رونمایی از سلاح‌هاي جديد

رونمایی از سلاح ها، مهمات و لباس استتار

سرویس: بخش هورامیکد خبر: 13636|12:09 - 1392/03/01
نسخه چاپی
رونمایی از سلاح ها، مهمات و لباس استتار
هزارماسوله:وزیر دفاع از 5 دستاورد جدید سلاح انفرادی سرباز، سلاح تک‌تیرانداز مرصاد، تپانچه ساعد، مهمات نافذ و لباس استتار در مقابل دوربین‌‌های دید در شب رونمایی کرد.
 هزارماسوله به نقل از فارس: صبح امروز و در پنجمین جشنواره جوان سرباز 5 محصول و دستاورد وزارت دفاع در حوزه تسلیحات و تجهیزات رزم انفرادی با حضور وزیر دفاع و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان  رونمایی شد.

این محصولات پس از رونمایی توسط سردار وحیدی وزیر دفاع و تولید انبوه جهت بهره‌برداری از انجام ماموریت‌های محوله در اختیار یگان‌های رزم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

* سلاح انفرادی سرباز

سلاح انفرادی جدید نیروهای مسلح به نام سرباز به منظور بهره‌گیری از حداکثر توانایی‌های سلاح کلاش و افزایش بهره‌برداری سلاح مذکور در موقعیت‌های مختلف رزمی ساخته شده است. امکان نصب انواع تجیهزات جانبی استاندارد، قابلیت استفاده از قنداق تلسکوپی، تجهیزات کمکی نشانه‌روی از قبیل نشانه‌گر نوری و لیزری، تجهیزات کمکی دفاع شهری از قبیل انواع پروژکتور و قابلیت نصب دوپایه و دوربین به منظور بالابردن بهتر در تیراندازی از ویژگی‌های سلاح سرباز است.

* سلاح تک‌تیرانداز مرصاد

سلاح تک‌تیرانداز مرصاد به علت نیاز یگان‌های تک تیرانداز به سلاح سبک و دقیق، کالیبر کوچک بوده است. این سلاح می‌تواند ماموریت‌های تک تیراندازی از قبیل از کار انداختن نفرات، تجهیزات الکترونیکی،‌منابع سوخت و سایر اهداف مهم دشمن را در شرایط مختلف عملیاتی مورد هدف قرار دهد. این سلاح قابلیت نصب انواع دوربین دید در شب را دارد.

* تپانچه ساعد

این تپانچه به منظور پاسخ‌دهی به نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح طراحی و آماده تولید انبوه شده است. وزن سبک، ظرفیت بالای خشاب، عمر دوام بالا در تیراندازی،‌افزایش دقت تیرانداز، قابلیت نصب انواع تجهیزات استاندارد از قبیل پوینتر و چراغ قوه، ضامن مکانیکی برای افراد راست دست وچپ دست، ظرفیت خشاب 15 تیر، و بهبود ارگونومی، سلاح بدون تغییر در وزن کلی از مزیت‌های تپانچه سائد به شمار می‌رود.

* مهمات نافذ

تاکنون در کشور ما مهمات نافذ با کالیبر بزرگ تولید شده است که به منظور شلیک موثر و نفوذ در انواع زره‌های سخت از قبیل بالگردهای مهاجم و خودروهای زرهی و نفربرها مهمات نافذ طراحی و ساخته شده است.

این مهمات به سادگی از تمامی جلیقه‌های ضدگلوله موجود عبور کرده و با قدرت بالای تخریب امنیت را از یگان‌های عملیاتی دشمن سلب می‌کند.

* لباس استتار در مقابل دوربین‌های اشعه مادون قرمز

یکی از تهدیدهای نیروهای رزمنده رویت توسط دوربین‌های دید در شب (مادون قرمز) است. این لباس همان لباس رزم متداول است و بدون اینکه خواص مطلوب خود و استتار مرئی از دست بدهد، در آن قابلیت استتار در برابر دوربین‌های دید در شب ایجاد شده است. این لباس در طرح‌های استتار کویری، جنگلی و شهری قابل ارائه است این لباس می‌توان خصوصیات آنتی باکتریال را اضافه کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد