اجراي برنامه هاي شاد و مفرح براي كودكان زلزله زده توسط مربیان مهد کودک و پیش دبستانی باران پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296898|22:11 - 1396/09/07
نسخه چاپی
اجراي برنامه هاي شاد و مفرح براي كودكان زلزله زده توسط مربیان مهد کودک و پیش دبستانی باران پاوه
برنامه هاي شاد و مفرح براي كودكان زلزله زده توسط مربیان مهد کودک و پیش دبستانی باران پاوه اجرا شد.

به گزارشهزار ماسوله، دوشنبه6آبان به همراه جمعی از مربیان مهد کودک و پیش دبستانی باران ( گروه شادی منالان) که با همکاری ستاد جمع آوری کمک های مردمی  خانقاه و فرهنگسرای تهران (منطقه 22) که خانم فرج الهی را به عنوان نماینده خود فرستاده و برنامه ای را برای سرگرمی بچه های مناطق  زلزله زده تدارک دیده بودند توانستیم  در هشت روستا با اجرای برنامه های متنوع و توزیع لوازم التحریر ، اسباب بازی،پوشاک زمستانی و ...  مدتی کوتاه فضایی  شاد و مفرح برای بچه ها فراهم نماییم.

 

تجربه امروز ما نشان داد که هرچند مردم این مناطق در شرایط سختی از هر لحاظ به سر می‌برند. اما نباید بچه ها و روحیه لطیفشان را فراموش کرد.  بزرگترها در این مناطق به دلیل از دست دادن عزیزانشان و  خسارات مالی در شرایط سختی به سر می برند. اما باید بدانیم در هر شرایطی بچه ها  به بازی، سرگرمی و تفریح نیاز دارند. پس لازم است  سعی کنیم این خلا را برایشان در حد امکان پر کنیم.

 

گروه شادی منالان اولین برنامه رو در روستای کوئیک صیفوری و در حیاط مسجدی که زلزله منبر و دیوارهایش را تخریب کرده بود. با شور و شوق بچه‌ها و گذاشتن سرود برگزار کردن طی صحبتی که با یکی از مسولین سپاه در روستا داشتیم ایشان عنوان کردند که مادران از اینکه بچه ها از آنها دور شوند نگرانند به همین دلیل در نزدیکترین محل برنامه را اجرا کردیم.

 

در این زلزله همه علاقمند بودن که با حرفه خود کمک کنند. آقای میری آرایشگر خوب خانقاه نیز از قافله جا نماند و با برپایی آرایشگاه در این روستا سعی کرد با حرفه خودش خدمتی نماید. قرار بود که امیر علی شخصیت مورد علاقه بچه ها هم بیاد روستا برنامه داشته باشد. پس از صرف نهار به روستایی پایینتر از کوئیک که از هموطنان اهل حق بودند رفتیم توانستیم با مراجعه به چادرها اسباب بازی و لوازم التحریر رو توزیع کنیم. 

 

در روستاهای قلعه دره، آ ینه وندی داره رشکه،میشه رنگی حاجی قادر،قلمه زهاو،گرده نو و دو روستای دیگر که متاسفانه اسامی آنها  رو یادداشت نکردیم. از روستا هایی بودن که مراجعه کردیم 4 روستا از هموطنان اهل حق بودند که با استقبال گرم آ نها مواجه شدیم. و گاها ما رو به صرف چای دعوت می کردند.

 

در تازه آباد ثلاث کاک ابوبکر مومنی از مسولین ستاد مردمی جمع اوری کمکهای مردمی از ما جهت شام دعوت نمودن.ایشان به درخواست ماموستا فتح الله  حسین زاده مختصری از فعالیتشان را در ستاد بیان نمودند. اذعان داشتن که زلزله زمینه ای را برای همدلی و وحدت میان ایرانیان از هر قوم و مذهبی فراهم نمود. و جز خداوند متعال کسی توان پاسخ‌گویی به این همه محبت را ندارد.

در پایان از مربیان مهد کودک باران  (پرشنگ  عزیزی ،سارا فتح الهی,الهام بهمن اورامانی,نرمین مرادی, نقشین نقشبندی) آ قایان راشد احمدپور ،حمزه حسین زاده،ایرج ویسی،ماموستا فتح الله حسین زاده  و فرزندش متین ،کامران میری، پرویز بابایی ، خانمها سهیلا کریمی، تابان عزیزی،سمیه فرج الهی نماینده فرهنگسرای تهران،سمیرا فرج الهی بابت این برنامه خوب تقدیر و تشکر می کنیم.


دلشاد عزیزی -دوشنبه 6آذر96

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد