پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:00 - 1395/10/22

راه اندازی یک واحد زنبورداری در پاوه با تسهیلات اقتصاد مقاومتی

به گزارشهزار ماسوله،  تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب از مسئولان اجرایی است که بنا بر فرموده ایشان اقتصاد مقاومتی واقعی همان کارآفرینی است.

 

توجه به تولید داخلی و بر اساس توانمندی‌های محلی یک از مهم‌ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید ظرفیت‌های هر بخش به‌خوبی معرفی شود و راه‌های رسیدن به تولید و استفاده از این ظرفیت‌ها برای جوانان جویای کار به‌خوبی تبیین شود.

 

عسل یکی از محصولات غذایی با ارزش می باشد که علاوه بر مصرف غذایی کاربرد دارویی دارد و تقریبا در درمان همه بیماریها مفید است.

 

مرادي کار آفرین اقتصاد مقاومتی که با حمایت تسهیلاتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه پاوه اقدام به پرورش زنبور عسل نموده، ضمن اظهار رضایت از شغل خود ، گفت: در فصل سرما کندوهای زنبور عسل را به مناطق گرمسیر انتقال می دهیم به طوری که در زمان فصل سرما ، آنها را به مناطق گرمسيري شهرستان انتقال می دهیم.

 

این فعال اقتصادی افزود: میزان برداشت عسل به پرباربودن سال از لحاظ بارش ، وجود گل و گیاه منطقه و رسیدگی بیشتر به کندوها بستگی دارد و منطقه پاوه هم به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیم طبیعی چهارفصل و وجود کوهها ،مراتع و… برای زنبورداری مناسب است.

 

وی افزود: اما گرد و غبار باعث نابودی این زنبورها می شود، و در سالهایی که گردو غبار زیاد باشد، نه تنها ما برداشت عصل را نخواهیم داشت، بلکه باعث نابودی زنبورها می شود.

 

وی با بیان اینکه عسل تولیدی شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است گفت: با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی، اکنون به پرورش زنبور عسل در شهرستان مشغول هستم و با اینکه داراي مدرك تحصيلي ديپلم مي باشم ، کلاسهای آموزشی اين دوره ها را دریافت کرده ام.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه بازار فروش این محصول در شهرستان و هم در شهرستان های اطراف در حد خوبي قرار دارد.