یادداشت/

تقدیر از مربی تیم کاراته بانوان پاوه به بهانه یادی از این رشته ورزشی/سپیده رحمانی

سرویس: ورزشیکد خبر: 293903|01:40 - 1394/11/19
نسخه چاپی
تقدیر از مربی تیم کاراته بانوان پاوه به بهانه یادی از این رشته ورزشی/سپیده رحمانی
مربی که خود به تنهایی ، از این رشته حمایت کرده و تلاش های بی وقفه ایشان است که بانوان ورزشکار این رشته در شهرستان پاوه، با شرکت درچندین مسابقه استانی وکشوری ، به کسب مقام های مختلف دست می یابند.

به گزارشهزار ماسوله، از زمانی که رشته ورزشی کاراته در حدود یک قرن پیش به صورت سیستماتیک از کشور ژاپن به جهان خارج معرفی شد، و در سال 1342 وارد ایران شد به تدریج طرفدارانی را برای خود پیدا کرد و تا به امروز نیز این رشته ورزشی در رده های سنی مختلف در بین برادران و خواهران و شرکت در مسابقات بین المللی فعالیت داشته است.

 

رشته ای ورزشی که برای روح روان انسان ، عالی و علاوه بر مفید بودن این رشته برای فرد، آرامش را به روان انسان بدست خواهد داد .

 

کاراته به دو بخش کاتا وکومیته تقسیم می شود که کاتا روهای ما با تمرکزخود کاری عالی ازخود نشان میدهند و باعث کسب مقام های عالی ازخود میشوند.

 

برای کسب موفقیت ها در این رشته ورزشی مسئولانی دلسوز می خواهد که پابه پای افراد علاقه مند به این رشته بیایند وآنها را تا رسیدن به موفقیت ها در پی هر شکستی ترک نکنند، کاراته روهای بانوان شهرستان ما با تلاشهای مربی گرانقدر این رشته، مصداق این جمله خواهند بود که بسیاربرای این رشته زحمت وتلاش میکنند وباهیچ شکستی زمین نمی خورند و با هیچ بردی مغرور نمیشوند و با بردشان ، از کسب مقام و بردی بالاتر و قویتر کوتاه نخواهند آمد.

 

این رشته ورزشی بانوان درشهرستان ما ، متاسفانه امروز با وجود کسب مقام های مختلف برای پاوه، مورد بی مهری ها قرار گرفته و به همین دلایل است که بانوان زیادی دراین رشته جذب نمی شوند وعلاقه مند به این رشته نخواهند بود، اما بااین همه بی مهری هایی که به این رشته ورزشی نشان میدهند تلاش مربی زحمت کش این رشته ورزشی بانوان درپاوه برای زنده نگه داشتن کاراته بانوان در پاوه قابل تقدیر است.

 

مربی که خود به تنهایی ، از این رشته حمایت کرده و تلاش های بی وقفه ایشان است که بانوان ورزشکار این رشته در شهرستان پاوه، با شرکت درچندین مسابقه استانی وکشوری ، به کسب مقام های مختلف دست می یابند.

 

اداره ورزش وجوانان پاوه هم بنا به دلایلی چون نبود اعتبارات ، حمایتی را از این ورزشکاران بانو رشته کاراته ندارد ، ولی با این وجود این مربی زحمت کش است که با صرف هزینه هایی شخصی، ورزشکاران بانو را در مسابقات استانی ، کشوری و حتی آسیایی تنها برای ادامه  و زنده نگه داشتن رشته کاراته بانوان در پاوه شرکت داده ،که باید گفت اگرتلاش این مربی زحمت کش نباشد یقینا این تعداد بانوانی که دراین رشته فعالیت دارند نیز روز به روز کاسته می شوند.

 

کسب مقام دوم کشوری در رشت توسط تیم کاراته بانو شهرستان پاوه ، کسب مقام های آسیایی ، مقام هایی استانی و در این اواخر هم انتخاب چهار نفر از ورزشکاران این رشته ورزشی برای تیم شهر استان ، تنها نمونه هایی هستند که حاصل زحمات و تلاش های این سنسی(مربی) کاراته بانوان پاوه است که هیچ مسئولی هم حمایت خودشان را از زحمات این ورزشکاران اعلام نکرده اند.

 

استعدادهای درخشانی در این شهرستان وجود دارند که می‌توانند در معرفی پاوه به عنوان شهرستانی مستعد در ورزش در سطح استان و حتی کشور موثر باشند که برای همه مردم پاوه مایه افتخار خواهد بود که در هر رشته ای ، ورزشکاران این شهرستان در استان و کشور خوش بدرخشند و جوابگوی زحمات مربیان خود را با کسب مقام های مختلف داده باشند.

 

احترام به این مربیان ورزش برگرفته از فرهنگ ماست و باید در این زمینه از تجربه آن‌ها در پیشبرد ورزش استفاده کرد.

 

در آخر کلام، من به نوبه خودم وبه نمایندگی ازبقیه ورزشکارانی که درکنار این مربی سرکار خانم وجیهه مرادی توانستیم به کسب مقام دست یابیم تقدیر و تشکرخود را اعلام می داریم.

 باتشکرسپیده رحمانی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد