عضو کمیسیون اقتصادی مجل مطرح کرد:

چگونه می توان مانع از اعلام ورشکستگی صوری برخی از بنگاه های اقتصادی شد؟

سرویس: اقتصادیکد خبر: 297285|12:10 - 1396/12/19
نسخه چاپی
چگونه می توان مانع از اعلام ورشکستگی صوری برخی از بنگاه های اقتصادی شد؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کنترل ها باید به نحوی اعمال شود که بین بنگاه های اقتصادی که واقعا ورشکسته شده اند و بنگاه های که اعلام ورشکستگی صوری دارند تفاوت گذاشت.

به گزارشهزار ماسوله،  شهاب نادری درباره وضعیت اصلاح قانون تجارت گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان بر ضرورت اصلاح قانون تجارت تاکید دارند البته در این راستا لایحه ای به مجلس در دوره های گذشته ارسال شده که باید به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به ابعاد و تعداد بالای مواد قانون تجارت، طبیعی است که بررسی دقیق و کارشناسی لایحه اصلاح مذکور در مجلس نیاز به مدت زمان طولانی دارد، جنبه های حقوقی، اقتصادی و تجاری قانون تجارت براساس نیازهای امروز جامعه باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود: روابط‌ تجاری و بازرگانی‌ با‌ تغییر و تحولاتی روبرو شده که این موضوعات باید در بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت لحاظ شود.

اصلاح موادی از قانون تجارت درباره شرایط اعلام ورشکستگی بنگاه های اقتصادی یک اولویت است

نادری در ادامه تصریح کرد: در عصر امروز و شرایط رقابتی در عرصه اقتصاد باید تمامی موانع برای توسعه اقتصاد کشور رفع شود، در این راستا اصلاح موادی از قانون تجارت درباره شرایط اعلام ورشکستگی باید در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته برخی از صاحبان بنگاه اقتصادی با سوء استفاده از عدم بروزرسانی قوانین مربوط به ورشکستگی، بنگاه اقتصادی خود را ورشکسته اعلام می کنند تا به نحوی از پرداخت بخشی از معوقات بانکی شانه خالی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون تجارت مانع از اعلام ورشکستگی صوری برخی بنگاه های اقتصادی می شود، یادآور شد: نباید برخی از شرایط رکودی دراقتصاد در سال های گذشته سوءاستفاده کنند در این راستا باید کنترل های اعمال شود که بین بنگاه های اقتصادی که واقعا ورشکسته شده اند و بنگاه های که اعلام ورشکستگی صوری دارند تفاوت گذاشت.

منبع: خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد