سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان ثلاث باباجانی/ قول رسیدگی به وضعیت امکانات ورزشی/ درخواست رسیدگی به وضعیت درآمد کوله‌بران

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296825|16:46 - 1396/08/20
نسخه چاپی
سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان ثلاث باباجانی/ قول رسیدگی به وضعیت امکانات ورزشی/ درخواست رسیدگی به وضعیت درآمد کوله‌بران
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز به منظور بازدید از چند پروژه به شهرستان ثلاث باباجانی سفر کرد.

به گزارشهزار ماسوله، هوشنگ بازوند امروز شنبه در سفر بکروزه به شهرستان ثلاث باباجانی به همراه شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی وجمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از چندین پروژه این شهرستان بازدید کرد.

سفر استاندار به ثلاث باباجانی

وی در ابتدا مورد استقبال مسئولین محلی این شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار ثلاث باباجانی قرار گرفت و سپس در مزار شهدای این شهرستان حاضر شد و با شهدا و آرمان‌های آنها تجدید میثاق کرد.

استاندار کرمانشاه سپس از «پروژه شبکه آبیاری و زهکشی و انتقال آب از سد آزادی به دشت حر» بازدید کرد.

سفر استاندار کرمانشاه به ثلاث باباجانی

با اتمام و تکمیل این پروژه ۴۰ کیلومترخط انتقال، آب از سد آزادی برای مصارف صنعتی و کشاورزی به دشت حر شهرستان ثلاث باباجانی منتقل می‌شود و در دراز مدت آب شرب شهرستان اسلام‌آباد غرب را نیز تأمین خواهد کرد.

این سد از جنس سنگ‌ریزه‌ای با هسته‌ رسی بوده و ارتفاع آن ۶۴ متر از پی است. همچنین طول تاج آن ۷۳۷ متر، حجم مخزن و ظرفیت این سد ۷۰ میلیون متر مکعب است و یک هزار هکتار از دشت های شهرستان ثلاث باباجانی با آن آبیاری می شود.

سفر استاندار به ثلاث باباجانی

بازید از گردنه سیاطایر، دیدار با خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی از دیگر برنامه های سفر یکروزه استاندار کرمانشاه است.

سفر استاندار به ثلاث باباجانی

لازم به ذکر است؛ ورزشکاران ثلاث باباجانی در بدو ورود استاندار به این شهرستان با  بنرهایی که در دست داشتند، خواستار احداث زمین چمن فوتبال و استخر در این شهرستان شدند.

سفر استاندار به ثلاث باباجانی

استاندار  کرمانشاه نیز در پاسخ به این درخواست ورزشکاران ثلاث باباجانی قول داد این موضوع تعیین تکلیف شده و مورد رسیدگی قرار گیرد.

بیشترسهم درآمد کوله‌بران را همیاری می‌برد

هوشنگ بازوند، امروز شنبه در ادامه سفر یکروزه خود با حضور نماینده مردم اورامانات در مجلس، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران و مسئولین از بازارچه مرزی شیخ صله شهرستان باباجانی بازدید کرد.

استاندار کرمانشاه در این بازدید در بین کارگران این بازارچه مرزی  حاضر شد و از وضعیت بازارچه و مشکلات آنها مطلع شد.

کارگران این بازارچه به اینکه  چرا کوله بری به اسم کوله بران است  اما سهم بیشتر را باید سازمان همیاری های شهرداری  ببرند، معترض بودند.

سفر استاندار کرمانشاه به سنقر

به گفته کارگران، برای مثال سهم هر کلوله بر ۱۰۰ تومان اما سهم سازمان همیاری ها ۱۵۰ تومان است.

استاندار کرمانشاه نیز در پاسخ به این اعتراض آنها قول پیگیری این موضوع را داد.

سفر استاندار کرمانشاه به سنقر

بازوند سپس در بین مردم شیخ صله حضور یافت و مردم این منطقه نیز در خواست های خود را مطرح کردند.

ارتقا این منطقه از روستا به شهر، نبود فضای ورزشی و درخواست یک سالن ورزشی و مشکل لوله کشی فاضلاب از جمله درخواست های آنها بود.

سفر استاندار به ثلاث باباجانی

اینکه چرا منطقه ۲ هزار نفری شیخ صله  اینترنت ندارد و مردم مجبورند که از اینترنت عراق برای نیازهایشان در این زمینه استفاده کنند، از دیگر درخواست های مردم این منطقه بود.

به گفته مردم این منطقه؛ شیخ صله  یک منطقه گرمسیری است پس چرا در بحث انرژی تعرفه‌های منطقه سردسیری محاسبه می شود و مردم مجبورند هزینه های زیادی را برای پرداخت قبوض خود متحمل شوند.

سفر استاندار به ثلاث باباجانی

برای پروژه‌های وزارت نیرو در ثلاث از کارگران بومی استفاده شود

ماموستا شیخی امروز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: استاندار کرمانشاه، شهرستان ثلاث را در اولویت سفرهای کاری شهرستانی خود قرار دادند که از این جهت از ایشان تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان ثلاث باباجانی از وضعیت فرهنگی و دینی مطلوب برخوردار است، افزود: از نظر امنیتی و مسائل مذهبی نیز وضعیت خوبی داریم.

شیخی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین همه مسئولین و مردم وجود دارد، افزود: شهرداری تازه آباد و ازگله مستضعف است و انتظار می‌رود کمک و حمایت لازم در این راستا به عمل آید.

 وی گفت: انتظار داریم مسئولین آب نیرو در پروژه هایشان از کارگران بومی استفاده کنند

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه بیمارستان ثلاث هرچند از برنامه زمان بندی عقب افتاده اما اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امیدواریم مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی همزمان با افتتاح نسبت به تجهیز وسایل نیز تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

وی گفت: استخر و زمین چمن از مشکلات حوزه ورزش در شهرستان ثلاث باباجانی است.

دکتر شکیبا معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: همزمان با پیشرفت و افتتاح بیمارستان، وسایل و تجهیزات تکمیل خواهد شد

وی افزود: در استان ۳۰۰ پروژه داریم و از نظر حجم پروژه دومین استان در کشور هستیم و سهم شهرستان ۳۴ خانه بهداشت فعال و ۲ تا در حال ساخت است .

شکیبا سهم شهرستان ثلاث باباجانی از ۳۰۰ پروژه استان را ۱۶ پروژه عنوان کرد و گفت: غیر از مجتمع اداری، ۱۵ پروژه تحویل داده شده است و ۱ پروژه مانده است.

سفر استاندار به ثلاث باباجانی

مصوباتی سفرهای شهرستانی به هر قیمتی باید اجرایی شوند

 هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: سفر مدیران به شهرستانها باید منجر به رفع مشکلات مردم در شهرستانها شود.

وی افزود: ️اگر در سفرهای شهرستانی من، دستگاهی مبادرت به چاپ و نصب بنر کند، با فرماندار و دستگاههای عامل برخورد می‌کنیم.

بازوند افزود: ️مصوباتی که در سفرهای شهرستانی تصویب می‌شوند، به هر قیمتی باید اجرایی شوند.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: زمین چمن و استخر شهرستان ثلاث باباجانی تأمین شود.

بازوند از معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست پیگیر مصوبات شهرستان ثلاث باباجانی باشد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: تمام مصوبات سفر های شهرستانی با جدیت و به صورت ویژه رصد می‌شود و دستگاه های اجرایی باید مصوبات را اجرایی کنند.

وی گفت: مردم توقع و انتظار دارند، مسئولان نیز باید مصوباتی که برای آنها اجرایی نیست را اعلام کنند و خود و مدیر دستگاهشان باید پاسخگو بشوند.

منبع: مرصاد نيوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد