قامت خمیده بلند همتانی که به عشق مردم کمر خود را خم می کنند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293457|01:48 - 1394/08/07
نسخه چاپی
قامت خمیده بلند همتانی که به عشق مردم کمر خود را خم می کنند
این حقیقت است که به ازای هر زباله ای که ما میریزیم ، باعث شکسته شدن قامت بلند همتی میشویم که آن را با خم شدن از زمین بردارد.

به گزارشهزار ماسوله، مردان بی ادعایی که سحرگاهان ، پاکیزه نگه داشتن خیابان ها و کوچه های شهر را بر خواب خود ترجیح داده و با جاروی دست خود کمر خود را خم کرده و شهر را تمییز می کنند.

سکوت حاکم بر شهر در سحرگاهان که بخش اعظمی از مردم در راحتی و استراحت به سر می برند صدای به حرکت در آمدن جاروها در خیابان ها برای هر مستمعی شنیده می شود و با روشن شدن هوا ، روزی نو و شهری پاک برای شهروندان آغاز می شود.

قدمهای شهروندان در هنگام رفتن از منزل به محل کار در مکانهای از مسیر گذاشته می شود که چندین ساعت این بلند همتان با جارو کردن آن محل قامت خود را به عشق مردم در جهت پاک نگه داشتن خیابان ها خم کرده اند.

گاهی شهروندان بدون توجه به پاک بودن شهر ، آن را خود به خود و طبیعی قلمداد کرده در حالی که افراد خاطی در جامعه نیز وجود دارند که با کمتر اهمیت دادن به این موضوع به راحتی به ریختن زباله در کوچه ها و خیابان ها اقدام می کنند.

غافل از آنکه برای ریختن هر مقدار زباله قامت یک بلند همت برای برداشتن آن خم می شود و تلاش های خستگی ناپذیری را انجام می دهند ولی شاید حتی بسیاری از ما با آنان هم صحبت نشده و یک بار هم به آنان خداقوت و خسته نباشید نگفته ایم.

شاید جمله دختری را که در انشای خود نوشته است که من فصل پاییز را دوست ندارم چون پدرم در این فصل بیشتر از دیگر فصل ها زحمت تمیز کردن کوچه هارو با جارو کردن برگ های درختان می کشد، بسیاری از ما به آن بی توجه بوده ایم که اگر برگهای ریزشی درختان را جمع آوری نکنند، خیابان ها رنگ زرد را به کلی به خود خواهند گرفت.

با وارسی این موضوع در پاوه، اکنون نیز با بارش رحمت الهی زحمات آنان در جمع آوری شن و ماسه سرازیر شده به خیابان ها و جداول دو چندان شده است.

این زحمتکشان برای داشتن یک زندگی آرام و کسب روزی حلال بی هیچ گلایه ای سختی جارو کردن کوچه ها را با جان می خرند، بهتر این است ما نیز به عنوان یک شهروند سعی کنیم زباله خود را در کوچه و خیابان رها نکنیم تا هم کسی را آزرده خاطر نکرده باشیم و هم اینکه لبخندی را به خادمان شهر هدیه کرده باشیم‌.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد