پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:33 - 1396/06/20
به زبان هورامي؛

تئاتر "عروسکهایم دخترانه گریه می کنند" در مريوان اجرا مي شود

تئاتر خیابانی عروسکهایم دخترانه گریه می کنند به کارگردانی و نویسندگی نرمین گیوچی در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اجرا مي شود.

به گزارشهزار ماسوله، تئاتر خیابانی "عروسکهایم دخترانه گریه می کنند" کاری از انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه به نویسندگی و کارگردانی خانم نرمین گیوه چی در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اجرا مي شود.

 

اين تئاتر با بازيگري آقايان راشد احمدی؛ شهریار انصاری؛ سوران بهرامی و باهنرمندی بازیگرخردسال صنم غفوری در روز 21 شهرويور ماه ساعت 17:30 در پارک شانو مریوان اجرا مي شود.

 

رئيس انجمن نمايش شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما ضمن تشكر از تشکر از انجمن فرهنگی ادبی روجیار مریوان موسسه قلم معاصرکُرد و شهرداری و اعضای شورای شهر پاوه و همچنين آموزشگاه موسیقی ده نگ پاوه اظهار داشت: پيش از اين و در ماه گذشته، اين تئاتردر مراحل اولیه و بخش پاياني دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان پذیرفته و مورد تاييد نظر نهایی هیأت داوران قرار گرفت.

 

شهريار انصاري افزود: اكنون كه جشنوارهبین المللی تئاتر خیابانی مریوان در پارك شانو مریوان در حال برگزاري است ، گروه انجمن نمایش شهرستان پاوه ، تئاتر "عروسکهایم دخترانه گریه می کنند" را فردا اجرا مي كنند.

 

در این جشنواره 42 گروه تئاتر از استان های مختلف کشور و 6 کشور خارجی از کشورهای ‎برزیل، اسپانیا، اوکراین، آذربایجان، عراق و فرانسه و ‎450 نفر در قالب 42 گروه در بخش های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند و نمایش های خود را در چندین نوبت اجرا كردند.

 

گفتني است در مرداد ماه سال جاري طي دو روز اين تئاتر در پارك بلوار شهرستان پاوه اجرا شد.