پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:37 - 1396/06/07

مراسم تجليل از رتبه هاي زير هزار اورامانات در پاوه برگزار شد

کانون فرهنگی آموزش قلم چی نمایندگی اورامانات در پاوه، در جشنی باشکوه از رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور 96 شهرستان های جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی در هتل ارم اين شهر تجلیل کرد.

به گزارشهزار ماسوله، کانون فرهنگی آموزش قلم چی نمایندگی اورامانات در پاوه، در جشنی باشکوه از رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور 96 شهرستان های جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی در هتل ارم اين شهر تجلیل کرد.

 

مدیر کانون قلم چی اورامانات در این مراسم ضمن خير مقدم به مهمانان و تبریک موفقیت اين دانش آموزان در سخناني اظهار داشت: فعاليتي كه نصيب و ما و اعضاي كانون شده است اين است كه در مجموعه اي در اورامانات كار مي كنيم با فرهنگي بسيار غني و سابقه آموزشي بسيار خوب و نيروهاي دلسوز كه امروز اگر نتيجه اي را مي بينيم ناشي از كار جمعي اين عزيزان مي باشد.

 

ندا صافي پور با اشاره به فعاليت كانون قلم چي در پاوه افزود: از سال 1381 رسما ما فعاليت خود را در اين كانون آغاز كرديم و خوشبختانه تا امروز نيز اكثر كسب رتبه هاي برتر منطقه از كانون آموزشي قلم چي بوده اند.

وي گفت: از 10 رتبه زير هزار در سال 1382 ،كه امروز خوشبختانه به 42 رتبه زير هزار رسيده ايم ، امروز كسب اين رتبه هاي برتر اورامانات را در پاوه جشن مي گيريم.

 

وي ادامه داد: اين در حالي است كه اگر در نتايج كل كانون با توجه به آنكه رقابت در رشته علوم تجربي سخت بود، در ده نفر اول رشته تجربي ، ده نفر اول مناطق اول تا سوم و در رشته رياضي از ده نفر كشوري 6 نفر اول، از دانش آموزان كانون قم چي بودند.

 

صافي پور گفت: در منطقه اورامانات 21 دانش آموز رشته تجربي، رتبه زير هزار را كسب كردند كه 13 نفر از آنها از كساني هستند كه از سهميه برخوردار نبودند و بقيه دانش آموزان نيز با درصد هاي مختلف داراي سهميه بودند كه اميدواريم بتوانند رشته هاي خوبي را در دانشگاه به خود اختصاص دهند.

 

وي خاطر نشان كرد: نكته خوبي كه در اين نتايج كنكوري سراسري مي توان بدست آورد اين است كه در سال هاي 1387 و 1388 كه تنوع خوب رشته ها وجود داشت و در اين سالها تمركز در رشته تجربي زياد شده بود ، امروز در منطقه ما 6 رتبه زير هزار در رشته تجربي، 4 رتبه در رشته انساني ، 2 رتبه در رشته هنر و 9 رتبه در رشته زيان را كسب كردند.

 

وي گفت: بهترين نتيجه ما اقاي ياسر اسماعيل پور با رتبه 65 اهل روستاي زلان شهرستان جوانرود هستند كه تلاش و سخت كوشي وي و رسيدن به اين رتبه برتر، نياز به تقدير ويژه اي دارد.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: ورود به كانون به معناي قبولي آن دانش آموز نيست ، دانش آموزي كه در كانون فعاليت نداشته باشد همانند سرمايه اي است كه در دست هركسي باشد كه هميشه به سود منتهي نمي شود بلكه بايد ان فرد توانايي حفظ سرمايه را داشته باشد تا بتواند به سود تبديل شود.

 

وي با بيان اينكه دانش اموزان عضو كانون امروز خودآموز و برنامه ريز هستند افزود: سيستم برنامه ريزي كانون بدون شك كامل است و دليل ان نيز انتخاب دانش آموزان برتر است و گاها سوالاتي از اين قبيل كه؛ آيا كانون، دانش آموزان برتر را انتخاب مي كند تا نتايج خوبي را بدست اورند؟ اما کم نیستند دانش آموزانی با معدل خوب و برتر ، که چون دارای برنامه ریزی منظم وازمون های برنامه ای نیستند رتبه هاي خوبي را از كنكور بدست نمي اورند..

 

وي با بيان اينكه پيوستگي با كانون واقعا مهم است گفت: داوطلبان كنكور سراسري كه رتبه هاي پاييني را بدست مي آورند نيز مي توانند عضو كانون باشند، اما آن دانش آموزاني كه فعاليت خوبي را در كانون دارند تنها مي توانند به كسب رتبه هاي برتر دست يابند.

 

خانم صافي پور با اشاره به اينكه متاسفانه امروز در فضاي اموزشي سوء استفاده هايي همچون تقلب صورت مي گيرد گفت: از دانش آموزان خواستار ان هستيم كه تلاش خود را ادامه دهند چرا كه تنها چيزي كه به نتيجه مي رساند، همان زحمت و تلاش خواهد بود.

 

مدیر کانون قلم چی اورامانات در ادامه مهمترين و خطرناك ترين ترم دانشجويان را ترم اول دانشگاه عنوان كرد و گفت: بايد اين ترم را با هدف و تصميم جدي ادامه دهيد.

 

وی در پايان به اولیاء دانش آموزان توصیه نمود که در همه حال به عنوان مشوق عمل كنند به طوري كه از انگيزه اوليه انان در تشويق به ادامه تحصيل فرزندان خود در دانشگاه در ترم هاي بعدي ، كاسته نشود.

در ادامه عدنان مرادي از شاعران شهرستان به جهت تقبل زحمات خانم صافي پور مدیر کانون قلم چی اورامانات ، با اهداي دو جلد كتاب خود تقدير و تجليل به عمل آورد.

 

در ادامه آینده سازان دیارمان لوح های برتر خود را از دستان مسئولین حاضر در مجلس و اولياء دانش آموزان دریافت نمودند.

بخش دیگر برنامه به ارائه سخناني كوتاه از دانش آموزان برتر در رشته هاي مختلف در اورامانات اختصاص يافت كه هر كدام مراتب تقدير و تشكر خود را از والدين خود، مسئولان كانون فرهنگي آموزشي قلم چي ، دبيران و همچنين به توصيه هايي براي دانش آموزان سالهاي آتي ابراز كردند و از همه ی عزیزانی که به نوعی بانی و عامل موفقیت فرزندان این آب وخاک می شوند نيز تقدیر وتشکر به عمل آوردند.

 

تقدير و تشكر حاضرين جلسه ازخانم صافي پور و آقایان دبیقی و ولدبیگیمدیران موفق کانون های آموزشی قلم چی شهرستان های پاوه، جوانرود و روانسر، ارائه سخناني كوتاه از احسن احمدي، معلول خانقاهي در تقدير از اين دانش آموزان برتر، ارائه تيزر كوتاهي از اولين فيلم آقاي زارعي كارگردان جوانرودي، تجليل از اعضاي كانون آموزشي فرهنگي قلم چي، تجليل از اصحاب رسانه شهرستان و اهداي تنديس افتخار به نمايندگي از خبرنگاران به آقاي محمد فاروق يوسفي مدير مسئول سايت پاوه پرس، تجليل از كسب رتبه هاي برتر ucmas (حل محاسبات رياضي) كشوري از جوانرود و معرفي به مسابقات خارج از كشور، تجليل از تيزهوشان شهرستان پاوه و نهايتا تقدير از اعضاي كانون آموزشي قلم چي در ساليان گذشته از ديگر برنامه هايي بود كه در اين مراسم اجرا شد.