تردد در گردنه ژالانه محور سروآباد، پاوه تنها با زنجیر چرخ ممکن است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296874|12:50 - 1396/09/02
نسخه چاپی
تردد در گردنه ژالانه محور سروآباد، پاوه تنها با زنجیر چرخ ممکن است
وابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد گفت: به علت بارش برف و لغزندگی جاده تردد خودروها در گردنه ژالانه محور سروآباد، پاوه تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

به گزارشهزار ماسوله، محمد شب رندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران راهداری این شهرستان از بامداد امروز مشغول برفروبی و نمک پاشی در این محور هستند اما به علت وزش باد و تداوم بارش ها، تردد در این محور تنها با زنجیر چرخ ممکن است.
وی اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع برف در این گردنه به بیش از 50 سانتی متر رسیده و ماموران راهداری با استفاده از دستگاه برفروبی مشغول تسهیل تردد در این محور هستند.
وی از رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند خواست سوخت و وسایل گرمایشی لازم را به همراه داشته باشند و در صورت امکان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
گردنه ژالانه در 50 کیلومتر شهرستان سروآباد و در محور این شهرستان به پاوه در استان کرمانشاه قرار دارد.
این گردنه یکی از گردنه های سخت گذر استان کردستان بوده و در فصل زمستان تردد خودروها در این مسیر با مشکلاتی همراه است.
با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور بارش ها از روز دوشنبه در کردستان آغاز شده و بارش ها در گردنه ها و مناطق مرتفع استان به صورت برف گزارش شده است.
طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر بوده که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
براساس آمارها در استان کردستان 16 منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در فصول سرد سال به ویژه زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سردسیر کشور است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کلیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد