پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:04 - 1396/09/17
شهاب نادری در گفتگو با هزارماسوله:

تمام امتیازات مصوب مناطق زلزله زده شامل هر چهار شهرستان اورامانات خواهد شد

نادری همچنین درخصوص سایر امتیازات این مناطق تصریح کرد: تمام امتیازات ازجمله پرداخت وام های بلاعوض به منازل و واحدهای آسیب دیده،لحاظ امتیاز کنکور سراسری،وام های مسکن و... نیز در هر چهار شهرستان اعمال خواهد شد و در صورت عدم رعایت این موارد،برخورد قانونی بویژه با بانک ها خواهیم داشت.

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم پاوه و اورامانات در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: امتیازات و مصوبات مناطق زلزله‌زده به هر چهار شهرستان شامل ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر و پاوه تعلق می گیرد.

 

شهاب نادری افزود: امتیازات مناطق زلزله‌زده و تساهل اقتصادی در شهرستان های اورامانات به مدت دو سال و با تاخیر صورت خواهد گرفت، بدینصورت که همه  بانک ها موظف خواهند بود که به مدت دو سال اقساط وام ها را به تاخیر بیندازند و این قانون با توجه به وضعیت معیشتی سخت مردم مناطق زلزله‌زده و در این شرایط کمترین اقدام دولت خواهد بود.

 

نادری از حضور رهبر انقلاب، مسئولین دولتی و لشکری تشکر کرد و گفت: حضورمقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری،استاندار، وزرا و همه سران لشکری و کشوری در بازدید و حمایت از مردم زلزله‌زده استان تشکر می کنم و سپاس ویژه ای نثار تلاش های بی منت مردم سراسر کشور دارم که از نقاط مختلف کشور جهت کمک به ما در استان حضور پیدا کردند.

 

نادری همچنین درخصوص سایر امتیازات این مناطق تصریح کرد: تمام امتیازات ازجمله پرداخت وام های بلاعوض به منازل و واحدهای آسیب دیده،لحاظ امتیاز کنکور سراسری،وام های مسکن و... نیز در هر چهار شهرستان اعمال خواهد شد و در صورت عدم رعایت این موارد،برخورد قانونی بویژه با بانک ها خواهیم داشت.

 

شهاب نادری در ارتباط با شرایط موجود و سرمای حاکم بر مناطق زلزله‌زده گفت: با بنیاد مسکن و سایر بنیادها و ارگان ها برای تحویل دادن کانکس‌ها رایزنی های لازم انجام گرفته و پیگیر آن هستیم و توقع داریم هرچه زودتر این کانکس‌ها تحویل مناطق زلزله‌زده شوند.

 

ما زلزله‌زده ایم حداقل سرمازده نشویم!

 

نادری  در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: انتظار داریم به مرزداران ما خدمات صادقانه ای ارائه داده شود، اگرچه با توجه به شناختی که از سپاه پاسداران، بنیاد علوی و بنیاد مسکن دارم،می دانم که در روند بازسازی ها تسریع ویژه خواهند داد و این توانمندی را در این ارگان ها می بینم که اقدام عاجل کنند و ان شالله برای زحمات صادقانه مرزداران ارزش قائل شوند.

 

نماینده اورامانات در زمینه اشتغال و معیشت مردم گفت: زلزله اگرچه تهدیدی برای این مناطق بود اما باید بعنوان فرصتی به آن نگاه کرد که ان شالله بتوانیم در بحث بازسازی و اشتغالزایی جوانان از صفر تا صد کار را از نیروهای بومی مناطق اورامانات استفاده کنیم. به هیچ کس اجازه نخواهیم داد از نیروهای غیربومی استفاده کند،مگر در صورتیکه در مبحث نیروی متخصص کم بیاوریم.

 

نادری درخصوص مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده گفت:مهندس بازوند همیشه تاکید دارند که هیچکس تماشاچی نباشد، اما متاسفانه برخی از مدیران ما در بحران زلزله نشان دادند که مدیر بحران نیستند،برخی از مدیران استانی نیز نتوانستند آنگونه که باید مدیریت داشته باشند.

 

مدیران ناتوان در هر حالتی ناتوان هستند، ما مدیران همیشه فعال را قبول داریم.مجمع نمایندگان استان موافق آقای بازوند هستیم و اعتقاد داریم که مدیران ناتوان باید خانه نشین شوند.

 

نادری در پایان از اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی تشکر کرد و گفت: از شما و همه رسانه‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی کمال تشکر را دارم، در این برای اطلاع رسانی مدت سنگ تمام گذاشتید.