ماموستا قادری: "حفظ امنیت و ملیت" جزو رسالت تمام مردم ایران است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296909|17:17 - 1396/09/11
نسخه چاپی
ماموستا قادری: "حفظ امنیت و ملیت" جزو رسالت تمام مردم ایران است
امام جمعه شهرستان پاوه با بیان اینکه "حفظ امنیت و ملیت" جزو رسالت تمام مردم ایران است، گفت: در جنگ نرم، هدف دشمن «تغییر فرهنگ و تسخیر فکر و عقیده جوانان است.

به گزارشهزار ماسوله،  ماموستا ملاقادر قادری‌ ظهر امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) که با حضور دانشجویان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: قرآن در سوره کهف از نقش جوانان در مبارزه با ظلم، طاغوت و در دفاع از توحید قصه‌ایی را بیان کرده و از جوانانی  یاد کرده است که روی پای خود ایستاده‌اند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) نیز از نقش جوانان در شکل‌گیری انقلاب و مبارزه با طاغوت یاد کرده است.

امام جمعه شهرستان پاوه با بیان اینکه امروزه جوانان احساسی هستند، تصریح کرد: اکنون رسانه‌های مجازی کاری کرده‌‌اند که جوانان احساسی بودن بیشتر خود را نشان دهند اما این یک خطر برای جامعه اسلام بوده و عاقل کسی است که بنا به مأموریت خود اقدام کند.

وی عنوان کرد: ما در کردستان زندگی می‌کنیم و چه بخواهیم و ‌نخواهیم در کردستان زندگی کردن یک مسئله است.

ماموستا قادری با بیان اینکه امروزه ملت‌های مسلمان با دو جنگ درگیر هستند، افزود: در یمن، سوریه، لیبی و عراق جنگ گرم برپا بوده اما همین دشمنان همچنان به‌دنبال جنگ فرهنگی هستند و اثرات جنگ فرهنگی بیشتر از جنگ نظامی است.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان با جنگ فرهنگی از طریق ماهواره، ایسنتاگرام، فیسبوک و تلگرام دین و اخلاق جوانان را دگرگون می‌کنند.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: در جنگ نظامی اهداف مشخص و تخریب خانه، زیرساخت‌ها و کشتار نیروی انسانی مورد هدف بیگانگان بوده اما در جنگ نرم، هدف دشمن «تغییر فرهنگ و تسخیر فکر و عقیده جوانان" است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما در این برهه تاریخی این است که سکوت نکنیم و از این مسائل فرار نکنیم چراکه سکوت کردن به‌منزله مغلوب شدن در برابر دشمن است.

امام جمعه شهرستان پاوه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه خاطر نشان کرد: تمام علوم و دانشمندان دنیا تاکنون نتوانسته‌اند یک دقیقه پیش از زلزله آن را پیشگویی کنند و ما نیز ناگزیر آن را قبول می‌کنیم.

ماموستا قادری با بیان اینکه حفظ امنیت و ملیت جزو رسالت مسلمانان است، افزود: قبل از هر چیزی باید زمان خود را بشناسیم و شناختن زمان همانند اسلحه برای ما بوده چراکه رفتن چیزی را درمان نمی‌کند.

وی اظهار کرد: تندروی و تکفیری بلای عصر حاضر بوده و ضربه‌ایی که جوانان سنی متحمل شدند بیشتر از اهل تشیع بود و اگر به داعش نگاه کنیم می‌بینیم که اکثر شهرهای سنی‌نشین به‌طور کامل در جنگ با داعش ویران شد و ما باید این ضربه بزرگ را بشناسیم و جوانانمان آگاهی یابند.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: باید کارهای ما با تبیین باشد و «عقلانیت را بر احساسات»، «عقل را بر علم» و «حکمت را بر دانش» ترجیح دهیم و در انتخاب راه درست همگی این موارد را در نظر بگیریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد