ماموستا قادري:

آمریکا به دنبال جنگی دیگر در خاورمیانه علیه ایران است/زلزله زدگان هنوز نتوانسته اند وام ۵ میلیونی بلاعوض دولت را دریافت کنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296966|11:35 - 1396/09/25
نسخه چاپی
آمریکا به دنبال جنگی دیگر در خاورمیانه علیه ایران است/زلزله زدگان هنوز نتوانسته اند وام ۵ میلیونی بلاعوض دولت را دریافت کنند
امام جمعه پاوه در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال جنگی دیگر در خاورمیانه علیه ایران است، گفتند: آمریکا قصد دارد از طریق اعراب خلیج‌فارس جنگی را علیه کشورمان شروع نماید.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛حاجماموستاملاقادرقادریدر خطبه‌های جمعه (24 آذرماه 96) که با حضور انبوه مردم مؤمن و نمازگزار پاوه، در مسجد جامع اقامه شد، در ابتدای بخش اول خطبه‌ها با اشاره به اینکه خداوند متعال به انجام هر کاری اراده کند موانع را از بین می‌برد، خاطرنشان کردند: خدای بزرگ هرگاه اراده کند کاری را به انجام برساند زمینه انجام آن کار را فراهم و موانع را یکی‌یکی از پیش روی برمی‌دارد و عوامل توفیق را فراهم می‌کند؛خداوند قبل از ولادت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) تمامی زمینه‌ها را فراهم کرده بود تا این شخص سفیر پروردگار شود و پیام خداوند را به تمام نقاط گیتی برساند.

ایشانسپس به چند نمونه از آیات و نشانه‌های مستثنا بودن پیامبر اسلام حتی به هنگام طفولیت و نوجوانی و جوانی اشاره کردند

امام‌جمعه پاوهدر ادامه به سخنی از حضرت علی (رض) اشاره کردند و گفتند: حضرت علی (رض) می‌فرماید: از پیامبر اسلام شنیدم که فرمودند: هرگز تصمیم به ارتکاب گناه نگرفته‌ام؛ اما دو بار چون بقیه انسان‌ها تصمیم گرفتم در بعضی از مجالس حاضر شوم. بار اول وقتی بود که در کوه بودم و تصمیم گرفتم به جهت خوشی و شادی به مکه بیایم و گله حیوانات را به رفیقم سپردم به کنار منزلی رسیدم و دیدم که شادی می‌کنند و هر چه کردم نتوانستم به آن مجلس شادی نزدیک شوم و در همان‌جا به خواب رفتم و تا طلوع خورشید خوابم برد. بار دوم هم به همان شیوه آمدم و باز خداوند مرا از این کار بر حذر داشت و زمینۀ ورود به گناه را فراهم ندیدم.

ایشانسپس به سفر پیامبر اسلام (ص) همراه با کاروان خدیجه به شام در سن ۲۴ سالگی اشاره کردند و گفتند: در حدود سن ۲۴ سالگی خدیجه که آن زمان یکی از تاجران مکه بود محمد را همراه میسره غلام خود به سفر شام فرستاد و وقتی‌که برگشتند میسره از پاکی و امانت و صداقت این جوان و سود غیرمنتظره کالای خدیجه گفت و افزود او جوانی پاک و امانت‌دار است و به همین دلایل خدیجه درخواست ازدواج با او را کرد.

ماموستا قادرینقش خدیجه کبری (رض) در زندگی و موفقیت پیامبر اسلام (ص) را تأثیرگذار معرفی کردند و گفتند:با نگاهی به تاریخ درمی‌یابیم مردانی که در تاریخ موفق بوده‌اند همواره زنی موفق در کنار آن‌ها بوده است

ویسپس به بعثت رسول‌الله و پیام دین خدا توسط پیامبر اسلام اشاره کردند و گفتند:پیامبر ما به‌تنهایی اما به پشتیبانی و یاری پروردگار ۱۳ سال در مکه و ۱۰ سال در مدینه کار کرد و شاگردانی ساخت از مغرب و جبل‌الطارق اسلام را به جنوب فرانسه و در شرق تا جنوب چین و در شمال تا استانبول و در جنوب شرقی تا اندونزی دین اسلام را گسترش دادند. آفرین بر آن مکتب و همفکرانش و آفرین بر مردم اورامان که پس از ۱۴۰۰ و اندی سال به عشق پیامبر خود خیرات و صدقه می‌دهند و قصیده می‌خوانند و بر پیامبر خود درود می‌فرستند و جشن میلاد را هرساله برپا می‌کنند.

خطیب جمعه پاوه سپسبه اتفاقات ۱۰ روز گذشته در جهان اسلاماشاره کردند و گفتند:در چند روز گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور مریض آمریکا اعلام کرد؛ قدس باید پایتخت رژیم صهیونیستی شود و در برابر این پیشنهاد مردود در دنیای اسلام هم اقدامات خوبی صورت گرفت و حتی غیرمسلمانان اروپایی و آمریکایی نیز هم‌صدا با اعراب و کشورهای مسلمان در محکوم کردن این حرکت تظاهرات کردند و این جای تقدیر بود که دنیای اسلام هماهنگ علیه این اقدام قدم برداشتند.

ویدر ادامه با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال جنگی دیگر در خاورمیانه علیه ایران است، گفتند:آمریکا قصد دارد از طریق اعراب خلیج‌فارس جنگی را علیه کشورمان شروع نماید؛ اما عقلا و سیاسیون و کسانی که کمی تجربه دارند می‌دانند اعراب توان مبارزه با جمهوری اسلامی را ندارند و سعودیه و غیره مرد این میدان نیستند.

ایشانبا اشاره بهاظهارات ضد ایرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل، اضافه کردند:کلمات و مطالب سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی فقط به خاطر فراموش کردن خیانت اخیر ترامپ بوده و ارزشی ندارد.

امام‌جمعه پاوهسپس بهمشکلات مرزداراناشاره کردند و گفتند: یکی از آن مشکلات دیار ماتندروی مذهبیاست و در کنار این مشکلبیکاری جوانانوهجمه رسانه‌ها و تلویزیون و ماهواره‌ها و فضاهای مجازیاست که دختران و پسران ما را مورد هجمه قرار می‌دهد ودولت هم هیچ برنامه‌ای نداردو آثار خدمات دولت در جامعه ما زیاد مشهود نیست و بیگانگان هم مرتب دارند در راستای فریب جوانان تبلیغات می‌کنند ومسئولان هم به مرزداران اعتماد لازم را ندارند؛این عوامل سبب شده تا مرزداران که حافظ مرز هستند با مشکلات عدیده‌ای دست‌به‌گریبان باشند و دشمنان انقلاب با تبلیغات خود دارند فکر جوانان ما را منحرف می‌کنند

ایشانبهلزوم حفظ مردم داری توسط مسئولان جمهوری اسلامیاشاره کردند و گفتند:اگر می‌خواهیم تأثیرات منفی دشمنان، مردمِ ما را دچار نگرانی نکند، مسئولان باید با حکمت با مردم برخورد کنند و دولت مدیرانی را به کار بگمارد که اگر کار هم انجام ندهند کارها را خراب‌تر نکنند و مدیران همواره با مردم تواضع داشته باشند و به مردم اعتماد و به آن‌ها کمک کنند. بخصوص در این حادثه زلزله توقع عنایت بیشتر است اگر این موارد رعایت شود این مردم همچنان که ۳۸ سال است ایستاده‌اند در آینده هم خواهند ایستاد.

ماموستا قادریدر بخش پایانی سخنان خود بهاوضاع مردم زلزله‌زده بعد از گذشت یک ماه و چند روزاشاره کردند و گفتند:بعد از گذشت بیش از یک ماه هنوز مردم زلزله‌زده برای رفع احتیاجات اولیه خود نتوانسته‌اند وام ۵ میلیونی بلاعوض دولت را دریافت کنند؛ این‌همه قوانین دست و پاگیر برای چیست؟ امید است مسئولان محترم در این خصوص اقدام دلسوزانه را انجام و بیشتر مردم را به نظام مطمئن کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد