نماینده مردم پاوه و اورامانات در نشست خبری:

زلزله کرمانشاه نشان داد مدیران دولت مدیر بحران نیستند/قانون استمهال ۲ ساله تسهیلات در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296987|22:00 - 1396/10/01
نسخه چاپی
زلزله کرمانشاه نشان داد مدیران دولت مدیر بحران نیستند/قانون استمهال ۲ ساله تسهیلات در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر مدیران استان کرمانشاه با زلزله ای که پیش آمد نشان دادند مدیر روزهای بحران نیستند.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری در نشست خبری که امروز در دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه صنعت استان کرمانشاه خواب است اظهار داشت: اکنون کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی استان تعطیل و نیروها اخراج می‌شوند و با این شرایط چوب از حضور برخی از مدیران استانی مفیدتر است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس با بیان اینکه بیکاری جوانان در مناطق مرزی تهدید امنیتی و در سایر مناطق آسیب اجتماعی است گفت: وزارت تعاوت، کار و رفاه اجتماعی کارورزی 7000 نفر را در استان کرمانشاه متعهد شد اما تاکنون هیچ موردی به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به حضور با برکت مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: تعدادی از مسئولان نیز در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند اما هیچ‌یک از وزرا حتی برای یک شب در چادرها به سر نبردند که وضعیت کنونی مردم زلزله‌زده را درک کنند.

نادری با بیان اینکه درخواست شده که درجه‌بندی تخریب و تعمیر در مناطق زلزله‌زده حذف شود گفت: در استان کرمانشاه مهندسان با تجربه‌ای وجود دارد که در بازسازی یک مشارکت سازنده‌ای داشتند و اکنون در شرایط استان نباید از مهندسان غیربومی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع استمهال دوساله تسهیلات قانون است و دولت باید سود آن را پرداخت کند افزود: حتی پرداخت اصل آن نیز با توجه به اینکه منبع درآمدی وجود ندارد برای مردم مشکل است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان‌های ایلام، همدان و کردستان در گذشته زیرمجموعه استان کرمانشاه بودند اما ما اکنون نسبت به آنها پس رفت داشته‌ایم و باید دنبال راهکار باشیم.

نادری گفت: به دنبال زلزله 12 هزار واحد در استان کرمانشاه آسیب‌دیده است و غیر از چهار شهرستان شرقی استان سایر شهرستان‌ها مشمول قانون استمهال دو ساله تسهیلات می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان بودجه برای بیمارستان دریافت شده اما چون مجری ضعیف و مسئولان ناکارآمد هستند این بودجه در حال برگشت است افزود: به دنبال تحرک اقتصادی در شهرستان‌ها هستیم و تهدید زلزله باید به فرصت تبدیل شود.

تسنيم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد