منصور وهابي خبر داد:

تجليل از دانش آموزان برتر قرآني مدارس منطقه نوسود در مراسم شبي با رسول الله (ص)

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296988|15:42 - 1396/10/02
نسخه چاپی
تجليل از دانش آموزان برتر قرآني مدارس منطقه نوسود در مراسم شبي با رسول الله (ص)
مراسم تجليل از دانش آموزان برتر قرآني مدارس منطقه نوسود با همكاري دفتر امام جمعه شهر نودشه ، روحانيون ،شوراي اسلامي ، مسئولين ادارات ، مديران ،پيشكسوتان تعليم و تربيت ،دانش آموزان و خانواده هاي آنان در سالن ارشاد اسلامي نودشه برگزار گرديد .

به گزارشهزار ماسوله، حاج ماموستا مباركشاهي امام جمعه شهر نودشه در ابتداي اين مراسم را با حضور خانواده هاي آنان و مسئولين امري مبارك و ميمون در جهت ترويج و توسعه فرهنگ قرآني در مدارس و جامعه دانست.

 

ماموستا مباركشاهي ضمن ابراز خرسندي ،برگزاري اينگونه مراسمات ارزشمند را به منظور تشويق و ترغيب هر چه بيشتر دانش آموزان و خانواده هاي محترم آنان به مشاركت هر چه بيشتر در برنامه هاي ديني در سطح جامعه ضروري برشمرد و از اقدامات آموزش و پرورش در اين راستا تشكر كرد.

 

امام جمعه نودشه با اشاره به تحدي و مبارزه طلبي قرآن ،بيان داشت : دشمنان دين بعد از نزول قرآن تا به امروز عليرغم تلاش و برنامه ريزي به عناوين مختلف ، الحمد الله تاكنون موفق نشده اند خدشه اي به قرآن وارد نمايند . و يا ذره اي از محبت به قرآن را از دل مسلمانان بكاهند.

 

ماموستا مباركشاهي در ادامه سخنانشان هدف از بعثت پيامبران را هدايت انسان و رساندن او را به كمال واقعي دانست تا بشر بتواند در مسير خالق خود به درستي حركت كند .

 

وي با اشاره به پاداش نيكوكاران و نعمت هاي بهشتي لحظه ملاقات با خالق هستي را براي پرهيزكاران بزرگ ترين نعمت بهشتي و لازمه ملاقات خداوند متعال را در آن روز پيروي از احكام و دستورات قرآني بيان نمود.

 

وهابي رئيس اداره آموزش و پرورش در سخناني دانش آموزان برتر قرآني مدارس را سرمايه اي ارزشمند براي جامعه اسلامي و خانواده هاي آنان دانست كه در ابتداي زندگي ،اخلاق ،رفتار ،قلب و زبان خود را با نور قرآن منور و مزين نموده اند .

 

وي ضمن تقدير از خانواده هاي آنان كه توانسته اند در دنياي پر زرق و برق و حرفه  ايي امروزي نسبت به تربيت قرآني فرزندانشان ، اهتمام لازم را داشته اند ، برگزاري محافل قرآني را بخاطر ايجاد هر چه بيشتر حب و عشق به معجزه رسول الله را ضروري بر شمرد و تنها راه رسيدن به خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت را تمسك به قرآن و سيره پيامبر اعظم عنوان كرد .

 

رئيس اداره آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود رسيدن به زندگي حقيقي و حيات طيبه را در پرتو علم و آشنايي با قرآن و تبعيت وپيروي از دستورات و فرامين قرآني ميسر دانست . و در ادامه  درد كفر ، نفاق ، ضلالت و گمراهي را از درد هاي مزمن جوامع امروزي برشمرد و انس و الفت با قرآن را درمان و داروي اين بيماري دانست كه به وسيله آن مي توان به آسايش و آرامش دروني دست يافت .

 

در ادامه مراسم پس از اجراي برنامه هاي مولودي خواني توسط گروه مولودي خواني نودشه و طلاب مدرسه علوم ديني علامه ماموستا نودشه و اجراي سرودهاي زيبا و دكلمه و قرائت مقاله توسط دانش آموزان دبستان سميه و متوسطه شهيد حاجي ،ماموستا ملاحسين محمدي مدرس مدرسه علوم ديني نودشه نيز در سخناني به تأثير قرآن در زندگي آدمي، علت نزول تدريجي قرآن ، احكام اعتقادي در قرآن مطالبي را بيان نمود و در پايان از دانش آموزان به نحو مطلوب تجليل شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد