فرماندار پاوه:

سهم تسهیلات اشتغالزایی پاوه 20 میلیارد تومان است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297382|18:43 - 1397/01/31
نسخه چاپی
سهم تسهیلات اشتغالزایی پاوه 20 میلیارد تومان است
فرماندار پاوه گفت: سهم تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای این شهرستان 20 میلیارد تومان است که در صورت وجود متقاضی تا 30 میلیارد تومان قابل افزایش است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، پرویز ایده پور روز پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای اشتغال در روستای 'هیروی' بخش مرکزی پاوه افزود: تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده است.
وی اظهار کرد: تمامی این تسهیلات برای اشتغال در روستاهای مرزی بدون بهره بوده و فرصت بسیار خوبی برای استفاده از ظرفیتهای بی شمار منطقه از جمله منابع آبی ، مراتع و جنگلهای مستعد آن با استفاده از این تسهیلات است.
ایده پور در این نشست که با حضور جمعی از مسئولان ادارات جهاد کشاورزی، شیلات، امور آب و منابع طبیعی و مردم روستای هیروی برگزار شد، بر ضرورت ایجاد اشتغال با توجه به منابع آبی، اراضی مستعد و آب و هوای مناسب این روستا تأکید کرد.
وی برگزاری این نشست را در راستای تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: موضوع نشست در سه بخش استفاده از منابع آبی با محوریت سد هیروی، زمین های متعلق به دولت و احداث گلخانه و توسعه باغات برگزار شد.
فرماندار پاوه گفت: در بخش استفاده از منابع آبی سد هیروی در سه بخش ایجاد قایقرانی برای مردم روستا در دریاچه سد، پرورش ماهی در قفس و پمپاژ آب به منظور توسعه باغات و احداث گلخانه می باشد که موافقت های لازم گرفته شد.
ایده پور افزود: در بخش زمین های متعلق به دولت که تحویل جهاد کشاورزی است برای احداث گلخانه و ایجاد نهالستان مورد موافقت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرحها روستای هیروی به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل شده و شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهر به روستا خواهیم بود.
فرماندار پاوه از مدیران ذیربط شهرستان در این بخشها خواست تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پیگیری و اخذ مجوزهای لازم که قول آنها در این نشست داده شد اقدام کنند.
اجرای طرح هادی روستا، بهسازی شبکه فاضلاب، جمع آوری آبهای سطحی و هدایت آنها به خارج روستا از درخواست های دهیار و شورای اسلامی روستای هیروی بود.
روستای هیروی با 20 خانوار جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه است که با توجه به ظرفیتهای مناسب از جمله دریاچه سد هیروی، باغات زیبای انار و زیتون و مراتع و جنگلهای سرسبز می تواند به یکی از قطبهای گردشگری منطقه تبدیل شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد