فرماندار شهرستان پاوه:

آگاه سازی جامعه و پرورش نسلی فهیم، رسالت خطیر آموزش و پرورش است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297088|01:04 - 1396/10/26
نسخه چاپی
 آگاه سازی جامعه و پرورش نسلی فهیم، رسالت خطیر آموزش و پرورش است
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان پاوه گفت: هوشمندسازی مدارس شهرستان پاوه نشان از موفقیت شورای آموزش و پرورش و همکاری موثر انجمن اولیاء و مربیان با مدارس است.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پاوه که در دبستان شهید مطهری برگزار شد،  ضمن تبریک گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و تقدیر از همکاری اعضا در یک سال گذشته افزود: جدیت، عمیق نگری و مشارکت بالای مردم شهرستان پاوه در امور اجتماعی سبب شده است تا شورای آموزش و پرورش با همکاری خیرین و انجمن اولیاء و مربیان در راستای هوشندسازی مدارس گام های خوبی بردارد.

 

وی آموزش و پرورش را خانواده ای بزرگ و از نهادهای تاثیر گذار در جامعه دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش در آگاه سازی جامعه و پرورش نسلی فهیم و آگاه رسالتی سنگین و خطیر بر عهده دارد و جامعه نیازمند افراد با مسئولیت و کارآمد است که در این میان خانواده بزرگ آموزش و پرورش در سالم سازی جامعه نقش اصلی را ایفا می کند.

 

ایده‌پور در ادامه غافل بودن از برنامه آموزشی را در تعطیلات تابستان برای فرهنگیان از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و خواستار برگزاری دوره های آموزشی و ضمن خدمت برای معلمان در این ایام شد تا بین دانش آموزان و فرهنگیان عدم انطباق بوجود نیاید و همواره معلمان ما چندین قدم پیشتر از دانش آموزان در تمامی حوزه ها بویژه فناوری های جدید حرکت کنند.

 

مدیر دفتر امام جمعه پاوه نیز در این نشست با بیان اینکه در مدارس نگاه خاصی به مصوبات شورای آموزش و پرورش وجود دارد و با تاکید بر اینکه اعضای شورا به مصوبات مقید بوده و در راستای اجرای آنها تلاش می کنند، ابراز امیدواری کرد که شورای آموزش و پرورش بتواند رسالت واقعی خود را یافته و در این راستا گام بردارد.

 

مصلح قادری کارگاه آموزشی شب‌های تربیتی را کارکردی مثبت از آموزش و پرورش پاوه عنوان کرد و افزود: کارگاه شب‌های تربیتی سال گذشته در مدارس پاوه کلید خورد و در بین اولیاء دانش آموزان بازخورد مثبتی داشت و پیشنهاد میکنم امسال نیز این کارگاه‌ها تداوم داشته باشد و در مباحث مطرح شده به چالش‌ها و آسیب‌های رسانه‌ها و فضای مجازی به عنوان یکی از مواردی که در بین اولیاء و دانش آموزان فاصله ایجاد کرده، پرداخته شود.

 

وی با انتقاد از سرانه پایین مدارس به بحث مشارکت در مدارس پرداخت و گفت: مشارکت اولیاء در مدارس از طرفی به عنوان یک نقطه قوت برای دولت مطرح است و از طرف دیگر این موضوع برای خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی فشارها و مشکلاتی ایجاد کرده است، که پیشنهاد می شود شورای آموزش و پرورش مصوب کند که خدماتی از جمله اردوگاه شهیدچمران سریاس، استخر و اماکن ورزشی و... را که مربوط به ادارات و نهادهای دولتی شهرستان است به صورت رایگان و تخفیف‌های ویژه در اختیار مدارس قرار گیرد.

 

در ادامه مختار برزگرفرد نیز، ضمن تبریک گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: از آبان 95 تا آبان سال جاری 44 مصوبه در نشست‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان داشته ایم که 38 مورد آنها تاکنون اجرایی شده است.

 

وی در اولین روز از هفته شوراهای آموزش و پرورش نقش آفرینی اعضای شورا را در جهت محقق شدن اکثریت مصوبات تحسین گفت و خواستار همراهی بیشتر اعضا و ادارات سطح شهرستان در راستای ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پرورشی دانش آموزان و رفع کمبودها و مشکلات مدارس گردید.

 

برزگرفرد در ادامه ضمن تشریح برنامه های هفته شوراهای آموزش و پرورش در پاوه، رشد 7 پله‌ای آموزش و پرورش شهرستان را در ارزیابی سالانه ادارات سطح استان به اعضای شورا تبریک گفت و در خاتمه باحضور ادارات مدعو، به بررسی مصوبات اجرایی نشده در یک سال گذشته پرداخت.

 

گفتنی است در این نشست فرماندار، مدیر دفتر امام جمعه، رئیس شورای اسلامی شهر، روسای ادارات شبکه بهداشت و درمان، بنیاد شهید، ثبت اسناد، میراث فرهنگی، پلیس راهور، بنیاد مسکن و نمایندگان انجمن اولیاء و مدیران مدارس حضور داشتند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد