فرماندارپاوه خبر داد:

شوشمی به عنوان مرز رسمی کوله بری معرفی شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297354|13:34 - 1397/01/22
نسخه چاپی
شوشمی به عنوان مرز رسمی کوله بری معرفی شد
فرماندار پاوه گفت: مرز شوشمی این شهرستان و تمرچین سردشت در استان آذربایجان غربی به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری در کشور معرفی شدند.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور روز چهارشنبه در جمع فعالان و تجار شهرستانهای پاوه و جوانرود در فرمانداری پاوه افزود: در پی تعطیلی بازارچه های کوله بری در کشور در شهریور ماه 96، هیات دولت با ورود به موضوع آئین نامه ای را تدوین و ابلاغ کرد و ما هم در راستای اجرای آن وظایف خود را انجام دادیم.
وی افزود: بعد از ارزیابی های متعدد و بازرسی و بازدیدهای مکرر مسئولان و مقامات کشوری از مرزهای استانهای کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان، از سوی دولت در نهایت این 2 مرز به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری مناسب تشخیص داده شدند.
فرماندار پاوه با بیان اینکه از فردا مرز شوشمی آماده فعالیت و ترخیص کالا می باشد، گفت: لازم است دوباره با مقررات جدید در این مرز تجار و فعالان اقتصادی به مبادله کالا پرداخته و از این طریق هم به اشتغال پایدار وهم اقتصاد سالم دسترسی پیدا کنیم.
وی گفت: فعالان اقتصادی و بازرگانان می توانند اجناس و کالاهای خود را از مرزهای رسمی کشور از جمله پرویزخان و باشماق و هر مرز رسمی دیگر در کشور وارد و به گمرک مرز شوشمی ترانزیت کنند.
وی افزود: بعد از ترانزیت اجناس به مرز شوشمی بازرگانان و تجار می توانند از طریق گمرک شوشمی اجناس خود را ترخیص و به هر نقطه از کشور که می خواهند ارسال کنند.
فرماندار پاوه در خصوص تفاوت مرز کوله بری سابق با مرز رسمی کوله بری گفت: در کوله بری سابق مسئولیت ترخیص کالا و بازارچه با مرزبانی و محدوده ارسال کالا فقط در شهرستان پاوه بود.
وی افزود: اما در مرز رسمی کوله بری مسئولیت ترخیص کالا و بازارچه با گمرک است و محدوده ارسال کالا و اجناس به هر نقطه از کشور است و محدودیتی برای نوع کالاهای وارداتی وجود ندارد اما صاحبان کالاها باید مقررات گمرکی را رعایت کنند.
ایده پور افزود: در طرح جدید تاکنون حدود 9 هزار خانوار واجد شرایط مرزنشین مشخص و در مرز رسمی کوله بری برای هر یک از این خانوارها در ماه 500 هزار تومان به حسابشان واریز می شود که در سال این مبلغ برای هر خانوار 6 میلیون تومان است.
فرماندار پاوه گفت: شهرستانهای ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب هم که قبلا مرز کوله بری داشته اند، مردم مرزنشین آنها می توانند از مزایای ماهیانه 500 هزار تومان تخفیف گمرکی برخوردار شوند.

ايرنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد