پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:54 - 1396/05/07

ماموستا قادری برای ادای فریضه نماز جمعه، در مسجد "البرازیل" سائوپائولو حضور یافتند

حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه که به منظور شرکت و سخنرانی در همایش " مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراطی گرایی " به کشور برزیل سفر کرده اند، برای ادای فریضه نماز جمعه در "مسجد البرازیل" سائوپائولو که قدیمی ­ترین مسجد آمریکای جنوبی است، حاضر شدند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری که بمنظور شرکت و سخنرانی در همایش اسلامی " مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراطی گرایی " در شهر "سائوپائولو" برزیل به سر می برند، شامگاه امروز جمعه ( 5 مرداد 96 ) ساعت 20:30 دقیقه به وقت تهران، برای ادای فریضه نماز جمعه در "مسجد البرازیل" سائوپائولو که قدیمی­ ترین مسجد آمریکای جنوبی است، حاضر شدند.

ماموستا قادریپیش از شروع نماز جمعه با حضور در منزلشیخ عبدالحمید متولیامام جمعه این مسجد با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

 ویپس از این دیداربه همراه جمعی از اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نماز جمعه مسجد " البرازیل"  شرکت کردند.

 شیخ عبدالحمید متولیخطیب جمعه مسجد برازیل، خطبه های نماز جمعه را به بحث قدس اختصاص داده و در پایان سخنانشان از حضور ماموستا قادری امام جمعه پاوه و سفیر فلسطین در برزیل که سخنران پیش از خطبه های نماز بودند تقدیر کرد.

گفتنی است"مسجد البرازیل"قدیمی‌ترین مسجد آمریکای جنوبی است که حدود ۹۰ سال پیش در شهر « سائوپائولو» برزیل ساخته شده است. بعد از این مسجد بیش از صد مسجد دیگر در برزیل ساخته شده و مرکز عبادت مسلمانان این منطقه هستند.