پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:08 - 1396/03/25

اکران فیلم " مادرِ قلبْ اتمی " از شنبه 27 خرداد لغایت 8 تیر ماه در پاوه

فیلم " مادرِ قلبْ اتمی " از شنبه 27 خرداد لغایت 8 تیر ماه در پاوه ساعت 22 شب اكران مي شود.

به گزارشهزار ماسوله، مدير سينما فرهنگ پاوه در اين باره به خبرنگار ما گفت: اين فیلم با مهمونی کامی آغاز می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند.

 

فواد توفيقي افزود: اين فيلم یکی از فیلم هایی است که اکران با مشکلات فراوانی مواجه شد. این فیلم که محصول سال 93 است و علی احمدزاده آن را ساخته، دو سالی توقیف بود تا بالاخره با رفع مشکلات، پروانه نمایش دریافت کرد و در لیست اکران سینماها قرار گرفت.

 

وي گفت: بخشی از یادداشت آرایان گلصورت منتقد کافه سینما درباره فیلم مادر قلب اتمی : فیلم عجیب و غریبی است و طبعا نحوه ارتباط برقرار کردن با آن متفاوت خواهد بود. سازندگان اثر تلاش کرده‌اند پا به عرصه‌های کم‌تر آزموده شده‌ای در سینمای ایران بگذارند و شیوه بیانی و فضاسازی تازه‌ای را امتحان کنند... فیلم لحظات هیجان‌انگیزی دارد که نشان می‌دهد در این سینمای محافظه‌کار ما، تا چه اندازه کمبود سینماگران ماجراجو احساس می‌شود فیلمساز تلاش کرده چه در دکوپاژ و انتخاب زاویه دوربین و چه در دیالوگ‌نویسی و انتخاب موقعیت‌های داستانی، متفاوت از جریان مرسوم سینمای ایران حرکت کند مادر قلب اتمی بخشی از مردم ما را به تصویر می‌کشد که سهم چندانی در فیلم‌های سینمای ایران ندارنداین فیلمی است که از دل جامعه به سرعت در حال تغییر دهه نود بیرون آمده است و شخصیت‌هایش جوانان «چِت و سرگردانی» هستند که فاز وقت‌گذرانی‌های شبانه در تهرانِ خلوت را دارند و از همین رو نگاه‌شان به شهر و آدم‌های آن با دیگران متفاوت است. به همین دلیل هم در این فیلم با تهرانِ متمایزی رو‌به‌رو هستیم. شهری که در آن مرز میان واقعیت و فانتزی کم‌رنگ می‌شود و شخصیت رضا گلزار در قامت یک روح شرور، که انگار جلوه‌ای از قدرت مسلط است، مسیر زندگی دو دختر جوان (ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی) را به بازی می‌گیرد.

 

وي ادامه داد: نویسنده و کارگردان اين فيلم علی احمد زاده و با تهیه کنندگي سید امیر سیدزاده است كه محمدرضا گلزار، ترانه عليدوستي، پگاه آهنگراني، مهرداد صديقيان ، رضا بهبودی و احسان امانی بازيگران آن هستند.

 

وي در پايان گفت: لازم به ذکر است تعطیلی سینما فرهنگ پاوه  در دو ماه گذشته بخاطر نقص فنی دستگاه پروژکتور و ارسال آن به نمایندگی بوده است و از این بابت از شهروندان و علاقه مندان به هنر هفتم عذرخواهی می کنیم .


گفتنی است با توجه به قیمت بلیت سینماهای سراسر کشور ( 6000 تا 12000 تومان ) از تاریخ 27 خرداد قیمت بلیت سینما فرهنگ پاوه از 4000 به 5000 تومان تغییر پیدا کرده است.