رئیس شبکه دامپزشکی پاوه خبر داد

برپایی کارگاه آموزشی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297198|01:04 - 1396/11/23
نسخه چاپی
برپایی کارگاه آموزشی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پاوه
رئیس شبکه دامپزشکی پاوه از برگزاری یک دوره آموزشی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بخش باینگان از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، ارسلان حاتمی در این خصوص اظهار داشت: کلاس آموزشی و توجیهی در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و دیگر بیماری‌های مشترک برای شوراها و دهیاران بخش باینگان در محل بخشداری برگزار شد.

 

وی بهداشت فرآورده‌های خام دامی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کلاس آموزشی عنوان کرد و افزود: در این کلاس تراکت‌های آموزشی برای استفاده روستایان وآگاه کردن جمعیت روستایی درخصوص بیماری‌های دامی در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی پاوه ارائه راهکارهای پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز انتقال پیام‌های بهداشتی دامپزشکی در خصوص مصرف فرآورده‌های خام دامی سالم را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی بیان کرد.

 

حاتمی همچنین با اشاره به مشکلات و معضلات بهداشتی عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام، افزود: در کارگاه آموزشی مذکور شرکت کنندگان با مضرات بهداشتی و اجتماعی عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام و طیور آشنا شدند.

 

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور و استان نکات مهم در رابطه با راهکارهای پیشگیری و کنترل این بیماری که بیشترین همه‌گیری را در بین طیور روستایی دارد در این کارگاه آموزشی ارائه شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد