نماینده مردم اورامانات در موافقت با استیضاح وزیر کار:

۸۰ درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297299|12:56 - 1396/12/22
نسخه چاپی
۸۰ درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه عملکرد ۶ ساله وزارت ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی این است که ۸۰ درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند.

به گزارشهزار ماسوله، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی  و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به وی، اظهار داشت: یکی از جوانان استان کرمانشاه اداره کل شما را به گِل گرفت و ما نیز مایل هستیم که مجلس امروز مشخص کند چه دغدغه ای برای جوانان و از شما چه انتظاری دارد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بزرگترین بنگاه های سرمایه گذاری کشور مانند شستا و صندوق بازنشستگی در اختیار وزارت کار است ولی هیچ گاه نتوانستید مدیریت خوبی بر این بنگاه های اقتصادی داشته باشید.

وی افزود: بعنوان متولی کارگران تاکنون چه اقدامی برای آن ها و بازنشستگان کرده اید؟ تخلفات گسترده در مجموعه وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و سوء مدیریت به واسطه انتصابات افراد ناشایست و ناکارآمد و غیرتخصصی از عملکردهای 6 ساله وزارت رفاه است و عدم کارآمدی و پایین بودن نرخ بازده سرمایه گذاری یکی از شاخص های ضعف مدیریت شما است.

نادری به اشاره به عدم توجه ربیعی به ایجاد اشتغال، ادامه داد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال اختصاص دادند ولی وزیر کار هیچ اقدامی را انجام نداد و کشور را معطل خود و معاونان تان کردید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به ربیعی گفت: وزارت رفاه برای اینکه نمره خود برابر سونامی فقر بالا ببرد، نرخ فقر را پایین کشید و معاون وزارتخانه در مصاحبه با روزنامه اعتماد خط فقر را 700 هزار تومان اعلام کرد تا با این نرخ ربیعی تبدیل به قهرمان شود، این در حالی است که از نظر کارشناسان خط فقر 2 و نیم میلیون تومان است.

وی افزود: نتیجه عملکرد 6 ساله وزارت ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی این است که 80 درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 40 درصد بنگاههای اقتصادی کشور در دست وزیر کار است و درخواست نمایندگان این بود که ربیعی اعضای هیات مدیره شرکت های زیرمجموعه را معرفی کند ولی شما سرمایه کارگران، بازنشستگان، عشایر و روستاییان را به برخی افراد اهدا کرده‌اید.

نادری بیان کرد: ارزش دارایی سرمایه کارگان را به 2 درصد کاهش دادید و اگر شما در وزارت خانه نبودید و این سرمایه را در بانک می گذاشتند، حداقل برای بازنشسنگان 20درصد ارزش افزوده داشت.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه من برای مسئله بیکاری جوانان نقطه صفر مرزی به شما مراجعه کردم ولی شما هیچ کاری نکردید، امروز وجود جوان بیکار در نقطه صفر مرزی مشکل امنیتی به بار می آورد و جوان بیکار در تهران آسیب اجتماعی به دنبال دارد. نمایندگان به دنبال لابی گری و خواسته شخصی نیستند، بلکه مطالبه عمومی دارند و هر کسی این مطالبات را سیاسی جلوه دهد، منافق است./

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد