دریادار سیاری:

نیروی دریایی ارتش آمادگی لازم برای مقابله با هر تهدیدی را دارد

کد خبر: 13264|11:56 - 1392/02/31
نسخه چاپی
نیروی دریایی ارتش آمادگی لازم برای مقابله با هر تهدیدی را دارد
 امیر دریادار حبیب الله سیاری دوشنبه شب در نشست خبری در منطقه دوم دریایی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر میزان آمادگی نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: میزان آمادگی را باید در چند بعد بیان کنیم که یک بعد آن به آمادگی نیروی انسانی مربوط می شود.

وی اضافه کرد: از نظر نیروی انسانی و روحیه کارکنان نیروی دریایی در وضعیت بسیار خوبی هستیم و در آمادگی صددرصد قرار داریم و آموزش های لازم در بخش های مختلف به پرسنل نیروی دریایی ارائه شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: در حالی که پیش از پیروزی انقلاب همه آموزش های نیروهای ما در خارج از کشور انجام می شد، پس از انقلاب این آموزش ها بر اساس تجارب هشت سال دفاع مقدس در داخل ارائه می شود که این آموزش ها از استاندارد جهانی برخوردار است.

وی به وضعیت تجهیزات نظامی نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته از نظر تجهیزات نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و از آمادگی بالایی در بخش موشک ها و ناوها و شناورها و... قرار داریم.

سیاری افزود: بخش دیگر از آمادگی نیز به تاکتیک های نظامی مربوط می شود که در این بخش نیز وضعیت بسیار خوب و آمادگی بالایی داریم و در حال حاضر برای مقابله با هرگونه تهدید آماده هستیم و این توان را داریم که امنیت پایدار را در منطقه فراهم سازیم و نیازی به حضور دیگران در این منطقه نیست.

جزایر سه گانه جزو لاینفک جمهوری اسلامی هستند

وی در ارتباط با وضعیت جزایر سه گانه ایران نیز گفت: این جزایر جزو لاینفک جمهوری اسلامی هستند و برخی کشورها یاوه گوئی هایی می کنند ولی خلیج فارس در طول تاریخ خلیج فارس بوده و در آینده هم خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ارتباط با سوالی مبنی بر دستاوردهای همایش مکران، خاطرنشان کرد: سواحل مکران که از بندرعباس تا آخرین بندر ما در مرز پاکستان ادامه دارد، از مهمترین سواحل ایران است چرا که مشرف به آب های ازاد است و باید بتوانیم برای استفاده از منابع ایران در دریاهای آزاد از این سواحل به خوبی استفاده کنیم و توسعه های لازم و پس کرانه های لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: به همین منظور همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی را در بندر کنارک و چابهار برگزار کردیم که با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار شد و نتایج خوبی نیز به همراه داشت و همه ارگان های مربوطه در جریان آن قرار گرفتند.

هماهنگی نیروی دریایی سپاه و ارتش

سیاری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در ارتباط با عملکرد سپاه و ارتش در دریا، گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه کاملا با هم هماهنگ هستند و در مقابله با تهدیدها هم یکی هستیم و به کمک هم در مقابل هر تهدیدی مقاومت می کنیم.

وی به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: در چند هفته گذشته سامانه مین روب را در منطقه دوم ولایت در جاسک رونمایی کردیم و این سامانه این توانمندی را دارد که هر جای سواحل و دریاها که نیاز به مین روبی داشته باشد، وارد عمل شده و مناطق آلوده را پاکسازی کند.

سیاری ادامه داد: تا یکی دو هفته آینده نیز ناوشکن شهید دریادار بایندر که طی دو سال گذشته عملیات تعمیرات اساسی و نوسازی تجهیزات و ادوات روی انجام شده، رونمایی می شود که تجهیزات آن به روز شده و در هفته های آینده به ناوگروه دریایی ایران می پیوندد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: عملیات تعمیرات بر روی شناورهای به دست توانمند کارکنان صنعتی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس انجام شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد