ماموستا قادری: بانکهای پاوه در مسئله استمهال وامهای مردم، کوتاهی می کنند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297013|02:53 - 1396/10/07
نسخه چاپی
 ماموستا قادری: بانکهای پاوه در مسئله استمهال وامهای مردم، کوتاهی می کنند
ماموستا قادری در هشتمین جلسه ستاد وحدت پاوه؛ به مسئله استمهال وام‌های مردم شهرستان پاوه اشاره کردند و گفتند: با توجه به تأکیدات جناب آقای استاندار اما باز شاهد هستیم که بانک‌های شهرستان پاوه در این زمینه کوتاهی می‌کنند و اقدام به برداشت اقساط وام مردم می‌نمایند و طبق دستور، عمل نمی‌کنند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ شب چهارشنبه مورخه 6/دیماه/96 با حضور جمعی از روسای ادارات و مسئولین شهرستان پاوه، اعضای ستاد وحدت و جمعی از خیرین، هشتمین جلسه ستاد وحدت پاوه در مسجد قبا برگزار شد.

ماموستا قادریدر این جلسه ضمن خیرمقدم به‌تمامی حضار از دولت و مردم ایران در چهل و هفتمین روز از وقوع زلزله ویرانگر کرمانشاه تشکر و تقدیر کردند و گفتند: ملت ایران و ارگان‌های خدوم و دولت در طول ۴۷ روز گذشته در حد توان به یاری مردم زلزله‌زده شتافته‌ و زحمات زیادی کشیده‌اند؛ اما هنوز ابتدای کار است و بازسازی مناطق زلزله‌زده نیاز مبرم به همراهی و همکاری بیشتر مردم و دولت دارد.

ایشاندر این زمینه اضافه کردند:امیدواریم مسئولین محترم استان شرایطی فراهم کنند تا مردم با سهولت بیشتری بتوانند در این خصوص دولت را همراهی نمایند.

امام‌جمعۀ پاوهسپس به شروع به کار بازسازی دو مسجد در شهرستان ثلاث و سرپل ذهاب به دست خیرین شهرستان پاوه اشاره کردند و گفتند:ما به یاری پروردگار ساخت مساجد را شروع کردیم تا این کار تشویقی باشد برای دیگران.

ویگفتند: ما در ستاد وحدت هر آنچه در اختیار داشته‌ایم به‌صورت عموم خدمت‌رسانی کرده‌ایم و خواهیم کرد و از این بابت خداوند را شاکر و ممنون خیرین عزیز هستیم.

 امام‌جمعه پاوهسپس به مسئلهاستمهال وام‌های مردم شهرستان پاوهاشاره کردند و گفتند:با توجه به تأکیدات جناب آقای استاندار اما باز شاهد هستیم که بانک‌های شهرستان پاوه در این زمینه کوتاهی می‌کنند و اقدام به برداشت اقساط وام مردم می‌نمایند و طبق دستور، عمل نمی‌کنند.

ماموستا قادریسپس اضافه کردند:این مسئله ظلم در حق مردم پاوه است؛ این مردم برای این انقلاب زحمات زیادی کشیده‌اند. انتظار دارم پاوه را در مسئله تنفس دوساله وام‌ها مستثنی نکنند تا این مردم به نظام بدبین نشوند.

ویافزودند:ما به این مردم نیاز داریم؛ توقع این است مردم پاوه نیز چون مردم سایر شهرستان‌های زلزله‌زده شامل قانون استمهال دوساله وام‌ها شوند و از آقای فرماندار و نماینده مجلس و سایر مسئولین درخواست پیگیری مجدانه در این خصوص را داریم.

ایشاندر پایان ضمن تشکر مجدد از خیرین شهرستان پاوه در خصوص کمک بهساخت دو مسجد در مناطق زلزله‌زدهگفتند:ما کاری را به نام خداوند و با همکاری خیرین شهرستان پاوه شروع کرده‌ایم و انتظار داریم مردم عزیز شهرستان پاوه تا آخر ما را با کمک‌های خود همراهی نمایند تا یادگاری ماندگار و باقیات‌الصالحاتی از این مردم در ثلاث و سرپل به یادگار بماند.

سپس فرماندار پاوه آقای ایده پوردر خصوص استمهال وام‌های شهرستان پاوه گفت: تاکنون ما چندین جلسه با روسای بانک‌های شهرستان برگزار کرده‌ایم و به این مسئله اشاره جدی نموده‌ایم.

فرماندار پاوهسپس خاطرنشان کرد: تاکنون چیزی دال بر اینکه پاوه از جمع ۸ شهرتان زلزله‌زده کنار گذاشته ‌شده باشد به ما اعلام نشده است و از مردم محترم شهرستان پاوه تقاضامندم به شایعات توجهی نکنند.

ویگفت: این مسئله را فردا در جلسه شورای فرمانداران که در استانداری کرمانشاه با حضور استاندار محترم برگزار می‌شود مطرح خواهم کرد امابنده معتقدم که مردم در این خصوص نباید نگران باشند زیرا این دستور سراسری است و ستاد بحران کشور و ستاد بحران استان آن را تأیید کرده‌اند.

در ادامهمهندس رضاییریاست بنیاد مسکن شهرستان پاوه ضمن ارائه گزارشی گفت: ما از همان لحظات اولیه وقوع زلزله اکیپی را با نظارت فرمانداری مأمور کردیم تا منازل تخریب‌شده را شناسایی و برآورد خسارت کنند.

ویدر ادامه اظهار داشت:تاکنون ۳۰۰ واحد تعمیری و ۳۰ واحد احداثی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و نزدیک به ۶۰۰ واحد تعمیری دیگر شناسایی و وارد سامانه شده‌اند که ان شاء الله ظرف هفته‌های آینده به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد