پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:25 - 1395/10/22

اقتصاد مقاومتی زمینه ساز اشتغال جوانان جویای کار

به گزارشهزار ماسوله، زنبورداری یکی از رشته هایی است که در شهرستان پاوه علاقمندان بسیاری دارد و با اجرای شدن این طرح می توان زمینه اشتغال جوانان بسیاری را بوجود آورد .

 

درراستای اجرای طرح زنبورداری، عسل یکی از مواد خوراکی است که علاوه بر موارد استفاده شده در وعده های غذایی به عنوان یک ماده دارویی مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر بسیار زیادی بر درمان بیماریها دارد و همچنین این ماده غلیظ و شیرین ضد میکروبی و آرام بخش نیز می باشد.

 

اقاي يوسف نوري از افرادی است که توانسته است با زنبور داری به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغل مناسبی را برای خود ایجاد کند وی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در مدت زمان 3 سال است که در زمینه پرورش زنبور و تولید عسل کاملا طبیعی و ارگانیک در منطقه فعالیت دارم.

 

وي گفت: با توجه به علاقه شخصی به پرورش زنبور عسل و با گذراندن کلاس های آموزشی ، حرفه لازم و کافی در خصوص نگهداری ، پرورش زنبور و تهیه عسل طبیعی را پيدا كردم.

 

وی با بیان اینکه چون شغل من آزاد است زنبور داری را نیز در طول این مدت انجام داده ام ادامه داد: زنبورداری هم شرایط سخت خود را دارد به طوری که علاوه بر آنکه در تمامی ماهها باید به آنها رسیدگی شود، در فصل سرما کندوهای زنبور عسل را به مناطق گرمسیر انتقال می دهیم و در زمان فصل سرما ، آنها را به منطقه گرمسیر انتقال می دهیم كه اين خود باعث اسيب رساندن به برخي از كندوها مي شود.

 

نوري گفت: پس از دريافت تسهيلات بسيج سازندگي اکنون دارای 40 عدد زنبور عسل هستم که در فصول گرم آنها را به ارتفاعات برده و بعد از برداشت عسل در شهریور ماه، این زنبورها را به مکان اصلی خود در کنار منزل خود انتقال خواهیم داد.

 

وی در پایان گفت: بازار فروش این محصول نيز در شهرستان در حد متوسط می باشد.