در پی اظهارات فرماندار در حمایت از سایتهای محلی؛

عدم رویکرد مسئولین در حمایت از سایتهای محلی شهرستان/لزوم تقویت فضای اطلاع رسانی در پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293331|08:44 - 1394/08/02
نسخه چاپی
عدم رویکرد مسئولین در حمایت از سایتهای محلی شهرستان/لزوم تقویت فضای اطلاع رسانی در پاوه
باتوجه به اینکه سایت های خبری شهرستان پاوه بصورت خصوصی و بی طرف اداره می شود و یار و یاور مردم ومنعکس کننده مشکلات آنان به مسئولین بوده و همچنین به عنوان بازوی توانمند این مسئولین در پاسخگوی مشکلات مردم عمل نموده اند اما باید گفت که هیچ گاه حمایتی در خور شان خبرنگاران این شهرستان از سوی مسئولین و بالاخص نماینده عالی دولت شاهد نبوده اند ،و بارها نیز مورد بی مهری قرار گرفته اند.

به گزارشهزار ماسوله، از آنجایی که رسانه ها ، نقش بالقوه معناداری در آگاهی بخشی و شکل گیری ادراک و افکار افراد و آحاد جامعه بازی می نمایند ، لذا توجه به آن ، از اهمیت اساسی برخوردار است .

همین رسانه ها هستند که، توانایی درک مسیر حرکت جامعه را به افراد و آحاد جامعه نشان می دهد و مديريت آن رسانه ، برنامه ريزي و هدايت اطلاعات را به منظور اثرگذاري مفيد درجامعه در پیش خواهد گرفت كه در چارچوب اهداف نظام حرکت نماید.

رسانه هاي محلي باتوجه به برخورداري از قابليت های اطلاع رسانی سریع اخبار و رویدادهای موثق منطقه براساس منابع مختلف به مردم، از اهميت خاصي برخوردارند.

سایتهای محلی شهرستان پاوه با توجه به رسالت اصلی آنها مبنی بر آگاهی بخشی به مردم با رعایت اصل فوق الذکر و با در نظرگرفتن منابع مشخص و موثق در اخبار و یا هرگونه انتقاد اقدام به انتشار آن اخبار نموده و تا زمانی که از ثقم خبر مطمئن نگردیده اند به انتشار آن اقدام نمی کنند.

با این حالبیان دیدگاهها و نظرات مختلف مردماز سایتهای محلی که مرجعی در اطلاع رسانی اخبار شهرستان و استان می باشند متفاوت بوده و میزان رضایت مندی مردم و شهروندان از این سایتهای خبری پاوه در دریافت سریع رویدادها و نشر در محافل عمومی برای همگان مشهود بوده است.

در این میان فرماندار شهرستان پاوهدر جلسه اعضای شورا با وی که بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر پاوه آخرین دیدار و حضور در جلسه با فرماندار را مربوط به تاریخ 16 مهر ماه و با حضور شهردار وقت و یک روز قبل از استعفای رسمی سلام خسروی بیان کرد ،در رابطه با دیدگاه خود نسبت به سایت های محلی اعلام نموده استما در شرایطی هستیم که باید رسانه های مان (سایت های محلی) مورد حمایت قرار گیرند ، هرچند ممکن است اشتباهاتی نیز داشته باشند.

باید یادآور شد که حمایت از این سایتهای محلی در روز خبرنگار در مرداد امسال از جانب فرماندار پاوه به چه صورت بود ؟ ؟؟

باتوجه به اینکه سایت های خبری شهرستان پاوه بصورت خصوصی و بی طرف اداره می شود و یار و یاور مردم ومنعکس کننده مشکلات آنان به مسئولین بوده و همچنین به عنوان بازوی توانمند این مسئولین در پاسخگوی مشکلات مردم عمل نموده اند اما باید گفت کههیچ گاه حمایتی در خور شان خبرنگاران این شهرستان از سوی مسئولین و بالاخصنماینده عالی دولتشاهد نبوده اند ،و بارها نیز مورد بی مهری قرار گرفته اند.

انتقاد از هرگونه فعالیت و عملکرد مسئولین در راستای اصلاح روش عملکرد آن ، از مواردی بوده است که این سایتهای خبری همواره در مسیر خود انتخاب نموده اند.

گفتنی است که بی اعتنایی مسئولین شهرستان پاوه به اصحاب رسانه ، در عدم همکاری و دعوت آن ها به جلسات و مراسمات و هم اینکه در عدم برگزاری مراسم در روز خبرنگار که حمایتهای خود را از آنان دریغ نمودند و اکنون نیز در نقطه مقابل آن ، با بیان اینکه این رسانه ها باید مورد حمایت قرار گیرند واقعا جای تامل دارد. 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد