در راستای برنامه های علمی و آموزش کودکان منطقه یاینگان:

برگزاری همایش محاسبات ذهنی چرتکه ( یوسی مس ) در باینگان

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297129|21:37 - 1396/11/05
نسخه چاپی
برگزاری همایش محاسبات ذهنی چرتکه ( یوسی مس ) در باینگان
همایش محاسبات ذهنی چرتکه ( یوسی مس ) با حضور اساتید ، مربیان و اولیا دانش آموزان منطقه باینگان در پژوهش سرای اندیشه باینگان پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله،همایش محاسبات ذهنی چرتکه ( یوسی مس ) با حضور اساتید ، مربیان و اولیا دانش آموزان منطقه باینگان در پژوهش سرای اندیشه باینگان پاوه برگزار شد.

 

در ابتدا مدیر پژوهش سرا خانم لطیفی و مسئول یو سی مس باینگان با خیر مقدم به حضار و مهمانان به تشریح برنامه ها ی این همایش پرداخت و از  اولیا در خواست نمود که جهت برپایی و رونق کلاس های محاسبات ذهنی در منطقه باینگان و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان همکاری لازم را  با این مرکز داشته باشند.

 

 در ادامه حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان ، ضمن خیر مقدم به مهمانان و تشکر از حضور اولیا افزود : فرزندان ما در سنین 5 تا 12 سال  می توان هر کاری برای آنان انجام داد ، زیرا در این سن و سال کودکان دارای سرعت عمل و بهترین شرایط برای یادگیری و دانستن هستند.

 

مستوفی با اشاره به محاسبات  ریاضی برای کودکان گفت: محاسبات ریاضی و کار با چرتکه همانند ورزش ذهنی می باشد زیرا باعث بالا رفتن سرعت ، اعتماد به نفس  و پیشرفت دانش آموزان می شود.

 

مستوفی در خاتمه از حضور دکتر ابراهیمی وسرکار خانم آزادیان و آقای صدیقی در جمع  اولیا باینگان تقدیر و اظهار امیدواری با همکاری این عزیزان شاهد پیشرفت و رشد و بالندگی کودکان این خطه باشیم .

 

 در ادامه برنامه دکتر ابراهیمی مسئول علمی و آموزشی( یوسی مس  )  در استان کرمانشاه  ضمن تشکر از حضور گر م و پر شور اولیا منطقه باینگان به بررسی تاریخچه (یوسی مس ) در جهان پرداخت و افزود: محاسبات ذهنی سیستماتیک جهانی از سال 1990 میلادی  به وجود آموده و تا کنون در بیش از 75 کشور دنیا  رایج است و هر ساله مسابقات جهانی آن در یک کشور برگزار می شود  ابراهیمی افزود:  فضای مجازی باعث کندی ذهن و محدود شدن استفاده از آن می شود ولی کار با چرتکه و محاسبات ذهنی باعث پرورش مغز  و افزایش هیجان و انگیزه و پرورش استعدادهای کودکان خواهد شد.

 

 ابراهیمی در پایان از اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان جهت همکاری و همراهی در برگزاری این همایش تقدیر نمود.

 

  خانم آزادیان  از اعضای یوسی مس استان کرمانشاه  سخنران بعدی برنامه بود  که به بررسی مزایای محاسبات ذهنی و کار با جرتکه  اشاره و افزود : دانش آموزان و کودکان معمولا در مدارس با درس ریاضی مشکل دارند  و با استفاده از این تکنیک می توان سرعت عمل ، اعتماد به نفس کودکان را بالا برده ودر کوتاه ترین زمان ممکن محاسبات پیچیده ریاضی را بدون استفاده از هر وسیله دیگر انجام دهند.

 

آزادیان در پایان اظهار امیدواری کرد که با همراهی اولیا شاهد رشد  شکوفایی دانش آموزان منطقه باینگان باشیم.

 

در ادامه آقای صدیقی مربی تیم ملی یوسی مس ضمن تقدیر از حضور اولیا از آنان در خواست نمود که مشوق و همراه دانش آموزان جهت شرکت در کلاس ها بوده زیرا باعث رشد استعدادهای کودکان خواهد شد .

 

صدیقی سپس از 3 نفر از دانش آموزانی که در شهرستان پاوه در این کلاس ها شرکت نمو ده اند درخواست نمود که به روی صحنه رفته و پاسخ گویی سوالات ریاضی و جمع اعداد چند رقمی باشند.

 

از دیگر برنامه های این مراسم اجرای سرود توسط دانش آموزان و اهدا جوایز به دانش آموزان برتر بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد