یادداشت/یاور اسکات؛

حذف یارانه روستانشینان و معلولان یا ثروتمندان؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293832|12:26 - 1394/10/29
نسخه چاپی
حذف یارانه روستانشینان و معلولان یا ثروتمندان؟
طبق اطلاعیه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افراد بالای 18 سال که تاکنون به دریافت کارت ملی اقدام نکرده اند،یارانه آنها حذف خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، بر اساس شایعات اخیری که در بین مردم رواج پیدا کرده است کسانی که تاکنون نسبت به دریافت کارت ملی اقدام نکرده اند ، یارانه آنها قطع خواهد شد، و به همین خاطر واهمه ای بین مردم به وجود آمده است که از دریافت یارانه حذف خواهند شد.

 

طبق اطلاعیه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افراد بالای 18 سال که تاکنون به دریافت کارت ملی اقدام نکرده اند،یارانه آنها حذف خواهد شد.

 

این وزارتخانه اعلام کرده که بر اساس ماده آیین‌نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن ماه سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند.

 

در صورت عدم تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن‌ماه سال جاری متوقف می‌شود.

 

همچنین سید علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال نیز با بیان این مطلب که کمتر از ۳ میلیون نفر در کشور کارت ملی ندارند، اعلام کرده است که تاکنون در چندین مرحله در اطلاعیه های مختلف از این افراد دعوت کرده ایم که برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند که تاکنون فقط ۲۰۰ هزار نفر از این افراد مراجعه کرده اند.

 

باید گفت که این سه میلیون نفر که دولت تا بهمن ماه اقدام به حذف یارانه آنها می کند، چه کسانی خواهند بود؟

این افرادی که یارانه آنها حذف خواهد شد، شامل چه کسانی خواهد شد؟

 

معمولا کسانی که قصد ادامه تحصیل را داشته و به مقاطع بالاتر راه می یابند به ناچار برای کسب علم و دانش در همان ابتدا که مشمول دریافت کارت ملی می شوند ، به این امر اقدام می کنند ولی اگر بیائیم و کمی تامل کنیم روستا نشینانی را که بدلیل بعد مسافت قادر به ادامه تحصیل نبوده و از تحصیل بازمانند، نیازی به دریافت کارت ملی نداشته و به دریافت آن اقدام نکرده اند.

 

با این شرایط این روستا نشینانی که منبع درآمد آنان از راه کشاورزی و یا دامداری است ، و تاکنون قادر به دریافت کارت ملی نشده اند ، از دریافت یارانه باز خواهند ماند.

 

گروه دیگری که می توان به آن اشاره کرد، معلولانی را در نظر گرفت که تاکنون قادر به دریافت کارت ملی نشده اند، نیز مشمول این طرح خواهند شد.

 

دسته دیگر نیز افرادی هستند که در دریافت کارت ملی خود از همان ابتدای مشمول دریافت کارت ملی کوتاهی نموده اند.

 

گفتنی است طبق قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت می‌بایست یارانه ثروتمندان را حذف کند، نه با این اقدام که روستانشینان کم درآمد و معلولان را شامل می شود یارانه آنان را قطع نماید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد