یادمان شهدای پاوه پذیرای زائران و مسافران نوروزی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297298|01:47 - 1396/12/21
نسخه چاپی
یادمان شهدای پاوه پذیرای زائران و مسافران نوروزی
یادمان شهدای شهرستان پاوه در تمام ایام سال و خصوصا تعطیلات عید نوروز مسافران را از سراسر کشور برای دیدن آن و آشنایی با رشادت های شهدا به این شهرستان می کشاند.

به گزارشهزار ماسوله، یادمان شهدای شهرستان پاوه در تمام ایام سال راهیان نور را از سراسر کشور برای دیدن آن و آشنایی با رشادت های شهدا به این شهرستان می کشاند.

 

در محاصره شهر پاوه در مرداد 58 به وسیله نیروهای ضدانقلاب ، تعدادی از مدافعان مجروح بومی و غیربومی شهر در بیمارستان پاوه بستری شدند که نیروهای ضدانقلاب پس از درگیری نابرابر، مجروحان را از بیمارستان خارج و همگی را در محوطه بیمارستان، قتل عام می کنند.

 

پس از این واقعه و رسیدن نیروهای آزادیبخش و شکست حصر پاوه، شهدای بومی را در قبرستان محلی  و ۹ نفر رزمنده غیر بومی را در این محل  به خاک می سپارند.

 

اکنون پس از گذشت 37 سال از وقوع انقلاب ، این یادمان مکانی برای بازدید راهیان نور از سراسر کشور جهت آشنایی با ایثارگری های آن شهدا شده است.

 

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه پاوه در این باره در گفتگویی اظهار داشت: همه روزه مسافران و گردشگران و کاروان  راهیان نور از سرتاسر ایران به دیدن این محل تاریخی شهداء می آیند .

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: شهرستان پاوه در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد مجاهدت ها و فداکاری های مردم آن بوده است.

 

وی گفت: به طور میانگین بیش از 60 هزار نفر هرساله به صورت کاروان راهیان نور به این شهرستان می آیند.

 

وی ادامه داد: اکنون نیز در کنار این یادمان سالن و ایستگاهی برای توقف این راهیان نور اماده است که همه روزه شمار زیادی از آنان در سفر یک روزه خود در این مکان توقف می کنند.

 

وی تصریح کرد: امسال نیز فضاسازی ها و خدمات رفاهی خاصی را در محوطه ورودی آن در نظر گرفته ایم که به مرحله بهره برداری رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد