پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:22 - 1396/07/20

نامه يكي از شهروندان باينگان به وزیر راه و شهر سازی در خصوص راههاي نامناسب ارتباطي

گذر بیش از 10هزار تن از مردم بخش باینگان از جمله مردم حدود 50 روستا از این جاده است و بهسازی و تعریض آن امروز یکی از مطالبات مردم ساکن در این منطقه است که از مسئولان انتظار مساعدت دارند.

به گزارشهزار ماسوله، گذر بیش از 10هزار تن از مردم بخش باینگان از جمله مردم حدود 50 روستا از این جاده است و بهسازی و تعریض آن امروز یکی از مطالبات مردم ساکن در این منطقه است که از مسئولان انتظار مساعدت دارند.

 

در اين خصوص و نامناسبي راههاي ارتباطي بخش باينگان، يكي از شهروندان اين شهر در نامه اي به وزير راه و شهرسازي خواستار بهسازي اين راهها شد.

 

بسمه  تعالی                
جناب آقای دکتر آخوندی      
وزیر محترم  راه و شهر سازی   
با سلام      
احتراما اینجانب فریبرز عزیزی ساکن روستا زردوئی از توابع شهرستان پاوه بخش باینگان به استحضار می رسانم که مردم این منطقه که هممیشه از مرزداران غیور و شجاع کشور بوده اند هنوز قشر روستای و عاشیر  آن در رنج نا مساعد بودن جاده های ارتباطی به سر می برند و هر ساله این امر موجب جان باختن ده ها نفر  از شهروندانمان می شود. منطقه باینگان که  یکی از مناطق گردشگری بسیار مهم استان است  متاسفانه دارای بی کیفیت ترین  راه های ارتباطی ست  و اخیرا عدم توجه پیمانکار پروژه گاز رسانی وضعیت را دو چندان که نه ده برابر و خیم تر نموده است.

 

جاده های عشایر که همگی خاکی اند سالی یک بار هم ترمیم نمی شوند و اگر هم ترمیم شوند در آخر فصل کوچ و در پاییز ترمیم می گردند که این کار غیره مدیریتی نه تنها سودی به حال مردم ندارد بلکه به هدر رفتن منابع ملی هم هست چراکه این امر باید در فصل بهار  و ابتدای کوچ عشایر صورت گیرد نه در فصل بارش  .

 

 جاده های روستای نیز اگر آسفالت است مدیون پروژه سد مرخیل هستیم که توسط سپاه انجام شد و اما آن هم در فصل پاییز  و زمستان هنگام ریزش کوه متاسفانه تا فصل بهار و اتمام بارش جهت خاک روبی آن اقدام نمی شود  اگر هم در بعضی از موارد انجام گیرد فقط برای رفع تکلیف است نه رفع نیاز مردم البته کمبود ماشین آلات و بودجه اداره راه شهرستان مشکل اساسی ست.          

 

لذا خواهشمندم به رفع مشکلات ذکر شده به جد توجه کرده و از خطرات فراوان جاده ای که در راه کوچ عشایر است آنان را محافظت کنید چرا که عشایر دیوار محکم حفاظت از مرزهای کشور اند و نبود آنان ضربه سنگینی به امنیت کشور می رساند همچنین در مورد جاده کمر بندی روستای زردوئی نیز  که قبلادر ملاقات حضوری ای که باهم داشتیم مطرح شد خواهشمندم اقدامات لازم را مبذول فرمائید چرا که مردم هنوز چشم به راه اند و توان مالیشان محدود.

 

و سلام
فریبرز عزیزی