پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:04 - 1395/10/11

برگزاری برنامه شبی با شعر و موسیقی در پاوه

برنامه فرهنگی و هنری “شه‌وه‌‌ ده‌نگ” با دکلمه اشعاری منتخب از شاعران منطقه با استقبال و حضور پرشور علاقمندان به شعر و موسیقی در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مسئول دفتر انجمن موسیقی پاوه در خصوص برگزاری این برنامه به خبرنگار ما گفت: موسیقی تراوش احساسات و اندیشه های آدمی و مبین حالات درونی اوست و شعر زبان اسرار دل و مخلوق عاطفه های حساس شاعر اما کیمیاگر است.

 

پیمان حسن زاده افزود: کیمیاگری که در عالم خیال با تشبیه و استعاره و مجاز و ایهام واژگان را به پرواز در می آورد.

 

وی گفت: هرگاه مویسقی و شعر با هم آمیخته شوند سفری به فراسوی خیال در معراج زیبایی ها خلق خواهند نمود که لذتش لایتناهی و شوقش وصف ناپذیر است.

 

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت 4 سال از اجرای اخرین برنامه شبی با شعر و موسیقی و با شروع به کار انجمن موسیقی و آموزشگاه موسیقی ده نگ پاوه برآن شدیم که باری دیگر و با نگاهی تخصصی و آکادمیک به این مقوله پرداخته و هر فصل از سال با حضور نوازندگان و دکلماتورهای مختلف یادی از شاعران بزرگ این دیار و دیگر شاعران نامدار کُرد کرده و شبهای زیبایی را برای همشهریان هنردوست رقم زنیم.

 

وی در پایان ضمن تشکر از سایت هزارماسوله در این برنامه گفت: در این برنامه احسان مرادی، بابک رحیمی، مصباح محمدنیا، کیوان مساعد، لقمان خالدی، شعیب طاهایی و طارق خالدی نیا به عنوان عوامل اجرایی، پوریا فتاحی و آراس لطفی پور به عنوان صدابرداران، امید محمدی نورپرداز، بیژن خسروی عکاس و همچنین عدنان مرادی طراح دکور و بنر و دکلماتور اشعار و با نوازندگی فاضل حاتمی(نی)، محمد رشیدی نیا(تار)، اشکان نظری(سه تار) و آرمان خالدی نیا(تنبک) همراه بود.

 

گفتنی است که در تاریخ نهم و دهم دی ماه این برنامه در سالن ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.