مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

نخستین کنگره شعر بانوان در کرمانشاه برگزار می شود

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 14300|11:37 - 1392/03/03
نسخه چاپی
هزارماسوله:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نخستین کنگره شعر بانوان چهارشنبه یکم خردادماه در مجتمع فرهنگی ـ ‌هنری انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد.
 حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از برگزاری نخستین کنگره یک‌روزه شعر بانوان در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این کنگره با حضور بانوان شاعر  روز چهارشنبه یکم خردادماه سال‌جاری ساعت 16 در مجتمع فرهنگی‌ ـ هنری انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این همایش در مهرماه سال 90 برگزار شده است، خاطر نشان کرد: فراخوان این همایش در دو بخش ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه‌ زهرا (س) و نیز در بخش آزاد برگزار شد و به دلیل حجم بالای برنامه‌های مختلف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزاری آن به خردادماه امسال موکول شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از 220 اثر به کنگره شعر بانوان ارسال شده و در این مراسم از 16 شاعر برگزیده در قسمت بانوان تجلیل خواهد شد که از این تعداد، سه نفر به عنوان بانوی شاعر جانباز و ایثارگر در بخش ویژه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در خصوص هدف از برگزاری این کنگره گفت: احساس فقدان برنامه‌ای مشخص در حوزه شعر موجب برگزاری این همایش شد که ارتقای جایگاه بانوان در حوزه شعر در سطح استان از دلایل اصلی برگزاری این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: شعر از جایگاهی مناسب در استان کرمانشاه برخوردار است و برگزاری چنین کنگره‌هایی بر قابلیت آن می‌افزاید.

به گفته آفتابی، سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص)، حوزه علمیه خواهران استان و نیز کانون فرهنگی‌ ـ هنری مساجد از جمله سازمان‌های حمایت‌کننده در راستای برگزاری این مراسم بودند و شاعرانی از شهرهای ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه در این کنگره حضور خواهند یافت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد