ماموستا مبارکشاهی در خطبه های نماز جمعه؛

عامل اصلی زورگویی های امریکا و اسرائیل در خاورمیانه،سوء استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان است/ اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296934|20:57 - 1396/09/17
نسخه چاپی
عامل اصلی زورگویی های امریکا و اسرائیل در خاورمیانه،سوء استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان است/  اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم است
امام جمعه نودشه گفت: عامل اصلی زور گویی های امریکا و اسرائیل در خاور میانه سو استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان است.

به گزارشهزار ماسوله، خطیب نماز جمعه نودشه در ادامه سلسه بحث های گذشته خود در رابطه با ایمان به قیامت و دلایل اثبات ان از قران و احادیث مطالبی ایراد داشت.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی اظهار داشت: برپایی قیامت روز فاصله اندازی بین دنیا و اخرت روزی که زمان محدود دنیا پایان می یابد و زمان نامحدود اخرت نمایان می شود روز قیامت روز برچیده شدن سفره ظلم و گسترده شدن خیر و عدالت است .

 

وی افزود: روز قیامت انچنان مهم است که خداوند در ان روز قضاوت بین ظلم و مظلوم را بر عهده می گیرد روزی که هیچ یک از مخلوقات اعم از فرشتگان انسانها و جنیان توان صحبت کردن ندارند جز با اذن پروردگار.

 

ماموستا مبارکشاهی یکی از علامت های قیامت را برپایی فتنه و قتل عنوان کرد و گفت: پیامبر فرموده اند با انجام اعمال صالح بر فتنه ها پیشی بگیرید که مانند پاره های شب تاریک هستند که انسان با ایمان روز را اغاز می کنند و در شب کافر میگردد و بر عکس شب را با ایمان اغاز میکند و در روز کافر میگردد.

 

امام جمعه نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود تصمیم ترامپ مبنی بر نامگذاری قدس به عنوان پایتخت اسرائیل واکنش نشان داد و اظهار کرد: در اعتقاد اسلامی قدس از جایگاهی دینی والا و رفیعی برخورد دار است و مسلمانان با تمام گرایش وروها و مذاهب بر این موضوع اتفاق نظر دارند.در هنگام نامبردن قدس اولین چیزی که در ذهن هر مسلمانی خطکر میکند این است که قدس قبله اول مسلمین است که رسول خدا و یاران باوفایش سه سال در مکه و شانزده ماه در مدینه رو به ان نماز خواندند.

 

امام جمعه نودشه قدس را سرزمیان اسرا و معراج و سومین شهر مقدس مسلمانان دانست که سرزمین پیامبران و برکتها توصیف کرد و به وعده پیامبر اشاره کردند که قدس ازاد خواهد شد ایشان گفتند اسرائیل بر هیچ حق منطقی دینی یا اخلاقی یا تاریخی یا قانونی استوار نیست اسرائیل لا زور گلوله و خشونت و خون ریزی خود را بر مردم فلسطین و خاورمیانه تحمیل کرده است اگر دلارهای میلیاردی که بی وقفه از غرب به سوی اسرائیل نباشد و کمکهای اقتصادی و نظامی امریکا و تاییدهای سیاسی خصوصا حق وتوی امریکا نبود الان اسرائیلی وجود نداشت.

 

ماموستا مبارکشاهی عامل اصلی زور گویی های امریکا و اسرائیل را در خاور میانه سو استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان دانست و با شعری از یکی از شعرای سودان مطالب خود را به پایان برد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد