پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:20 - 1396/03/28

مراسم ژیا نه وه در شب 22 ماه مبارک رمضان در مسجد قباي پاوه

جمعیت پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه(ژیانه وه) در راستای اهداف خود برای شهری پاک و به دور از اعتیاد مراسمي در مسجد قباي اين شهر برگزار کرد.

به گزارشهزار ماسوله، جمعیت پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه(ژیانه وه) در راستای اهداف خود برای شهری پاک و به دور از اعتیاد همچون سالهای قبل البته امسال بصورت متمرکز فقط در مسجد قبا ،مراسمی  را برگزار کرد.

 

مجری اين برنامه ژیا نه وه کاک جمال مرادی مراسم را با معرفی ژیا نه وه شروع و توضیحاتی را در مورد آن بیان داشت.

 

دبیر ژیا نه وه آقاي سعدی سپنجی پس از بیان نکاتی در مورد توبه  از کسانی که باعث می شوند جوانان این مرزو بوم خواسته یا ناخواسته به راههای خلاف از جمله مصرف اعتیاد و افکار نادرست بروند دعوت به توبه کرد و از والدین خواست که نسبت به بچه هایشان  هوشیارتر عمل کنند و به نوعی بتوانند که استفاده  از اینترنت و موبایل  بچه هایشان را مدیریت مثبت کنند.

 

وي همچنین گزارشی را از عملکرد این جمعیت در سال 95 بیان داشت.از جمله ی این فعالیتها می توان از تعطیل کردن تنها قلیان  فروشی شهر،تبدیل قلیان به گلدان،برگزاری کلاسهای آموزشی در مدارس ،برگزاری کارگاههای اموزشی اصناف مختلف در اتاق اصناف،بحث های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مساجد مختلف شهر های پاوه،نوسود،نودشه و باینگان توسط مربیان متخصص ، می توان نام برد.

 

همچنین  وي از امام جمعه محترم و هیئت امنای مسجد قبا برای فراهم کردن این مراسم تشکر کرد.در آخر دبیر ژیانه وه از همکاران خود در هیءت مدیره ،مسءولان ،خیرین و تمامی شهروندان نیز قدردانی کردو از شهروندان عزیز خواست که همچون قبل یار و یاور ژیانه وه در مسائل مالی و معنوی باشند.

 

همچنین در آخر مراسم کاک شاهو تیموری از اعضای انجمن NA(معتادان گمنام)با بیاناتی در مورد زندگی خود و اهداف جمعیت NA جمعیت را بیشتر در مورد خطرات اعتیاد آگاهتر کرد.

 

در پایان مراسم در بین حاضرین برگه ی از  فعالیت های ژیانه وه و توضیحاتی در مورد عواقب اعتیاد توزیع شد.