در اين روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان؛

زیر پوست شهر را دریابیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296250|20:02 - 1396/03/30
نسخه چاپی
زیر پوست شهر را دریابیم
در همین نزدیکیا، در همین اطراف ما، شاید در همین همسایگی ما اگر خوب نگاه کرده باشیم اگر متوجه شده باشیم اگر همواره به یاد خدا باشیم، آنها را هم همیشه خواهیم دید.

به گزارشهزار ماسوله، در همین نزدیکیا، در همین اطراف ما، شاید در همین همسایگی ما اگر خوب نگاه کرده باشیم اگر متوجه شده باشیم اگر همواره به یاد خدا باشیم، آنها را هم همیشه خواهیم دید.

 

هر روز را به کار خود مشغول و از اطراف خود بی خبر هستیم، مهم نیست که اطراف ما چه کسانی هستند و زندگی آنان چگونه خواهد گذشت.

 

سالیان سال را به همین منوال طی خواهیم کرد و زندگانی را که تا کهولت به سر بردیم ، آنگاه متوجه خواهیم شد که چه کسانی اطراف ما بوده اند و بر سالیان بر باد رفته تنها اندوه را نصیب خود می گردانیم.

 

غافل از آنکه این افراد تنها خداوند آنها را بر سر راه ما مسلمانان گذاشته تا تقوای خدا را داشته و در راه باری تعالی احسان و خیرات را روا داریم.

 

نداری مرض نیست ، بلکه خداوند آن افراد را برای امتحان و آزمایش دیگران انتخاب کرده است.

 

ماه رمضان فرصتی است که تا این افرادی که می توانند خیرات را در زندگی خود داشته باشند، در راه خداوند کسانی را که در زیر پوست همین شهر و در همسایگی ما قرار دارند، احسان و خیرات کنند.

 

هستند افرادی که محتاج نان شب بوده و به سبب غرور و شخصیت آنها درخواست های یاری را به همنوعان خود روا نمی دارند.

 

پرداخت زکات و فطریه در این ماه مبارک رمضان وسیله ای هستند که خداوند انها را برای مسلمانان تعیین کرده و بی هیج منتی بدون آنکه نیازمند، از صاحب زکات اطلاع داشته باشد که چه کسی خواهد بود، آن را دریافت کند.

 

چه خوب است قبل از آنکه به دوران کهولت برسیم متوجه این افرادی که در همسایگی ما هستند، باشیم، در زندگی خود این افراد را که کمترین توجه به آنها می شود را دریابیم باشد که با این اعمال دل خانواده ای را شاد و نزد خداوند اجر و پاداش اخروی را نصیب خود بگردانیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد