پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:54 - 1396/10/20
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس:

توسعه اقتصادی کشور در گرو اجرای استانداردها است

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای گفت: بی‌‌تردید توفیق در تولید و صادرات و در پی آن توسعه اقتصادی در گرو تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای استانداردهای مربوطه است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای ضمن بازدید از اداره‌کل استاندارد کرمانشاه و سایت تحقیقاتی آزمایشگاهی پژوهشگاه استاندارد غرب کشور با مدیر‌کل استاندارد استان کرمانشاه به دیدار و گفت‌و‌گو پرداخت.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد اداره‌کل استاندارد استان در زمینه حفظ و توسعه سلامت و ایمنی مردم، اظهار داشت: بی‌‌تردید توفیق در تولید و صادرات و در پی آن توسعه اقتصادی در گرو تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای استانداردهای مربوطه است.

شهاب نادری ضمن تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه و ارتباط مستقیم آن با سلامت و ایمنی شهروندان، ادامه داد: استاندارد باید در همه مولفه‌های زندگی جریان داشته باشد و مسؤولان و رسانه‌های ارتباط جمعی لازم است تا توجه بیشتری به مقوله استاندارد داشته باشند، چرا که استاندارد سلامت و ایمنی جامعه را به دنبال دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ابتدای این دیدار به بیان اهداف سازمان ملی استاندارد پرداخت و گفت: سازمان ملی استاندارد یک سازمان فرابخشی و حاکمیتی بوده که عهده‌دار سیاست‌گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد است.

محمودرضا نیازی در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از تلاش تمامی نمایندگان مجلس در تصویب قانون جدید سازمان ملی استاندارد، اظهار داشت: طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد که به تازگی از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، گام مهمی در راستای تحقق سیاست‌هایی کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری بوده و امیدواریم با اجرای این قانون و باور بر اینکه‌ " استاندارد کلید توسعه اقتصادی کشور است"  گام‌های بلندی برای تحول نظام استاندارد‌سازی کشور و مدیریت کیفیت برداشته شود.
مدیر‌کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به حجم وسیع و گستره فراگیر فعالیت‌‌های سازمان ملی استاندارد، افزود: چهار پایه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه‌شناسی و تأیید صلاحیت در سازمان ملی استاندارد، گستره وسیعی از فعالیت‌های عمومی و تخصصی را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بی‌‌تردید با چنین حیطه‌‌ای از مسؤولیت‌های سنگین و نقش‌‌آفرینی در تولید، عرضه و صادرات انواع کالاها، تسهیل و تسریع در دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی کشور در گرو نهادینه‌شدن فرهنگ استاندارد در جامعه خواهد بود که این مهم نیازمند حمایت تمام دستگاه های ذی‌ربط است.