پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:16 - 1395/10/08

مراسم حماسه سالروز نهم دی ماه در پاوه برگزار شد

با حضور امام جمعه پاوه، فرماندار شهرستان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در حفاظت اطلاعات سپاه کردستان و کرمانشاه و اقشار مختلف مردم مراسم حماسه سالروز نهم دی ماه در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، با حضور امام جمعه پاوه، فرماندار شهرستان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در حفاظت اطلاعات سپاه کردستان و کرمانشاه و اقشار مختلف مردم مراسم حماسه سالروز نهم دی ماه در مسجد شهدای پاوه برگزار شد.

 

در این مراسم امام جمعه پاوه در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم اظهار داشت: در برگزاری این مراسم و یادآوری روزهای حساس حماسه نهم دیماه برای مردم که بدانند در این روز چه گذشت قدردانی می کنم.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: در پاییز و اوایل زمستان سال 88 شاهد قضایای غیرمنتظره ای همچون شعارهایی مثل " این ماه ماه خون است بسیج سرنگون است" توهین به بنیان گذار انقلاب اسلامی، تحقیر مسئولان نظام و اهانت به امام حسین(ع) بودیم که این گفتارها و شعارهای آن روزها برای مردم انقلابی ایران اسلامی مورد پسند نبود.

 

وی گفت: با این این شرایط و شعارهای داخل کشور، در بیرون نیز، کشورهای غربی به تحریک مردم ما در ایجاد بی نظمی می پرداختند.

 

ماموستا قادری با اشاره به اینکه مردم پاوه زودتر از دیگر نقاط کشور در فتنه 88 احساس خطر کردند و به همین دلیل بود که در هشتم دیماه 88 با حضور گسترده و بی نظیر به میدان آمدند و حمایت همه جانبه خود را از رهبری، آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی و نیروهای ارزشی و بسیجیان مخلص اعلام کردند.

 

وی افزود: بنده این رشد و آگاهی و بصیرت مردم پاوه را ارج می نهم و امروز هم ما برای ارج نهادن به حرکت مردم ایران در روز نهم دیماه سال 88 جمع شده ایم که ثمره و نتیجه آن وحدت ملی، تفاهم و امنیت است.

 

وی در پایان چهار خصلت اطاعت از خداوند، پیروی از رسول، در نظر گرفتن وحدت و صبر و استقامت را از عوامل بیمه کردن زندگی افراد در جامعه بیان کرد.

 

امام جمعه پاوه افزود: مردم انقلابی ما در طول دوران 37 سال گذشته با رعایت کردن این چهار خصلت توانسته اند در مقابل توطئه ها پیروز باشند.

 

 

در ادامه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در حفاظت اطلاعات سپاه کرمانشاه و کردستان نیز در سخنانی اظهار کرد: در سال 88 محور آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مردم برای شناسایی و مقابله با فتنه گران مقام معظم رهبری بودند که بدرستی موضوع را برای مردم تبیین فرمودند.

 

حجت الاسلام حسن الواریان افزود: مردم ایران در نهم دیماه یکبار دیگر به دشمنان اسلام و عوامل نفوذیشان که پیاده نظام فتنه بودند نشان دادند که پیرو رهبری و حافظ انقلاب و نظام اسلامیشان هستند.

 

وی به موضوع گفت و گو با کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: باید گفتگوها با شاخصه های قرآنی باشد و ما براساس این الگو و شاخصه ها که آنها را با اوضاع امروزی جهان متناسب کرده باشیم، حرکت کنیم.

 

وی افزود: وقتی که مقام معظم رهبری می فرمایند در گفت و گو با امریکا به آنان اعتماد نداریم این گفته ایشان شاخصه قرآنی دارد و دیدیم که واقعا اعتماد به امریکا وغربی ها بیهوده بود و آنان مثل همیشه تاریخ عهد شکنی کردند.

 

وی با اشاره به ترفند دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی گفت: امریکا و انگلیس با همراهی آل سعود، اقدام به ایجاد گروه های افراطی و سلفی ها با هدف اسلام هراسی و ضربه به اسلام و جمهوری اسلامی ایران کردند که خوشبختانه نتیجه عکس داد.

 

فرماندار پاوه نیز با قدردانی از حضور گسترده مردم فهیم و بابصیرت این شهر در این مراسم گفت: نهم دیماه نمایش وحدت ملی ایرانیان به جهانیان است.

 

پرویز ایده پور افزود: صبر و گفت و گو مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت هر جامعه ای هستند و امیدواریم با این دو موضوع کلیدی شاهد توسعه همه جانبه کشورمان در عرصه های داخلی، جهانی و بین المللی باشیم.

 

مولودی خوانی گروه مولودی خوانی دبیرستان هشتم ابان پاوه نیز از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا شد.