اولین شهری که ناوگان عمومی آن کیسه زباله دارد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297251|17:27 - 1396/12/08
نسخه چاپی
 اولین شهری که ناوگان عمومی آن کیسه زباله دارد
پاوه در استان کرمانشاه اولین شهرستان کشور است که با هدف حفظ محیط زیست، سلامت عمومی و توسعه گردشگری تمام خودروهای حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد.

به گزارشهزار ماسوله، دکتر برهان ولدبیگی مجری این طرح در اين باره به خبرنگار ما با اشاره به مشکل زیست محیطی موسوم به "زباله های کنار جاده ای و معابر عمومی اظهار كرد: در معرض خطر قرارگیری سلامت شهروندان ، سلامت محیط‌زیست و سلامت سایر زیستمندان، ممانعت از توسعه گردشگری،ایجاد سوانح ترافیکی ، بروز موارد آتش سوزی در جنگلها و مراتع از مهمترين پيامدهاي منفي اين مشكل زيست محيطي مي باشد.

 

وي با اشاره به نقش وجود کیسه های زباله مخصوص خودرو در کاهش تبعات منفی این مشکل افزود: قطعا اين اقدام مي تواند در بسياري از مكانهاي ديگري از شهرستان موثر واقع شود و به نوعي در بين مردم نهادينه گردد.

 

وي با تاكيد به استفاده از این کیسه ها در تاکسی های داخل شهر پاوه گفت: اجرای پروژه سمبلیک "تهیه سه هزار عدد کیسه زباله مخصوص خودرو" و توزیع تدریجی و توام با آموزش آنها گام مهمي در نهادينه كردن اين فرهنگ مي باشد .

 

وي ادامه داد: هزینه های تا کنونی اجرای این پروژه بیش از 20 میلیون (بیست میلیون) تومان بوده که بخش قابل توجهی از آن  توسط علاقمندان "جامعه مدنی" (از جمله انجمن ها و اشخاص فرهنگی و خیر) تامین شده است.

 

وي  گفت: در نظر داریم که این طرح را در شهرستان های همجوار، استان کرمانشاه و نهایتا در کل کشور در صورت امکان اجرا کنیم.

 

در پايان نيز با توجه به حضور اغلب رانندگان تاکسی ، به هرکدام از آنها  و بقیه حاضران یکعدد کیسه  زباله مخصوص خودرو  داده شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد