يادداشت سردبير:

حركت لاك پشتي اينترنت در شهرستان پاوه/لزوم توجه بيش از پيش به مرتفع نمودن اختلالات اينترنتي اين شهرستان

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 292929|22:48 - 1394/04/21
نسخه چاپی
حركت لاك پشتي اينترنت در شهرستان پاوه/لزوم توجه بيش از پيش به مرتفع نمودن اختلالات اينترنتي اين شهرستان
اين روزها كه به وفور در شهرستان پاوه مشاهده شده است كندي اينترنت و اختلالات در وب سايتها بوده است و بيش از پيش نيز همچنان در حال افزايش است.

به گزارشهزار ماسوله، امروزه اینترنت با وابسته شدن تمامی فعالیت‌های بشر در عرصه هاي گوناگون علم و دانش به صورت یک شبکهٔ همگانی در آمده است.

اینترنت سامانه‌ای جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای به هم پیوسته است که داراي منابع اطلاعاتی و خدمات گسترده‌ای در قالب وب سايتها نمايان شده و برای ارتباط با انواع مختلف شبكه هاي خصوصي، عمومي و يا تجاري از آن استفاده می‌ شود.

اما در قبال ارائه خدمات اينترنت به كاربران ، شركتهاي خصوصي و دولتي به دريافت هزينه هايي مبادرت مي ورزند كه در مقابل آن متعهد مي شوند ، خدمات مطلوبي را به كاربران ارائه نمايند.

اما بحث نارضایتی کاربران از اختلالات و كندي اینترنت موضوعی است که شاید قدمت آن به اندازه ورود اینترنت به ایران باشد و اين موضوع در اینترنت به امری عادی تبدیل شده است.

نارضایتی کاربران از کیفیت خدمات اینترنتی که دریافت می‌کنند، موضوع تازه‌ای نیست و در این میان هیچگاه هم خسارتی بابت اختلالات و قطع و وصل شدن‌های مکرر به كاربران پرداخت نشده است.

در اين روزها كه به وفور در شهرستان پاوه مشاهده شده است كندي اينترنت و اختلالات در وب سايتها بوده است و بيش از پيش نيز همچنان در حال افزايش است، اينترنت مورد استفاده در شهرستان پاوه اين روزها با اختلالات زيادي از طرف مخابرات شهرستان پاوه مواجه است، چه بسا گاها به دليل كندي و اختلالات، شهروندان امكان ثبت نام هاي اينترنتي را كه مهلت چنداني هم در زمان ثبت نام نداشته باشند، ندارند و كاربران گاهاً با تماس هاي تلفني به مركز استان و ديگر شهرها اقدام به ثبت نام اينترنتي خود مي كنند.

جداي از آنكه برخي از افراد اينترنت را تنها ابزاري براي سرگرمي خود مي پندارند اما اكثر مردم جامعه از اين ابزار براي رفع پاره اي مشكلات و كارهاي مهم خود مي پندارند.

 هر قشري از جامعه از نويسندگان، شاعران، پزشكان ، كارآفرينان، مهندسان و ... به نوعي در به روز نمودن خود از رويدادهاي دنيا و يا كسب تجارب و دانش جديد در رشته هاي خاص خود بدون ترديد به اينترنت نيازمند خواهند بود.

بنابراین اگر جامعه بخواهد از فضای مجازی درست استفاده نمايد نیاز است که زیر ساخت هاي لازم در حوزه اينترنت ،تقویت شده و در اين راستا سرعت آن را بهبود بخشند.

در شهرستان پاوه نه تنها زير ساخت مناسب و كامل اينترنت وجود ندارد بلكه مخابرات اين شهرستان نيز حتي دليل خاص و روشني را براي قطعي و كندي ان اعلام نمي دارد، هربار که شبکه اینترنت مخابرات شهرستان پاوه كند یا قطع می شود، با تماس يا مراجعه به اين اداره متاسفانه جوابگو نبوده و هر بار به بهانه هايي چون قطعي فيبر نوري، اختلالات شبكه و يا سوختكي كابل خط اينترنت اين قضيه را سرپوش خواهند گذاشت و در مرحله اي ديگر نيز در تماس با مركز ديتاي استان، به جهت قطعي و شلوغ بودن مركز ديتا، كه در نوبت پاسخگویی اپراتور قرار مي گيريم ، بعد از جواب دهي اپراتور به ما ، پاسخ قطعي ارتباط و در حال حاضر امكان اتصال برقرار نمي باشد، را اعلام مي كنند.

نكته قابل تامل اين است كه شركت مخابرات با ارائه خدمات خود درآمدهاي ثابتي را از كاربران اينترنت دريافت خواهد كرد، چه بسا اين كاربران به دلايل قطعي اينترنت گاها در مجموع 10 روز را در ماه از اينترنت بهره ببرد، ولي با وجود اختلالات و قطعي هاي اينترنت، حاضر به خسارت در قطعي به وجود آمده نيست و تاکنون شاید هیچ کاربری نباشد که بابت این اختلالات خسارت گرفته باشد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد