روابط عمومي جهاد كشاورزي اعلام كرد:

1500 تن ماهی درسدهای کرمانشاه تولید می شود

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 14301|11:40 - 1392/03/03
نسخه چاپی
هزارماسوله:مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال یک‌هزار و 500 تن ماهی در پشت سدها و آب‌بندهای استان کرمانشاه تولید شود.
  کیومرث شهبازی گفت: رهاسازی بچه ماهی در پشت منابع آبی با اولویت سدها آغاز شده و تعداد 50 هزار قطعه در سد دایک گیلانغرب، 90 هزار قطعه در سد زاگرس و 60 هزار قطعه در سد شیان رهاسازی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی، شهبازی افزود: سال گذشته هزار و 25 تن انواع آبزیان از پشت سدها و آب‌بندهای استان تولید شده و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به هزار و 500 تن برسد.

به گفته شهبازی در سال گذشته یک میلیون و 281 هزار قطعه انواع مختلف بچه ماهی در دریاچه‌های پشت سدهای استان کرمانشاه رهاسازی شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه این سدها را شامل سدهای شیان، کل‌کش، سلیمان‌شاه، آزادی، زاگرس، دایک گیلانغرب و آب‌بندهای هرسم، بنیاد مستضعفان و شهربازی کرمانشاه عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال یک‌هزار و 500 تن ماهی در پشت سدها و آب‌بندهای استان تولید شود.

شهبازی تصریح کرد: تعداد سدها و آب بندهای استان کرمانشاه 17 مورد است که در حال حاضر از این تعداد هشت سد و آب‌بند آبگیری‌شده استان شرایط آبزی‌پروری را دارند.

شهبازی ادامه داد: این اقدامات در راستای تاکیدات استاندار کرمانشاه مبنی بر استفاده بهینه و حداکثری از منابع آبی و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی عملیاتی شده است.

تولیدات ماهی پشت سدها 100 درصد ارگانیک بوده و از بازارپسندی بالایی برخوردار است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد