او نیز از نارضایتی مردم این شهر از شورا و شهرداری بر سر وضعیت نابسامان شهر بعد از افتتاح طرح گازرسانی خبر می دهد و می گوید: قرار است 400 عملک توسط یکی از پیمانکاران شرکت گاز در این شهر نصب شود که متاسفانه پیمانکار طرح را رها کرده و وضعیت شهر بسیار نابسامان است.

 

فریدون خسروی اظهار کرد که نامه نگاری های متعددی با استاندار، معاون عمرانی استاندار و مسئولان شرکت گاز انجام داده ایم و به صورت حضوری نیز با مسئولان دیدار کرده ایم اما تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

 

وی گفت: پیمانکار این طرح می گوید که 35 میلیارد ریال از شرکت گاز کرمانشاه طلب دارد و تا این طلب وصول نشود عملیات علمک گذاری را ادامه نمی دهم.

 

وی افزود: ما خبر داریم که شرکت گاز بخشی از هزینه هایی را که پیمانکار در شهر باینگان انجام شده پرداخت کرده اما پیمانکار بازهم از ادامه اجرای طرح سرباز می زند.

 

وی با بیان اینکه شهر اکنون پر از نخاله های ساختمانی، چاله ها و گودال های فراوان و سد معبرهای زیادی است، گفت: شرایط سکونت در این شهر خیلی دشوار شده و مردم از این وضعیت بسیار ناراضی هستند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر باینگان با بیان اینکه تمام انتقادهای مردم اکنون متوجه شورا و شهرداری است، گفت: شهرداری باینگان تمام امکانات و تجهیزات را برای ترمیم، بهسازی و زیباسازی شهر را از تیرماه امسال آماده کرده و تنها منتظر اتمام عملیات علمک گذاری هستیم.

 

وی اظهار کرد که اکیپ دفتر فنی استانداری کرمانشاه و مسئولان شرکت گاز استان چند بار از وضعیت پروژه گازرسانی به باینگان دیده کرده و به مشکلات فعلی شهر واقف هستند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر باینگان با بیان اینکه مردم این شهر 6 ماه اول سال را با گرد و خاک ناشی از تله های بزرگ خاکبرداری چاله های نصب علمک و لوله گذاری به پایان رساندند، گفت: اکنون فصل بارندگی شروع شده و در صورتیکه این وضعیت سامان نیابد احتمال ورود آب به منازل مسکونی مردم وجود دارد و پیمانکار باید مسئولیت عواقب این خطرات را بر عهده بگیرد.

 

وی آمادگی شورای اسلامی و شهرداری باینگان را برای همکاری با پیمانکار در راستای ساماندهی فضای شهر اعلام کرد و گفت: از زمان آغاز پروژه گازرسانی همکاری بسیار خوبی با پیمانکار داشتیم و همچنان آماده همکاری هستیم.

 

او اتمام عملیات نصب عملک های گاز را از خواسته های جدی مردم دانست و گفت: پیمانکار براساس قرارداد و تعهدی که داده باید علمک ها را نصب و نسبت به جمع آوری نخاله ها، پر کردن گودال و چاله ها و تمیز کردن شهر اقدام کند.

 

خسروی از همکاری مسئولان شرکت گاز استان کرمانشاه در اجرای طرح گازرسانی به باینگان قدردانی کرد و گفت: مسئولان این شرکت همکاری بسیار خوبی با ما دارند و انتظار داریم پیمانکار را برای ادامه اجرای طرح علمک گذاری مجاب نمایند.

 

او یادآور شد که شهرداری باینگان از تیر ماه امسال قیر و آسفالت مورد نیاز برای بهسازی و ترمیم حفاری های را آماده کرده و مشکلی برای آسفالت معابر و خیابان های شهر نداریم و تنها منتظر اتمام علمک گذاری هستیم.

 

او از مسئولان استانداری و شرکت گاز استان کرمانشاه خواست به فکر مردم شهر باینگان باشند و مطالبات و دغدغه های آنها را مورد عنایت قرار دهند.

 

شهر باینگان یکی از شهرهای مرزی شهرستان پاوه است که 20 کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد