يادداشت/لقمان بفرا ؛

بالا بردن وجهه و شخصیت منطقه اورامانات ، با حضور ماموستا قادري در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296412|22:20 - 1396/05/10
نسخه چاپی
بالا بردن وجهه و شخصیت منطقه اورامانات ، با حضور ماموستا قادري در پاوه
حضور ایشان در منطقه اورامانات سبب بالا بردن وجهه و شخصیت منطقه گردیده و با حضور و واسطه ایشان خدمات شایسته و گرانبهایی از سوی رهبر معظم انقلاب و مسئولان خدوم نظام به منطقه گسیل شده است.

به گزارشهزار ماسوله، پروردگارا تو را سپاس می گوییم از آن جهت که دین اسلام را برای ما کامل کردی و بر پیامبر (ص) هدایت و رحمت درود می فرستیم که به همراه کتاب و حکمت، وی را به سوی ما برانگیختی؛ همان پیامبری که خاتم انبیاء و امام هدایت یافتگان است و همچنین درود تو بر آل و اصحاب و خاندان او ارزانی باد.

 

خداوند سبحان را شاکریم که در دیار مردم با ایمان و وفادار به اسلام و کشور، افرادی خدایی ، بزرگوار و متعهد در جهت رفاه حال همنوعان خود از جان و مال خود مایه گذاشته و وظیفه خطیر و حیاتی خدمت به مردم را عاشقانه به دوش می کشند.

 

بی شک،جناب آقای حاج ماموستا ملا قادر قادریبزرگترین و مهم ترین شخصیت دینی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی اهل سنت در غرب کشور در دوران انقلاب اسلامی بوده است. شخصیتی منحصر به فرد که از تمام توانایی های بالقوه و خدادادی و بهره جستن از نفوذ سیاسی و اجتماعی خود در منطقه غرب کشور منشأ خیر و برکت برای مردم و کشور بوده است.

 

شخصیتی بی نظیر که از لحظات عمر گرانمایه و پر برکت خویش به فرموده آیه 9 سوره مبارکه حجرات «انما المؤمنون إخوه فاصلحو بین أخویکم» همواره در زمینه اصلاح، صلح، آشتی و برقراری امنیت بین مردم بهره می برند. بی شک حضور چنین افراد گرانمایه هم برای مردم و هم برای مسئولین مایه برکت و آبادانی و رشد و توسعه همه جانبه بوده است.

 

اگرچه دشمنان اسلام و انقلاب گه گاهی با حمله به شخصیت ایشان در صدد کم رنگ نمودن خدمات شایسته و بی نظیر وی بوده اند اما صبوری، متانت، شجاعت و تقوای ایشان همواره نقشه های شوم آنها را نقش برآب نموده است.

 

خطبه های بی نظیر ایشان در نمازهای عبادی، سیاسی جمعه همواره مشکل گشای مردم بوده و بر اساس آیه 83 سوره بقره «و قولو للنٌاس حسناً» با مردم به زیباترین شیوه هم صحبت بوده اند.

 

بسیاری از عداوت ها و دشمنی ها و جدل های اجتماعی و قبیله ای با درایت و دوراندیشی ایشان تبدیل به رحمت و مهربانی و صلح و امنیت گشته است. حضور ایشان در منطقه اورامانات سبب بالا بردن وجهه و شخصیت منطقه گردیده و با حضور و واسطه ایشان خدمات شایسته و گرانبهایی از سوی رهبر معظم انقلاب و مسئولان خدوم نظام به منطقه گسیل شده است.

 

ایشان در زمینه دعوت اسلامی همواره پرچمدار بوده و با تشکیل جلسات موضوعی و تفسیری قرآن کریم زمینه ساز دعوت مردم بخصوص جوانان به سوی اسلام و انقلاب گردیده است.
شخصیتی که مایه مباهات اهل سنت ایران عزیز است. شخصیتی که با حضور مقتدرانه و پررنگ خود در مناسبت های مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله انتخابات و مناسبت های اسلامی و انقلابی، منطقه غرب و اورامانات را سرافراز نموده است.

 

بی شک قلم ها از وصف محاسن و توانمندی های شایسته و بی نظیر ایشان قاصر و ناتوان است. شخصیتی کم نظیر که دارای مقبولیت اجتماعی میان مردم و احترام و شایستگی میان مسئولان نظام بخصوص رهبر معظم انقلاب است.

 

سخنرانی و بیانات شایسته ایشان در مراسم تشریف فرمایی رهبر فرزانه انقلاب به منطقه اورامانات سبب شد که رهبر انقلاب لب به تعریف و تمجید از توانایی های ایشان بگشایند. القاب و تعاریفی که واقعاً شایسته و برازنده وی بوده و تا کنون رهبر انقلاب از هیچ مقام و مسئولی این گونه لب به سخن نگشوده اند. عزیمت پر خیر و برکت اخیر ایشان به کشور برزیل برگ زرین دیگری از شخصیت والا و متشخص و وجه بین اللملی و اعتبار همه جانبه ایشان دارد. شخصیت بی نظیری که عمر گرانمایه خود را صرف اتحاد و همبستگی اقوام نمود و همواره منبه و مولد خیر و برکت بوده اند. بر ماست که در همه حال و همیشه در رکاب ایشان بوده و قدردان این نعمت گران بها باشیم. همواره گوش و دل و جان به فرمان این شخصیت بی نظیر باشیم و از خداوند منان بخواهیم که ایشان را طول عمر دهد و سایه ایشان را همواره بر ملت اورامانات و ایران عزیز اسلامی مستدام بدارد .

 


( لقمان بفرا  نویسنده و تحلیل گر اورامانات )

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد