پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:11 - 1395/10/15
در حاشیه کلاس تفسیر قرآن کریم ماموستا قادری؛

تجلیل از بانوی پاوه ای به جهت کتابت قرآن کریم/این قرآن دست نویس به کلاس تفسیر ماموستا قادری اهدا شد+تصاویر

یکی از بانوان روستای هجیج شهرستان پاوه، کتابت قرآن کریم را پس از یکسال به همراه نگارش ترجمه آیات به زبان فارسی به پایان رساند .

به گزارشهزار ماسوله، یکی از بانوان روستای هجیج شهرستان پاوه، کتابت قرآن کریم را پس از یکسال به همراه نگارش ترجمه آیات به زبان فارسی به پایان رساند .

 

امام جمعه پاوه در کلاسهای تفسیر قرآن کریم که سه شنبه ها در مسجد قبا این شهر برگزار می شود در سخنانی اظهار داشت: کاری که بسیاری از علما و روحانیون ما قادر به تحریر درآوردن کلام الله مجید نمی باشیم، امروز این بانوی اهل روستای هجیج اقدام به نوشتن قران کریم نموده است و همه ما هم در این کلاس از این اقدام وی و والدین این بانو تقدیر و تشکر داریم.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: یکی از افتخارات اورامانات این است که زنانی همچون به اسم مریم در 800 سال پیش اقدام به تحریریه قرآن کریم نموده اند.

 

وی گفت: چنین زنانی هم در طول تاریخ اسلام در این مناطق کرد نشین در کنار خانه داری و فرزند داری خود، بنا به نوشته خود آنان ، به تحریر قران نیز اقدام کرده اند.

 

وی ادامه داد: اکنون این بانو که تحصیلات وی هم تا سوم ابتدایی است در ابتکاری به نوشتن قران اقدام کرده است و امشب نیز قصد دارد که این قرآن دست نویس خود را به این کلاس تفسیر اهدا نماید.

 

ماموستا قادری ضمن تقدیر و تشکر از این بانو در این اقدام تصریح کرد: ما هم در مقابل این ابتکار بزرگ، لوح هدیه ای را به وی تقدیم خواهیم کرد.

 

این بانوی جوان هجیجی به اسمشرمین مرادیساکن پاوه، دارای تحصیلات سوم ابتدایی است که بدلیل معلولیت امکان ادامه تحصیل برایش فراهم نشده است اکنون، با زحمت یکساله، کلام الله مجید را به صورت دست نویس همراه با نگارش ترجمه فارسی آن به پایان رسانده است.

 

وی با حضور در کلاس تفسیر قران کریم ماموستا قادری در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه پاوه اظهار کرد: خداوند را شاکرم که با توکل بر باری تعالی ، در مدت یک سال توانستم کلام خداوند را به رشته تحریر در بیاورم و از زحمات والدینم نیز در این امر تقدیر و تشکر می کنم.

 

شرمین مرادی افزود: این قران دست نویس را اکنون به امام جمعه محترم پاوه تقدیم می کنم تا در کتابخانه مسجد نگه داری شود.

 

در ادامهمسئول دارالقرآن استان کرمانشاهنیز در سخنانی اظهار کرد: خداوند را شاکرم که امشب را در این کلاس تفسیر قران کریم که در هیچ جای استان چنین کلاسی نیست، حضور یافتم.

 

رهبر محمدی با اشاره به کشف و انتقال جسد مومیایی یکی از فرعونیان به فرانسه در عصر حاضر گفت: یکی از پروفسور و کارشناس بررسی این مومیایی، با تحقیق و تفحص در چگونگی سالم ماندن جسد این فرعون، سبب شد که با تدبر در آیه ای از قرآن کریم، مبنی بر اینکه سالم بودن این جسد نشانه ای برای آیندگان است ، به اسلام گروید.

 

وی افزود: قطعا این جلسات و تفسیر قرآن که باعث باز شدن کتاب الله می شود، باعث ورود به بطن قرآن خواهیم شد و لذا این کلاسها خیلی مهم و با ارزش هستند.

 

وی در پایان گفت: از جناب ماموستا قادری هم به جهت تشکیل این کلاسها تقدیر و تشکر می کنیم.

 

در ادامهامام جمعه اهل سنت بخش دولت آباد کرمانشاهنیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری این کلاسهای تفسیر قران کریم توسط امام جمعه محترم پاوه خیلی بزرگ و با ارزش است.

 

ماموستا اسامه مرادی ضمن تقدیر و تشکر از مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه به جهت فراهم نمودن معرفی این بانو گفت: از این بانوی زحمتکش و همچنین از والدین وی، تقدیر و تشکر می کنیم به جهت آنکه کتابت قران را اکنون به پایان رسانده و این نشان از آن دارد که هیچ مانعی را برای نوشتن آن نداشته است.

 

وی در ادامه به صفات نیکوی پیامبر بزرگوار اسلام پرداخت که سبب حزن و اندوه و گریه حاضرین در کلاس تفسیر قرآن گردید .

 

در پایان نیز قرآن دست نویس این بانو تقدیم امام جمعه پاوه گردید و امام جمعه پاوه نیز با اهدای هدایایی از این بانوی زحمتکش تجلیل به عمل اورد.

 

گفتنی است این قرآن در 286 صفحه همراه با نگارش ترجمه فارسی به رشته تحریر درامده است.