برگزاری بیستمین جشنواره منطقه ای خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در منطقه باینگان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297227|01:28 - 1396/12/02
نسخه چاپی
برگزاری بیستمین جشنواره منطقه ای خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در منطقه باینگان
در آیینی با شکوه و با حضور،امام جمعه باینگان، نماینده بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها از 10 خیر مدرسه ساز و مدرسه یار در منطقه باینگان با اهدای لوح، سپاسگزاری شد.

به گزارشهزار ماسوله، در آیینی با شکوه و با حضور ،امام جمعه باینگان، نماینده بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها از 10 خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و در منطقه باینگان با اهدای لوح، سپاسگزاری شد.

 

حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان ضمن عرض خیر مقدم در این آیین گفت : کمک به مدرسه ریشه در ادبیات دینی ما دارد و کمک های مردمی و بذل و بخشش خیرین و اولیا در منطقه باینگان را بسیار خوب و قابل امتنان دانست و گفت: در این منطقه کوچک و مرزی و کمتر توسعه یافته در سال جاری تاکنون بیش از  یک میلیارد  و صدمیلیون ریال جذب کمک های مردمی، خیرین، نهادها و ارگان ها بوده است و امیدواریم این رقم نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد وی گفت: میزان دقیق مشارکت ها تا پایان بهمن 110 میلیون تومان بوده و در سال گذشته این میزان اندکی بیش از 99میلیون تومان بوده است.

 

مستوفی با اشاره به سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت:  تعلیم و تربیت امری عاطفی است و رمز توفیق تربیت اخلاقی پیامبر (ص)، گردش دل بود نه گردش ذهن . و تأثیر گذاری با دیدن سجایای عملی پیامبر (ص) به بهترین شیوه انجام می گرفت

 

مستوفی افزود: امروز فرزندان ما هم از راه چشم و دیدن و هم از طریق گوش و شنیدن مورد خطاب و تهدید قرار می گیرندو پیشرفت روزمره علوم و فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، زمینه ساز تهدید برای دانش آموزان و خانواده هاست.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان ، با تقدیر از تلاش های تربیتی خانواده ها و مربیان امور تربیتی گفت: رفتارهای پنهان پدر و مادر و مربیان بیشتر بر فرزندان و دانش آموزان تأثیر گذار است ، تا رعایت ظواهر .

 

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه باینگان در مورد کمک به مدارس توسط خیّرین گفت:  خوشبخت کسی است که دیگران را خوشبخت کند و نیک نامی بهترین ثروت برای انسان است .

 

ملا حامد رحیمی امام جمعه باینگان نیز در سخنانی با ابراز خوشوقتی از شرکت در این نشست گفت: در جامعه ای که ایمان وجود نداشته باشد، پیشرفت حاصل نمی شود . وی با استناد به آیات قرآن گفت: خداوند پیامبران را برای هدایت و تعلیم انسانها و درواقع تزکیه و تعلیم بشر فرستاده است.

 

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) برای تزکیه و تربیت و سپس تعلیم انسانها مبعوث گشته است .

 

ایشان باتقدیر از نیت خیر خیرین و نیکوکاران در کمک به مدارس گفت:  اشاره قرآن به عمران و آبادانی مساجد، صرفاً بحث مسجد نیست ، بلکه مفسران عقیده دارند، باید زمینه عمران همه جانبه آنچه که زمینه رستگاری است فراهم گردد و خیرین مدرسه ساز هم به صورت مادی و هم معنوی در راه عمران و آبادانی کوشیده اند.

 

ملا حامد رحیمی با تبریک فرا رسیدن هفته امور تربیتی. افزود : امامان جمعه و معلمان باید در دو سنگر مسجد و مدرسه برای عمران و آبادانی جامعه و تزکیه و تعلیم مردم و بویژه نسل جوان و دانش آموزان بکوشند و معلمان و مربیان و روحانیون ، سربازان دینی مبدان مبارزه با کفر و افراطی گری هستند..

 

در این جشنواره دانش آموزان دبیرستان دوره  اول حضرت فاطمه(س)باینگان  به اجرای سرود و فرآئت دکلمه پرداختند.

 

پخش دو کلیپ از فعالیت های خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت مدرسه سازی و فعالیت خیرین ، از بخش های فرهنگی این جشنواره بود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد