دراشاره به سخنان مولوی عبدالحمید و پاسخ نماینده پاوه به ایشان؛

ماموستا قادری: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296899|11:09 - 1396/09/08
نسخه چاپی
ماموستا قادری: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم
امام‌جمعه پاوه در پنجمین جلسه ستاد وحدت پاوه؛ در خصوص صحبت‌های آقای شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، علیه آقای مولوی عبدالحمید، گفتند: شایسته بود آقای نادری نسخه کامل سخنان ایشان را می‌شنید، آنگاه سخن می‌گفت؛ چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛حاج ماموستا ملا قادر قادریروز سه ­شنبه07/آذر/96در پنجمین جلسۀستاد وحدت پاوهکه در مسجد قبا برگزار شد هر نوع صدقه و احسان را برای انسان مفید دانستند و دراین‌باره به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کردند و گفتند: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: در شب معراج فردی را به من نشان دادند که چهره بشاشی داشت؛ دلیل بشاشت او را پرسیدم، عرض کردند این فرد در دنیا، یک درخت مزاحم را بر سر راه مسلمانان قطع نموده است و خداوند اینچنین پاداش ایشان را داده است. پیام این حدیث رسول‌الله (ص) این است که ما به هراندازه که توانایی داریم خیر و احسان کنیم تا چهره ما در روز قیامت شاداب و خندان باشد.

ایشاندر ادامه به بگومگوهای بعد از زلزله اخیر اشاره کردند و گفتند: متأسفانه در دنیا سنت این است بعد از هر حادثه‌ای بگومگو شروع می‌شود؛ مثلاً در قضیه زلزله اخیر، به جای تشویق و دعوت به همکاری، انواع حرف‌وحدیث علیه دولت و مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی و روحانیون را شنیدیم که اکثراً اغراض شخصی و مسائل سیاسی و جناحی بودند.

امام‌جمعۀ پاوهسپس در خصوصسخنان آقای امام‌جمعه کنگاور که گفته بودند خداوند انتقام رفراندوم کردستان عراق را از مردم کُرد گرفته، خاطرنشان کردند: بنده در خصوص سخنان امام‌جمعه کنگاور دو بار صحبت کردم‌ و گفتمدر این عصر چنین مطالبی – در صورت صحت -  نمی‌تواند به مصلحت ملت و مملکت باشد.

ویاضافه کردند: بعد از سخنان بنده از دفتر حضرت آیت‌الله علما امام‌جمعه محترم کرمانشاه با بنده تماس گرفتند و گفتند:به این نتیجه رسیده‌ایم که امام‌جمعه کنگاور آن سخنان را نگفته است. بنده هم گفتم ایشان تکذیبیه­ای بنویسد و اگر هم تکذیبیه نمی‌نویسد با بنده تماس بگیرد تا در نماز جمعه واقعیت را به مردم بگویم؛ لیکن ایشان نه‌تنها تکذیبیه ننوشت؛ تماس هم نگرفت.

ماموستا قادریدر ادامه بهسخنان اخیر آقای مولوی عبدالحمیدکه در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌گردد اشاره کردند و گفتند:اخیراً شاهد بودیم که کلیپی از سخنان آقای مولوی عبدالحمید پخش شد که سبب ناراحتی مردم استان و منطقه گردید؛ چراکه احساس مردم این بود که به آن‌ها توهین شده است.

ایشانبابیان اینکه چیزی که در فضای مجازی منتشرشده، متأسفانه تکه‌تکه و بریده‌شده است؛ افزودند:بنده فایل کامل سخنان آقای مولوی عبدالحمید را گوش دادم؛ اصل صحبت‌های ایشان با آیۀ 42 سورۀ انعام انطباق داشت و برای امثال ما چیز غریبی نبود؛ بااین‌حال احتمال سوءاستفاده از آن‌ها هم وجود داشت.

ویادامه دادند: سخنان آقای مولوی عبدالحمید عمومی و اعلام کرده است؛ این‌ حوادث و مصائب، تذکرات الهی هستند به بنی‌آدم، تا آن‌هایی که دچار گناه می‌شوند مقداری تجدیدنظر کرده و توبه نمایند؛ و در این میان مردم کرمانشاه را نیز خطاب قرار می دهند.

امام‌جمعه پاوههمچنیندر خصوص صحبت‌های آقای شهاب نادرینماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، علیه آقای مولوی عبدالحمید، گفتند:شایسته بود آقای نادری نسخه کامل سخنان ایشان را می‌شنید، آنگاه سخن می‌گفت.

ویبابیان اینکهآقای نادری نمی‌بایست این‌گونه صحبت می‌کرد؛ افزودند:صحبتهای ایشان دیدگاه علما و مردم اورامانات نیست.

ایشان با اشاره به اینکهامروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیمتصریح کردند: ما در ماه ربیع و مقدمه هفته وحدت هستیم وباید همه بکوشیم در کنار هم باشیم و جامعه را آرام و به فکر خدمت به زلزله‌زدگان باشیم

امام‌جمعه پاوهدر پایان ضمن تشویق مردم خیّر به کمک به مردم زلزله‌زده خاطرنشان کردند:ما به یاری پروردگار می‌خواهیم کاری اساسی در مناطق زلزله‌زده انجام دهیم که برای مردم اورامانات مایۀ آبرو و عزت باشد و در این راه نیازمند کمک مردم هستیم تا ان­شاء­الله، یادگاری از خیرین منطقه پاوه و اورامانات به‌عنوان باقیات‌الصالحات به‌جای بگذاریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد