فرماندار: 900 واحد مسکونی پاوه در اثر زلزله اخیر خسارت دیده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296871|19:12 - 1396/09/01
نسخه چاپی
 فرماندار: 900 واحد مسکونی پاوه در اثر زلزله اخیر خسارت دیده است
فرماندار پاوه گفت: زلزله اخیر به 900 واحد مسکونی این شهرستان خسارت وارد کرد که 400 واحد نیاز به بازسازی و 500 واحد دیگر نیاز به تعمیرات دارد.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر خسارت وارده به واحدهای مسکونی به 34 واحد آموزشی بین 10 تا 40 درصد خسارت و همچنین به ابنیه فنی راههای ارتباطی، تأسیسات آب و برق، ساختمانهای دولتی و واحدهای صنفی نیز هشت میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
وی اظهار کرد: خسارتهای مذکور طی فرمهای مربوطه به مدیریت بحران استان کرمانشاه و ادارات کل اعلام شده است.
وی افزود: برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری مبلغ 350 میلیون ریال تسهیلات و 60 میلیون ریال بصورت بلاعوض و برای واحدهای روستایی مبلغ 250 میلیون ریال تسهیلات و مبلغ 50 میلیون ریال بصورت بلاعوض پرداخت می شود.
فرماندار پاوه، عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرستان را در زلزله اخیر مناسب ارزیابی کرد و گفت: در این برهه ایجاد فضای نشاط آور برای خروج مردم از بحران و استرس مهم و حائز اهمیت است.
ایده پور از هدایت و آگاهی بخشی روحانیت شهرستان، حضور مؤثر انجمن های مردم نهاد و عموم مردم به خاطر کمک رسانی و امداد به موقع به زلزله زدگان شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین قدردانی کرد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد