پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:15 - 1396/01/24
حتما بخوانيد؛

انتظارات مردم پاوه از شوراي شهر چيست؟/از تاكيد مردم از حضور افرادي متخصص در شورا تا نبود خدمات چشمگير شورا و شهرداري پاوه

با توجه به نزديك شدن برگزاري انتخابات شوراي شهر، بر آن شديم كه افكار عمومي مردم را از شوراي شهر فعلي و آتي پاوه جويا شويم لذا در مصاحبه هايي با چندين نفر از اقشار مختلف مردم، انتظارات و مطالبات مردم از شوراي دوره پنجم در ذيل خواهد امد.

به گزارشهزار ماسوله، با توجه به نزديك شدن برگزاري انتخابات شوراي شهر، بر آن شديم كه افكار عمومي مردم را از شوراي شهر فعلي و آتي پاوه جويا شويم لذا در مصاحبه هايي با چندين نفر از اقشار مختلف مردم، انتظارات و مطالبات مردم را از شوراي دوره پنجم جويا، و همچنين نظرات خود را از شوراي فعلي و يا ادوار گذشته روا داشتند كه در ذيل خواهد امد.

 

انچه كه در بين اين افراد نمود خاصي داشت، اعلام حضور حداكثري خود و مردم در پاي صندوق هاي راي بود.

 

شوراي قبل، در حل مشكلات شهر به نتيجه مطلوبي نرسيده اند

 

بهروز محي الدينييكي از شهروندان شهر پاوه در اين خصوص اظهار كرد: انتظار از شوراي جديد اين است با توجه به اينكه شوراي قبل براي حل مشكلات شهري اقدام كرده اند، اما به نتيجه مطلوبي نرسيده اند، در درجه اول مسائل لازم علي الخصوص مشكل بيكاري جوانان، معابر سطح عمومي شهر، استفاده از بازارچه مرزي و درآمد از واردات مرزي اقدامالات لازم را انجام دهند.

 

نامزدهاي انتخابات، افرادي با تخصص و توانمند باشند

 

پيمان رحيميهم گفت: يكي از انتظارات اين است افرادي كه اعلام امادگي كرده اند، كساني باشند كه تخصص و توانمندي خاصي راداشته باشند و كساني كه اين توانمندي را در خود نمي بينند، اعلام حضور نكنند.

 

وي افزود: اين افراد بايد در زمينه شهرسازي، مشكلات شهري و رواشنساني مردم، مسلط باشند، ولي ما متاسفانه كساني را خواهيم ديد كه با عشيره گري آرا را جمع و به فكر مشكلات شهري نخواهند بود.

عملكرد شوراهاي قبل در نظر گرفته شود

 

سعدي بدرينيز يكي ديگر از شهروندان پاوه در اين باره اظهار كرد: انتظارات ما هم اين است كساني كه براي انتخابات پنجمين دوره شوراي شهر انتخاب مي شوند، اقدامات و عملكرد شوراهاي قبل را در نظر بگيرند، كه چه اقداماتي انجام شده و يا نياز به انجام و حل انها مي باشد.

 

وي افزود: مثلا عده اي كه در دوره قبل و يا چندين دوره گذشته حضور داشته اند، عملكرد خود را، براي مردم بيان كنند.

شوراهاي گذشته خدمات چشمگيري در شهر نداشته اند

 

زمان قادرياناز ديگر شهروندان هم گفت: اگر اين افراد هم همانند، شوراهاي ادوار گذشته عملكرد داشته باشند، مردم انگيزه لازمي را براي انتخابات ندارند، چرا كه شوراهاي گذشته خدمات چشمگيري را در شهر نداشته اند.

شوراي آتي شهر پاوه ، وعده هاي خود را عملي كنند

 

سيروس نقشبندياز شهروندان شهر پاوه هم انتظارات خود را از شوراي شهر پاوه چنين بيان كرد: انتظارات اين است حداقل به وعده و وعيدهايي كه به مردم مي دهند، همانطور كه قبل از انتخابات مردم را به گرمي تحويل مي گيرند، بعد از انتخابات هم به عنوان نماينده اين مردم، به وعده هاي خود عمل كنند و حداقل پاسخگوي مردم باشند تا شهرما رونق خاصي را داشته باشد.

 

وي افزود: مهمتر اين است كه به امورات جوانان رسيدگي كنند، ما اكنون جوانان بيكار زيادي را داريم اين مواردي است كه انتظار داريم.

 

وي گفت: مسائل ديني ، فرهنگي و به خصوص ورزش اين شهرستان بيش از گذشته دقت نطر را داشته باشند، اين شورا كه انجمني به عنوان انجمن پشتيوان را تشكيل داده اند، در شوراي جديد هم حمايت هاي لازمي را از ان داشته باشند.

 

وي در پايان گفت: مطمئنا و قطعا اگر خدمات آنان در راستاي امورات مردم باشند، موفق خواهند بود.

شوراي فعلي، در بحث گردشگري اقدام خاصي را انجام نداده است

 

كارگريهم از ديگر شهروندان شهر پاوه به خبرنگار ما گفت : اعضاي شورا افرادي باشند، دلسوز، چرا كه واقعا از نظر شهري ، شهر پاوه عقب افتاده است، و با توجه به ظرفيت گردشگري در پاوه، به آباداني شهر همت بگمارند، اين افراد كساني باشند كه تخصص لازمي را داشته باشند،  و واقعا كساني را انتخاب كنند كه اصلح باشد نه براساس تعصبات عشيره اي و طايفه اي.

 

وي افزود: شهر پاوه با توجه به نبود فضا و پارك مناسب ، نميئتواند گردشگران و مسافران را به خود جذب كند كه با توجه به آنكه شوراي شهر تاكنون به صورت جدي در اين زمينه اقدام لازمي را انجام نداده است، شوراي جديد بحث گردشگري را نيز در اولويت كارهاي خود قرار دهند.

شهردار، به عنوان اهرم فشار از شورا استفاده نكند/شوراي فعلي هيچ گونه نظارتي بر شهردار را ندارند

 

رحيميهم در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: انتظار از شوراي شهر اين است، زماني كه اين نامزدها، با شعارهاي انتخاباتي پيروز خواهند شد، به شعارهاي خود عمل كنند، و همچنين انتظار اين است مستقل كار كنند وابسته به كسي نباشند، قدرت لازم بر شهردار را داشته باشند، و شهردار، به عنوان اهرم فشار از شورا استفاده نكند اما من، شوراي شهر فعلي را قبول ندارم متاسفانه اصلا هيچ گونه نظارتي بر شهردار را ندارند، متاسفانه ما وابستگي نژاد پرستي را نداريم، آيا هيچ شهروند پاوه اي مي تواند به غير از شهر خود برود و بر ارباب رجوع آن شهر، برخورد ناشايستي را داشته باشد.

 

وي افزود: من خود حضورا برخورد با شهردار داشته ام و در كنار یکی از اعضاي شورا ، شهردار توهين به بنده را روا داشته است، و متاسفانه آن فرد شورا هيچ پاسخي در قبال برخورد ناشايست شهردار با ارباب رجوع را نداشتند يعنيعملا شورا جرات حرف زدن را نداشت.

 

انتظار اين است هركس باشد، حداقل شهرداري تعيين كنند كه مشكلات مردم را بداند و دغدغه هاي آنها را داشته باشد و از مقام قدرت با مردم حرف نزند.

موضوع حل ترافيك هنوز به نتيجه مطلوبي نرسيده است/ جريمه كردن هيچ وقت معضل شهر را حل نمي كند

 

احمديهم از ديگر شهروندان مي گفت: به هر حال ما ممنون و مچكر از شوراي فعلي هستيم، زحمت كشيده اند، اگر چه آن انتظارات كه شهروندان انتظار دارند، در سطح خود براورده نشده است اما به نظر من عملكرد را مثبت ارزيابي مي كنم، حداقل از املاك شهرداري و ميزان اموال حيف و ميل شهرداري كم شده است .

 

وي افزود: انتظارات از شورا، اين كه در شهر چند معضل بزرگ است، موضوع حل ترافيك كه زحمت زيادي كشيده شده است، اما به نتيجه مطلوبي تاكنون نرسيده است، اما نياز است كه كارشناسان خبره اي را براي حل آن به شهرستان بياورند، از وضعيت ساختمان هاي جديد حتي المقدور رعايت پاركينگ را داشته باشند، اما اكنون ساختمان هايي را در خيابان ها خواهيم ديد كه هيچ گونه پاركينگي را ندارد و حق تمام شهروندان ضايع مي شوند.

 

وي گفت: جريمه كردن هيچ وقت معضل شهر را حل نمي كند واگر ميلياردها تومان پرداخت شود، اما حق آيندگان ادا نمي شود.

 

وي در پايان گفت: از تعريض كوچه و خيابان اگر حاشيه شهر اضافه خواهد شد، پيش بيني حداقل 50 سال آينده را داشته باشند، به عنوان مثال شهرك ظفر به صورت انبوه منازل مسكوني احداث شده است.

مردم پاوه، نوعي نارضايتي دارند/شوراي شهر، بايد قدرت لابي گري را داشته باشند

 

اسماعيل خسرويهم به خبرنگار ما مي گفت: به نظر من شهر پاوه با توجه به شرايط جغرافيايي و شرايط وي‍ژه شهري است كه خدمت در آن نسبت به ديگر شهرها، به صورت كم ديده مي شود، اما خدماتي كه در شوراي فعلي تا چه حد انجام شده است، ، با توجه به خدماتي كه در شهرهاي اطراف ارائه شده است،ميتوانستند مانور بيشتري را بدهند، اما به هر دليلي كه نتوانسته باشند، و كم و كاستي در انتخاب شهردار داشته اند ، مردم نوعي نارضايتي دارند، اما كار هم كرده اند، مقداري بي انصافي است كه بگوييم كار نشده است، اما شهر پاوه لايق ارائه خدمات بيشتر است.

 

وي افزود: انتظارات از شوراي اتي هم اين است كه بتوانند از راس هرم شهر، و استان لابي گري را داشته باشند، تا بودجه و اعتبارات خاصي را براي شهرستان اخذ كنند، و بر اعتبارات محلي اكتفا نكنند.

شوراي شهر تنها در زمان انتخابات مردم را مي شناسند

 

ناصح نادريهم مي گفت: از شوراي شهر انتظارات خاصي نداريم، چون متاسفانه هر زمان كه راي داده ايم، انها تا زمان راي گيري ما را مي شناسند، و بعد از آن انها ما را نخواهند ديد و نمي شناسند و نه ما مي دانيم كه چه كساني هستند.

شوراها چه عملكردي را جز "هيچ" انجام داده اند/شهرداري حتي نتوانسته است، درآمد زايي ثابت ايجاد كند/ تشكيل انجمن پشتيوان در پاوه توسط شورا اقدامي مثبت است/پاوه نياز به يك برند مشخص براي معرفي به تمام كشور است

 

ساسان نقي زادههم به خبرنگار ما ضمن تقدير و تشكر از سايت خبري تحليلي هزارماسوله مي گفت: از نظر شخص بنده هم اكنون دوران اقدامات كوچكي همچون رنگ آميزي جداول و پله بندي تمام شده است .

 

وي افزود: چيزي كه اكنون ما مي خواهيم، كار بزرگ است، ما اگر نظري به خود شهر پاوه داشته باشيم از اول انقلاب تاكنون شهر پاوه يك ميدان مولوي يك ميدان شهدا و خيابان هاي اصلي را داشته است همچنين پارك شهيد كاظمي، و جاده كمربندي هم وجود داشته است.

 

وي گفت: اكنون هم همان مكانها وجود دارد، شوراها در طول اين سالها چه عملكردي را انجام داده اند، جز "هيچ" ؛

 

وي گفت: كار بزرگ هم پارك كوهستان است، آيا توانسته اند كه براي مردم شهرستان مرفه كنند، خير اصلا نتوانسته اند، همچنين يك زير گذر ساده كه چندان پيشرفته نباشد را هم در تقاطع خيابان ها و جاده ها، نتوانسته اند، ايجاد كنند و يا پل هوايي ساده.

 

وي ادامه داد: شهرداري حتي نتوانسته است، درآمد زايي ثابت و پايدار را براي خود ايجاد كند، چرا بقيه شهرستان ها به راحتي مي توانند اين امور را پيگيري و اجرا نمايند، اما در شهر پاوه اين امورات با توقف همراه است؟

 

وي گفت: اگر فعاليت ها را هم تقسيم بندي كنيم، از نظر اقتصادي نتوانسته اند خوب عمل نمايند و در آمد زايي ايجاد كنند، البته اعلام مي كنند، كه توانسته اند، حق پاركينگ و مغازه ها را دريافت كنند اما از نظر من بسيار كم است.

 

وي با اشاره به اقدامات مثبت اين شورا هم گفت: بحث فرهنگي تشكيل انجمن پشتيوان در پاوه توسط شورا ، پيگيري پزشك قانوني شهر، طرح همسان سازي معابر شهر، پارك جهان آرا و ايستگاه آتش نشاني از اقدامات مثبت اين شورا بوده است.

 

وي افزود: ايستگاه آتش نشاني هم جزء موارد ضروري شهر مي باشد، اما در اين مكان كه زيربناي زيادي را دارد، مي توانست به عنوان نمايشگاهي اتليه مانند از فرهنگ اين منطقه باشد كه اين پيشنهاد ما مورد قبول واقع نگرديد.

 

وي ادامه داد: در ورودي شهر پاوه به تازگي تابلوي بزرگي نصب كرده اند، كه پاوه را به عنوان مركز هورامان معرفي كرده اند، اما بايد بسترسازي مناسبي را هم براي همين جمله در نظر بگيرند.

 

نقي زاده گفت: از تمامي اقوام روستاهاي شهرستان پاوه، در اين شهر سكونت دارند، كه از شوراي فعلي هم خواهش مي كنم بخاطر آنكه اين مردم روستاهاي اطراف هم نسبت به شهر پاوه تعصبي را داشته باشند، خواهش مي كنم، حداقل برخي از كوچه ها را با نام روستاها تعيين كنند تا بلكه احساس شهروندي انها بيشتر شود.

 

وي خاطر نشان كرد: در بحث گردشگري و جذب مسافر هم، در چند سال گذشته درست است كه زحمات زيادي را در معرفي پاوه با چاپ بنر كشيده اند، اما مكان هاي ناشناخته شهرستان را تاكنون به مسافران معرفي نكرده اند.

 

وي افزود: قرار بود كه استارت معرفي مكانهاي ناشناخته در سال جاري زده شود كه متاسفانه اقدامي صورت نگرفت.

 

وي تصريح كرد: تقاضاي ديگري از شورا دارم اين است كه هر شهرستاني براي خود برند خاصي را دارد، همچون شهر مريوان كه اكنون تئاتر خياباني اين شهر، سطح جهاني را پيدا كرده است.

 

وي با بيان اينكه در اين شهر هم بايد اقدامي در معرفي آن به عنوان برند شهرستان صورت گيرد گفت: از جناب امام جمعه محترم پاوه هم تقدير و تشكر داريم كه مراسم ديني و مذهبي جشن ميلاد پيامبر بزرگوار اسلام(ص) در پاوه را حتي در سطح كشور به عنوان برند شهرستان معرفي كرده اند.

 

وي افزود: ما مي توانيم در اين راستا كم كم مراسم ديگري را براي پاوه يكبار در سال برگزار كنيم تا به عنوان برند شهرستان معرفي گردد.

 

ساسان نقی زاده در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح هاي اجرايي شهرداري هم افزود: میدان مولوی پاوه که استارت تغییر آن از اسفند ماه زده شده است، عنوان کرده اند که بدلیل شرایط نامساعد جوی، امکان بازسازی آن وجود ندارد درحالی که ساختمان تازه احداث بنیاد مسکن در پایین تر از میدان شهداء در طول بارندگی های اخیر، کار احداث خود را ادامه داده است.

 

وي گفت: بحث ترافيك شهرستان هم ، مي توانند كارشناساني را از تهران براي كاهش معضل ترافيك به شهرستان دعوت كنند، و براي حل اين مشكل راه حلي را پيدا بكنند.

 

وي در پايان گفت: احداث ايستگاه دوم اتش نشاني هم كه اكنون در حال احداث است، و مشخص نيست چه زماني به بهره برداري مي رسد و آيا سرنوشت آن مثل سرنوشت آب هاني كوان خواهد شد يا نه؛ 

قوانين شهرداري، در اين شهر اجرا نشده است/مشكلاتي موجود به واسطه كوتاهي شهردار و دست اندر كاران شهرداري بوده است

 

احمد احمديهم كه مقيم كرمانشاه بوده و به عنوان شهروندي كه در شهر پاوه در حال تردد مي باشند به خبرنگار ما گفت: طبعتا شورا كه با راي گيري مردم انتخاب مي شوند، با هدف خدمتگزاري به مردم بخصوص در سطح شهر اعلام آمادگي مي كنند.

 

وي افزود: شورا وشهرداري دو مجموعه اي هستند كه بايد با همديگر هماهنگ بوده تا شهر خود را از لحاظ شهري و ساخت وساز آبادان كنند.

 

وي گفت: شهر پاوه با توجه به موقعيت توپوگرافي خود، فضاي كافي را در تردد ندارد و همين امر هم باعث به وجود آمدن ترافيك سنگين در اين شهر كوچك شده است.

 

وي ادامه داد: متاسفانه به عنوان كسي كه در اين شهر تردد مي كنم ، مشكلاتي را خواهم ديد كه به واسطه كوتاهي شهردار و دست اندر كاران شهرداري بوده است.

 

وي گفت: كساني كه در اين شهر به ساخت وساز مشغول هستند، توجه كافي به فضاي شهر را ندارند و قطعا اين فضا براي نسل آينده باعث ايجاد مشكلاتي خواهد شد، و عوامل شهرداري هم در آينده دچار مشكلات عديده ديگري خواهند شد.

 

وي با اشاره به تخريب و احداث منازل مسكوني و تجاري در پاوه گفت: اين افراد دقيقا در همان محدوده قبلي اقدام به احداث واحدهاي تجاري و يا غير تجاري مي كنند، اما نمي دانم كه چگونه شهرداري در اين زمينه ، محدوده هاي شهر و فضاي مسكوني را كنترل نمي كند.

 

وي افزود: متاسفانه اين قوانين شهرداري از نظر من به عنوان يك شهروند، در اين شهر اجرا نشده است و به واسطه همين مشكلات در اين شهر است كه از شوراي شهر جديد خواهش مي كنيم بر شهردار نظارت بيشتري را داشته باشند، مخصوصا مجوز هايي بدون حد و نصر مي باشند، باعث معضلاتي براي شهر در آينده خواهد شد.

به مسائل و مشكلات مردم رسيدگي شود

 

عباس جهانييكي ديگر از شهروندان شهر پاوه هم در اين باره به خبرنگار ما گفت: انتظار از نماينده خود به عنوان شوراي شهر، اين است كه به نظر شخص بنده، اين است، به مسائل و مشكلاتي كه هر روز براي مردم به وجود خواهد آمد، رسيدگي لازمي را داشته باشند.

 

وي افزود: با ارائه خدمات به اين مردم است كه اعتبارات خود را در طول دوره محكم تر خواهند كرد.

عملكردي از شوراي فعلي شهر پاوه نديده ام

 

جميل محمدييكي ديگر از شهروندان شهر پاوه در اين خصوص اظهار كرد: من به نظر شخصي خودم، عملكردي از شوراي فعلي شهر پاوه نديده ام.

 

وي با اشاره به ارائه خدمات شورا در ديگر شهرستان ها و ايجاد رونق در آن شهر افزود: در شهر پاوه هرچه خيابان و كوچه است داراي چاله و چوله است كه شورا و شهرداري تاكنون اقدامي در اين رابطه نكرده اند.

 

وي گفت: انتظار از شوراي جديد شهر پاوه اين است كه عملكرد شوراي قبلي را مد نظر قرار ندهند و خود تصميم گيرنده خود باشند و طبق روال كار خود كه ببينند مردم چه مطالبات و مشكلاتي دارند، در جهت مرتفع نمودن آن مشكلات گام برداند.

راي به دوستان و افراد ناکارامد، پسرفت شهرستان را به جای پیشرفت به دنبال دارد

 

پيمان رشيديهم به خبرنگار ما گفت: قبل از برسی سوال به یک نکته اشاره داشته باشم که متاسفانه مسئولین شهرستان ما نقد پذیر نیستند و نقد را باعث تخریب شخصیتی خود میدانند، در صورتی که نقد سازنده و بدور از تعصب و تخریب شاید راهگشای بعضی از مشکلات شهری باشد که یاداوری این نکته ضروری میباشد.

 

وي افزود: در مورد عملکرد  شواری  فعلی شاید  چندین مورد نکات مثبت و منفی در ان وجود داشته باشد که بخاطر پایان کار این شورا ضرورتی برای بیان ان نباشد نقد کردن شورا باید در اوایل کار شورا باشد نه پایان دوره شورا.

 

وي گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ رای دادن به تخصص و افراد صاحب فکر و برنامه در شهرستان نهادينه نشده است اما در مقابل راي به دوستان و اشنایان ، باعث ورود افراد ناکارامد و بدون مدرک و تخصص مي شود كه در پي آن پسرفت شهرستان به جای پیشرفت را شاهد خوايه بود.

 

وي در پايان گفت: امیدوارم در رقابت شورای اینده  به افراد دارای برنامه مشخص و صاحب فکر و تخصص رای بدهیم که به فکر منافع شخصی خود نباشند بلکه در وهله اول به فکر منافع عمومی شهرستان باشند که باعث پیشرفت و ابادانی به ظاهر شهرستان باشند.

نبود برنامه مدون و جامع انتظارات شخصی شهروندان و اختلافات داخلی اعضای شورا مانع پيشرفت شهر است

 

پژمان اقباليهم در اين خصوص به خبرنگار ما مي گفت: شهری مي تواند ادعای داشتن شورای نمونه را داشته باشد که شهروندان خود شهر نمونه باشند.

 

وي افزود: هر شهروندي در پيشرفت منافع عمومي شهر كوشا مي باشد اما زماني كه منافع شخصي آنها در مقابل منافع عمومي قرار بگيرد، از تمامي واسطه ها و رابطه ها استفاده مي كنند.

 

وي گفت: کلا همه تمام شهروندان پیشرفت و ترقی شهری را خواستار هستند و تمام اعضای شورای ادوار گذشته هم با چنین نیتی وارد عرصه شده اند ولی نبود برنامه مدون و جامع انتظارات شخصی شهروندان و همچنین اختلافات داخلی اعضای شورا ، مانع این امر شده است كه امیدوارم شورای آینده ما را در مسیر درست پیشرفت شهری، قرار دهد.

بزرگترين مشكل پاوه ترافيك است

 

عابد غلامياز ديگر شهروندان است مي گفت: انتظار از شوراي اتي شهر پاوه اين است كه بزرگترين مشكل اين شهر كه معضل ترافيك سنگين مي باشد را مرتفع نمايند كه مي تواند بزرگترين خدمت براي اين شهرستان باشد.

برنامه هاي شورا ، بايد يك دست باشد/اميدوار هستيم كه حداقل ممكن، شورا فكر و ايده اساسي داشته باشند

 

 يكي ديگر از شهروندان شهر پاوه كه نخواست نامش فاش شود در اين باره اظهار كرد: از نظر من اولا شورا بايد انسانهايي يكدست و متحد داشته باشند، و همچنين يك فكر داشته و هدف دار عمل كنند.

 

وي با بيان اينكه كارهاي آنها بايد كارشناسي شده باشدافزود: الان هم كه در بلوار جانبازان شهر پاوه مي باشيم، اين محيط ورزشي پيست دوچرخه سواري، را غير كارشناسي شده به بهره برداري رسانده اند كه اكنون كار انها مفيد نمي باشد.

 

وي ادامه داد: اين مي تواند نشان از آن باشد كه كار هماهنگ شده در بين شوراي فعلي وجود ندارد و يكي از معضلاتي است كه اگر نقاط ديگر شهر را نگاه كنيم چنين مواردي را خواهيم ديد.

 

وي گفت: درخواست ما هم از شوراي جديد، حداقل اين است كه هماهنگ باشند و فكر آن ها يكي باشد و ايده مشخصي را براي برنامه ها داشته باشند.

 

وي ادامه داد: وقتي اين افراد امادگي خود را براي شوراي دوره پنجم اعلام كرده اند، انتظار ان را نداشته باشند، كه شهروندان به آنان ايده و برنامه ارائه دهند، بلكه اين نشان از آن است كه آنها ايده و فكر مناسب و مشخصي براي برنامه هاي شورا را داشته باشند.

 

وي تصريح كرد: اميدوار هستيم كه حداقل ممكن فكر و ايده اساسي داشته باشند.

 

وي در پايان گفت: از نظر من كساني كه تاكنون در شورا فعاليت كرده اند، رضايتي از عملكرد انها را ندارم.

 

از عملكرد شورا راضي نيستم

 

يكي ديگر از شهروندان هم كه نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: عملكرد شوراي فعلي ، عملكرد خاصي را نداشته اند، و اگر از تمام شهروندان شهر پاوه هم سوال شود، اين است كه مي گويند ، در مدت چهار سال دوره فعاليت خود، اكنون عملكرد خود را براي مردم بيان كنند.

 

وي افزود: من به عنوان يك شهروند انتظار داشتم كه ، در ساخت سد داريان كه روزانه ماشين آلات سنگين ، از خيابان هاي شهر پاوه تردد مي كردند، شوراي فعلي شهر پاوه امتيازاتي را دريافت مي كردند، اكنون بگويند چه خدمات و امتيازاتي را در مقابل اين ترددها از مسئولين سد داريان گرفته اند؟

 

وي گفت: انتظار داشتيم كه شوراي شهر پاوه مطالبات خود را همچون آسفالت خيابان هاي اين شهر از مسئولين سد خواستار باشند و واقعا مطالبات اين شهر هم خواسته هاي جزئي بودند.

 

وي ادامه داد: از عملكرد شورا راضي نيستم و هر بار كه در انتخابات شورا شركت كرده ايم، افراد مناسبي نبوده اند.

 

وي با بيان اينكه اختلاف فكري در هر زمينه اي مشكل اساسي نمي باشد گفت: ولي حداقل در برنامه ها و كارهاي شورا، اين اختلاف ها نبايد وجود داشته باشد، اگرچه ،  هماهنگي جز اختلاف در بين اعضاي شوراي شهر نمي بينم و اين هم باعث شده است كه افرادي در جهت منافع شخصي گام بردارند.

 

خدمات شوراي فعلي شهر پاوه كمتر از 50 درصد كل رسيدگي به مشكلات شهر بوده است

 

از ديگر شهرونداني كه نخواست نامش فاش شود در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: به نظر من خدمات شوراي فعلي شهر پاوه كمتر از 50 درصد كل رسيدگي به مشكلات شهر بوده است.

 

وي افزود: طرح جامع و تفضيلي در اين شهر مشخص نشده است، طرح جامع طرحي است كه در سال 1389 آغاز شده است و تاكنون در شهر پاوه مشخص نشده است.

 

وي گفت: انتظار از شوراي جديد شهر هم اين است كه تكليف اين طرح را و همچنين، محدوده قانوني شهر را مشخص كنند و بدانند كه محدوده قانوني شهر را تا كدام قسمت تعيين كنند.

 

وي افزود: خط مشخصي براي اين شهر تعريف شود و غير قانوني ، روستاهاي اطراف به شهر ملحق نشوند، به طور مثال محله فرهنگيان در پايين تر از ترمينال جزء شهر مي باشد اما مزاياي آن توسط دهياري روستاي دوريسان دريافت مي شود.

 

وي ادامه داد: مشكل ترافيك در شهر پاوه را هم با طرح زوج و فرد در اوج ساعات شلوغي و ان هم در ساعات مشخصي در روز را اجرا كنند.

 

وي گفت: تعيين تاكسي هاي درون شهري براي خيابان هايي كه اكنون به عنوان مسير اصلي همچون خيابان آرامگاه و خيابان محيط زيست محسوب نمي شوند، نيز مي تواند با توجه به آنكه اين تاكسي ها تنها در مسير اصلي خيابان ها حركت مي كنند، بار ترافيكي را كاهش دهد.

 

با تشكر از آقاي كيهان محمدي، خبرنگار هزارماسوله در همکاری در تهیه این خبر