پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:57 - 1396/09/17
ماموستا مبارکشاهی در خطبه های نماز جمعه؛

عامل اصلی زورگویی های امریکا و اسرائیل در خاورمیانه،سوء استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان است/ اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم است

امام جمعه نودشه گفت: عامل اصلی زور گویی های امریکا و اسرائیل در خاور میانه سو استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان است.

به گزارشهزار ماسوله، خطیب نماز جمعه نودشه در ادامه سلسه بحث های گذشته خود در رابطه با ایمان به قیامت و دلایل اثبات ان از قران و احادیث مطالبی ایراد داشت.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی اظهار داشت: برپایی قیامت روز فاصله اندازی بین دنیا و اخرت روزی که زمان محدود دنیا پایان می یابد و زمان نامحدود اخرت نمایان می شود روز قیامت روز برچیده شدن سفره ظلم و گسترده شدن خیر و عدالت است .

 

وی افزود: روز قیامت انچنان مهم است که خداوند در ان روز قضاوت بین ظلم و مظلوم را بر عهده می گیرد روزی که هیچ یک از مخلوقات اعم از فرشتگان انسانها و جنیان توان صحبت کردن ندارند جز با اذن پروردگار.

 

ماموستا مبارکشاهی یکی از علامت های قیامت را برپایی فتنه و قتل عنوان کرد و گفت: پیامبر فرموده اند با انجام اعمال صالح بر فتنه ها پیشی بگیرید که مانند پاره های شب تاریک هستند که انسان با ایمان روز را اغاز می کنند و در شب کافر میگردد و بر عکس شب را با ایمان اغاز میکند و در روز کافر میگردد.

 

امام جمعه نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود تصمیم ترامپ مبنی بر نامگذاری قدس به عنوان پایتخت اسرائیل واکنش نشان داد و اظهار کرد: در اعتقاد اسلامی قدس از جایگاهی دینی والا و رفیعی برخورد دار است و مسلمانان با تمام گرایش وروها و مذاهب بر این موضوع اتفاق نظر دارند.در هنگام نامبردن قدس اولین چیزی که در ذهن هر مسلمانی خطکر میکند این است که قدس قبله اول مسلمین است که رسول خدا و یاران باوفایش سه سال در مکه و شانزده ماه در مدینه رو به ان نماز خواندند.

 

امام جمعه نودشه قدس را سرزمیان اسرا و معراج و سومین شهر مقدس مسلمانان دانست که سرزمین پیامبران و برکتها توصیف کرد و به وعده پیامبر اشاره کردند که قدس ازاد خواهد شد ایشان گفتند اسرائیل بر هیچ حق منطقی دینی یا اخلاقی یا تاریخی یا قانونی استوار نیست اسرائیل لا زور گلوله و خشونت و خون ریزی خود را بر مردم فلسطین و خاورمیانه تحمیل کرده است اگر دلارهای میلیاردی که بی وقفه از غرب به سوی اسرائیل نباشد و کمکهای اقتصادی و نظامی امریکا و تاییدهای سیاسی خصوصا حق وتوی امریکا نبود الان اسرائیلی وجود نداشت.

 

ماموستا مبارکشاهی عامل اصلی زور گویی های امریکا و اسرائیل را در خاور میانه سو استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان دانست و با شعری از یکی از شعرای سودان مطالب خود را به پایان برد.