ماموستا قادری: مسئولان درد دل مردم را گوش داده و به آنها جواب مناسب دهند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297024|21:59 - 1396/10/09
نسخه چاپی
 ماموستا قادری: مسئولان درد دل مردم را گوش داده و به آنها جواب مناسب دهند
ماموستا قادری در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی؛ پاسخگویی و تلاش مسئولان را برای رفع مشکلات مردم مورد تأکید قرار دادند و افزودند: ضروری است مسئولین ما به درد دلهای مردم گوش داده و به آن‌ها جواب مناسب بدهند.

به گزارشهزار ماسوله، حاج ماموستا ملا قادر قادریدر مراسم سالگرد حماسه نهم دی‌ماه که در مسجد شهدای شهرستان پاوه برگزار شد به حضور گرم مردم فهیم شهرستان پاوه در این مراسم اشاره کردند و گفتند: حضور شما عزیزان در چنین جلسه‌ای هم دَین، هم وظیفه و هم حمایت از امنیت وطن است.

ماموستا قادریدر ادامه بهتفسیر آیه ۱۱۷ سوره مبارکه هودپرداختند و گفتند: در تفسیر این آیه سلف ما چه سنی و چه شیعه دو تفسیر دارند؛ اول آنکهخداوند تبارک‌وتعالی جامعه را به خاطر ایدئولوژی و عقیدۀ خلاف اسلام و کفر مردم هلاک نخواهد کرد به شرطی که مدیران جامعه وضع اقتصادی و اجتماعی آن جامعه را به‌صورت مطلوب هدایت کنندو صرفاً به خاطر کفرشان جامعه را دچار فتنه و هلاکت نخواهد کرد؛ به‌عبارت‌دیگر کفر تنها وسیله غضب پروردگار نیست.

ایشاندر توضیح تفسیر دوم از آیه فوق تصریح کردند:اگر در جامعه‌ای جمعی فاسد و ظالم باشند به شرطی که جمع دیگری بصیر و مصلح باشند؛ خداوند به خاطر آن جمع مصلح و بصیر وضع جامعه را به هم نخواهد زد و وضعیت ظاهری جامعه را دچار مصائب نخواهد کرد.

 

ویسپس به ارکان دولت داری اشاره کردند و گفتند: دولت داری، علم، تجربه، اخلاص، پاکی، دلسوزی و اصلاح لازم دارد؛ اگر این خصوصیات در جمعی موجود باشد هرچند سایر افراد جامعه مصلح نباشند، خداوند به خاطر آن جمع مصلح، نظام و سیستم آن‌ها را حفظ می‌کند.

 امام‌جمعه پاوهسپس به نابسامانی وضع بازار و گرانی اشاره کردند و گفتند:هنوز بودجه دولت محترم برای سال ۹۷ تصویب نشده و مجلس تائید نکرده و شورای نگهبان بر آن صحه نگذاشته است، متأسفانه شاهدیم که جمعی به میل خود اجناس را گران کرده‌اند و ثبات بازار از دست رفته و بر مردم فقیر فشار آورده‌اند.

 ایشاندر بخش دیگری از سخنان خود به فتنۀ ۸ سال پیش اشاره کردند و گفتند: بنده معتقدم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۰۰ فتنه مثل فتنه ۸۸ در مملکت ما و علیه ملت ما و به جهت تضعیف نظام و مقابله با انقلاب و تغییر حاکمیت آن رخ داده است.

ماموستا قادریدراین‌باره افزودند: همه این فتنه‌ها با لطف خداوند تبارک‌وتعالی و با حکمت و هدایت رهبری و حضور مردم شریف یکی پس از دیگری خنثی‌شده‌اند.

ایشانبا اشاره به جریان سال ۸۸ گفتند: ناراحتی از فتنه ۸۸ به خاطر این است که شعار علیه نظام از بیت انقلاب و مخالفت از داخل نظام ظهور کرد و اکثریت حاضرین در بازار از نیروهای همراه نظام بودند که با مخالفان همراهی کردند.

ماموستا قادریسپس به بیان داستانی از منصور حلاج پرداختند و گفتند: وقتی‌که منصور حلاج را به بالای دار می‌بردند همه به‌طرف او سنگ پرتاب ‌کردند، یکی از شاگردان و دوستانش به‌طرف وی گُل پرتاب کرد، منصور درحالی‌که پیکری نیمه‌جان داشت خطاب به دوست خود گفت: این‌همه سنگ به‌طرف من پرتاب شد، به‌اندازه گُلی که تو به سمت من پرتاب کردی مرا ناراحت نکرد؛ زیرا تو هم با دشمنان من همراهی کرده‌ای.

امام‌جمعه پاوهسپس گفتند:اگر رهبر و ملت ما از جریان ۸۸ ناراحت شدند به خاطر این بود که دوستان انقلاب این فتنه را به پا و زمینه را برای دیگران فراهم نمودند که شعارهای خلاف عقلانیت و خلاف مصلحت در خیابان‌ها سر دادند.

 

ایشانسپس در خصوص جریانات اعتراضی اخیر که از مشهد شروع شد، گفتند:بنده در این خصوص معتقدم اگر بیان مطالب به جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی است؛ مراجع ذی‌ربط به آن‌ها جواب مناسب بدهند ولی اگر معیشت را بهانه کرده‌اند و پشت پرده قضایای دیگری در حال شکل‌گیری است؛ در گام نخست مسئولین محترم پاسخ بدهند؛ در غیر این صورت ملت شریف ایران به کسانی که بخواهند امنیت جامعه را به هم بزنند و تفرقه ایجاد کنند جواب قاطعی خواهند داد.

ماموستا قادریدر این خصوص اضافه کردند: ما نمی‌توانیم فوراً همۀ این مردم را متهم کنیم و باید مقداری فکر کرده و قضایا را تفکیک و سپس با حکمت برخورد نماییم.

امام‌جمعه پاوهدر ادامه به بخشی از سخنرانی 11/9/96 خود در دانشگاه کردستان در جمع بزرگان، اساتید و دانشجویان اشاره کردند و گفتند: بنده در دانشگاه کردستان ضمن تشریح اوضاع دنیا، ایران و کردستان به دوستان حاضر نکاتی را عرض کردم:

هر کس در جامعه رسالتی دارد و رسالت ما علما و اساتید و مسئولین محترم حفظ موجود و صید مفقود است

مسئولین محترم ما که سیاست کلان مملکت را مدیریت می‌کنند خوب می‌دانند بعد از جنگ ۸ سالۀ صدام دیوانه دیگر دشمنان کشور ما هرگز با جنگ دیگری علیه ما وارد نخواهند شد و اگر بخواهند عربستان سعودی را به این میدان بکشانند عربستان مرد این میدان نیست اما ما نباید غافل باشیم.

باید بپذیریم با ما جنگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دارند تدارک می‌بینند و در مقابل این چهار جنگ هواپیما و موشک و کلاش کاربرد ندارد. آنچه کاربرد دارد حکمت مدیران و دولتمردان، تواضع با مردم، گفتمان با رقیب، اجرای عدالت بین مردم، توزیع عادلانه ثروت ، اعتماد و صداقت با مردم محلی و بومی است

 ما در غرب کشور مرزنشین و مرزداریم. در منطقه ما آثار تندروی مذهبی و تندروی ملی و اثرات تبلیغی احزاب مخالف نظام، بیکاری جوانان، هجمه رسانه‌ها و فضاهای مجازی، ضعف برنامه‌های دولت و بالاتر از همه زلزله اخیر مشهود است. مخفی کردن این مشکلات عقلائی نیست.

بدون پرده به مردم بگوییم مشکلات داریم. هر آنچه را می‌توانیم حل کنیم و اقدام نماییم. برای بقیه مشکلات، مردم ایران مردم شریف و صبوری هستند اگر صداقت و اعتماد را از ما ببینند در برابر مشکلات مقاومت خواهند کرد.

باید هر یک از ما پزشک حاذقی باشیم و به رسالت خود عمل کنیم. دردها را تشخصی دهیم و دنبال داروی آن‌ها باشیم.

ایشانتصریح کردند: امروز نیز مجدداً بر همان سخنان دانشگاه کردستان تأکید دارم و معتقدم باید همه بصورت جدی در رفع مشکلات مردم بکوشیم و به رسالت خویش عمل کنیم.

امام جمعه پاوهدر پایان گفتند:مجدداً تکرار می‌کنم تحرکات اخیر اگر به خاطر تضعیف دولت محترم بوده است، کاری اشتباه است و اگر خودجوش بوده؛ حرفشان یا منطقی است و یا غیرمنطقی؛ اگر منطقی است مسئولان در رفع آن‌ها اقدام کنند و اگر غیرمنطقی است؛ توطئه علیه نظام و قطعاً همین مردمی که حماسه ۹ دی سال ۸۸ را به نفع نظام آفریدند؛ این بار نیز جواب آن‌ها را خواهند داد.

ویپاسخگویی و تلاش مسئولان را برای رفع مشکلات مردم مورد تأکید قرار دادند و افزودند: ضروری استمسئولین ما به درد دلهای مردم گوش داده و به آن‌ها جواب مناسب و محکم بدهند.

در ادامه حجت الاسلامحیدریان مسول دفتر نمایندگی قرارگاه نجف در سخنانی اظهار داشت: در دهه 60در تیپ سیدالشهدا من مدت زیادی خدمت دوستان اینجا بودیم خدمت حاج ماموستا می رسیدیم و ما بعداز مدتی بدلیل نطامی بودنمون از کرمانشاه رفتیم بیش از یک دهه کردستان بودیم بعدهم استان های دیگرو و امروزباز توفیقی شد درخدمت شما مردم بزرگوار حافظان مرزی کشور و حاج ماموستا هم شما عزیزان رو هم زیارت بکنیم استفاده کردیم به نام نه دی تشریف آوردید .

وی افزود: حاج ماموستا ایه ای رو فرمودن ترجمه کردن و تفسیر فرمودن که اهل تفسیر و قرآن و مسایل هم هستن بنده هم بدلیل این ماهیت فتنه 88 از محضر آیه ی نورانی قرآن کریم سوره آل عمران آیه 118بهره مند میشیم چند نکته هم عرض می کنیم قرآن کریم در این آیه شریفه می فرماید یا ایها الذین امنو ...... فتنه سال 88یک فتنه طراحی شده بیرونی بود طراحی شده بیرونی به این معنا که بخشی از ان را ماموستا به خوبی بیان فرمودند که در واقع بخشی از کسانی که در این فتنه وارد شدند کسانی بودند که از انها توقع نمی رفت اما بهرحال از یاد نبریم چه امروز که با مشکلاتی در کشور بیان فرمودند مواجه هستیم چه در گذشته چند سال بعداز انقلاب بدلیل ماهیت انقلاب اسلامی همواره ما مورد غضب و ناراحتی دشمنان بوده و هستیم و دشمنان ما از این ماهیت دینی کشور ما ناراحتند که من چند کدی را از دانشمندان و اندیشمندان غربی در بحث اینکه باید انقلاب را زمین گیر کرد از راههای مختلف بعداز جنگ تحمیلی بر ما حاکم شد .

وی گفت: جنگ با حماسه آفرینی ملت شریف ایران به پایان رسید و دشمن نتیجه ای نگرفت آنها راههای فراوانی رفتند برای براندازی نظام جمهوری اسلامی که مقام معظم رهبری در سال 69اولین سخنرانی خود را در لشکر 27 تهران در رابطه با اینکه دشمن وارد یک فاز جدید برای براندازی نطام جمهوری اسلامی شدند بیان فرمودند در ان زمان بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و بحث عبرت ها را فرمودند و اینکه دشمن در یک فضای جدیدی ورود کرده این روزها  و بعداز فتنه 88مقام معظم رهبری باز بیانات مفصلی داشتند در بحث اینکه دشمن از هر منفذی و از هر روزنه ای دنبال سواستفاده و دنبال صربه زدن به انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این آیه شریفه قرآن خطاب به مومنین است ای کسانی که ایمان آورده اید دشمنان خود را هرگز دوست خود نگیرید چون آنها از هرگونه شر و فسادی به شما وارد کنند دریغ نمیکنند یعنی همیشه دنبال اسیب رساندن به شما هستند و دنبال این هستند که شما در رنج و زحمت و گرفتاری باشید آسوده نباشید تحریم اقتصادی بر شما تحمیل می کنند به نام اینکه با  دولتی با کشوری مبارزه کنند اما با شما مردم مبارزه می کنند تا مارو در رنج و زحمت بندازند و می فرماید همین دشمنی که دنبال رنج و زحمت و گرفتاری شماست و این کوتاهی نمیکند از هیچ زحمتی که بخواهد برای شما ایجاد بکند اینها حتی در سخنان و گفته هایشان دشمنی از گفته و سخنشان پیداست امروز دشمنان ما در واقع همه موجودیت خود را برای نابودی و ازمحلال انقلاب اسلامی گذاشته اند آنها در سخنانشان می گویند ابایی ندارند از گفتن لاف پوشانی نمی کنند مخفی نمیکنند اگرچه قرآن کریم در ادامه آیه می فرماید آنها در سینه هایشان یک توطئه های دیگری دارند که آن ها را بیان نکرده اند یعنی دشمن شما مسلمین توطئه های فراوانی برای شما اندیشیده است بخشی از آنها را بر زبان می آورد بیان کرده است گفته است و اجرا کرده است بخش هایی هم در سینه دارد و ان را بابغض و ناراحتی نگه داشته است برای مواقعی که بتواند از آنها استفاده بکند .

وی تصریح کرد: در فتنه 88 ما قضاوت نمیکنیم که از اول فتنه بعضی از یاران و کسانی که در خانه انقلاب بودند متوجه فتنه بودند اما دشمن برنامه ریزی شده برای اینکار و فتنه شد دشمن از قبل برای این برنامه ریزی کرده بود که یا به جهتی افرادی را وارد بکند به حاکمیت اگر نتیجه نداد از آنطرف توجه بکند با شورش با فشار با تظاهرات با مردم را به کف خیابان ها آوردن در واقع بتواند هدف خود را در جامعه پیاده بکند مردم و کشور و ما را دچار رنج و زحمت بکند و انقلاب را دچار براندازی بکند لذا اجازه بدهید من در این فرصت کم چند تا نکته به عرضتون برسونم این را میرساند دشمنان ما به دنبال این هستند که همواره دشمنان بیرونی ما همواره برای ما رنج و زحمت ایجاد کنند کشور را براندازی می کنند امروز هم در همین جریانی که هم ماموستا فرمودند و هم فرماندار محترم که در این شهرها می بیند و در فضای مجازی دست به دست می شود دشمن هم به این هم دلخوش کرده است دشمن برای این هم برنامه ریزی می کند و خود را وارد درون فضا میکند که برای کشور ما زحمت ایجاد کند مقام معظم رهبری در اون سال اینطوری فرمودند یکی از مسئولین تراز اول رژیم صهیونیستی غاصب به توصیه ی با امریکایی ها داشت وی میگوید وقت خود را با عراق و کره شمالی و کشورهایی از این قبیل تلف نکنید مسئله اصلی ایران است اگر خاورمیانه را می خواهید وقتتون رو مصرف این کشورها نکنید سراغ ایران بروید کانون و سرچشمه آنجاست اما ایران مثل عراق کره شمالی و افغانستان نیست  که بتوان با حمله نظامی آن را تسخیر کرد نظام و حکومت ایران به مردم خود متکی است مردم آن را حفط کرده اند باید کاری کرد که مردم باید آن را رها کنند این مقام معظم رهبری به نقل از یک مقام صهیونیستی که مقام معظم رهبری ادامه می دهند اگر مردم را با ابزارهای مختلف ازجمله یکی از ابزارها بنام تقلب در انتخابات باشد یک ابزاری اگر بنام گرانی و بیکاری باشد آنها بتوانند مردم را به واگرایی نسبت به دین نسبت به فرهنگ نسبت به تاریخشان سوق بدهند ان گاه بعد از چند سال می تواند ایران را بعنوان یک مانع بزرگ از سر راه برداشت .

وی با اشاره به اقدامات امریکایی ها در مورد انقلاب اسلامی که تصورشان این است که باید انقلاب اسلامی را شکست داد گفت: همان طوری که ماموستای عزیز در قرائت قرآن فرمودند که وحدت را حفط کنید و الا اگر وحدت را حفظ نکنید قدرت شمااز بین خواهد رفت ابهت شما از بین خواهد رفت در اینجا من یک نمونه ی دیگری را عرض میکنم که اونجا هم باز بیان کرده اند در بحث براندازی مثلا آقای سوکویاما درکتاب پایان تاریخ و واپسین انسان  درباره ایران که از راه جنگ نرم از راه شکستن وحدت و انسجام و از راه دور کردن ملت از کشور با القاب و عناوین مختلف و ابزار های مختلف اینطور بیان می کنند باید علیه ایران بجنگیم منتها جنگ ما باید جنگ مهندسی معکوس باشد باید میل مردم را تغیر بدهیم اگر میل مردم به ایثار جوانمردی و دهها عامل دیگر بعنوان فرهنگ شکل گرفته است به ضد خودش تبدیل کنیم این میل ها هم تغیر نمی کند مگر اینکه ارکان یک قدرت از ان حمایت کنند و نتیجه اینکه باید در ارکان قدرت تغیر بکار برد و بوجود آورد.

وی اظهار داشت: پس بنابراین یکی از کارهایی که در فتنه 88دشمن دنبال ان بود تغیر در ارکان قدرت بود چون اون معتقد است اگر در ارکان قدرت تغیر بوجود نیاد نمیتوان در مردم نفوذ کرد میل مردم را فرهنگ مردم را دین مردم را تغیر باید داد یا یک مطلب از یک گزارش  موسسه امریکایی می گویند که نظام جمهوری اسلامی ایران یک دولت انقلابی و یک ایدولوژیست لذا بزرگترین تهدیدها و آسیب ها باید از داخل و از ناحیه گروهها و جریانات سیاسی باشد و بعبارتی بهتر میتوان گفت ناآرامی های اجتماعی و بسیج توده ای مردم درکنار اقدامات و توطئه های جریان های سیاسی حاکم کشنده ترین سمی است که میتوان علیه نظام ایران بکار گرفته شود یعنی اینجا هم دشمن بدنبال این هست که گسل های قومی و گسل های مذهبی جریانات مختلف را به انواع مختلف تحریک کند علیه انقلاب اسلامی  و بعد می گوید برای براندازی نظام باید بسراغ نا امنی ها و آشوب های داخلی رفت.

وی افزود:آن فتنه امریکایی 88اگر اتفاق افتاد اونا در این فتنه بدنبال این بودند که کشور را دچار مشکل بکنند آسیب برسانند مردم را از نظام جدا بکنند با القا تخلف در انتخابات چهره نظام را مخدوش کنند .

فرماندار پاوه نیز حماسه 9 دی را نماد وحدت و بصیرت ملت با رهبری عنوان کرد و گفت: در این ایام که دشمن درصدد است بر موجی سوار شود و نظامی را در دنیا ناکارآمد جلوه دهد در این آزمون سخت، درایت، تدبیر و حکمت رهبری تمامی این توطئه های دشمن را به کانون وحدت وهمدلی ملت و رهبری تبدیل کرد.
پرویز ایده پور افزود: بیش از 2 دهه است که تمام دولتهای ایران درگیر موضوع بیکاری هستند و بیکاری و اشتغال یکی از موضوعات غیرقابل انکار نظام جمهوری اسلامی است و امروز دولت با این موضوع به درستی درگیر است.
وی گفت: امروز مهمترین نیاز کشور برای رفع مشکلات و نیازمندیهای مردم و کشور وحدت وهمدلی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد